Byggahus.se
Bara nyfiken på om någon vet vad som menas ? Högre frekvens ? Eller "bara" snabbare el i största allmänhet :x

high speed.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen aning. Samma spänning och frekvens är det garanterat men kanske 16 A istället får det vanliga 10 A?
Troligtvis är det bara en benämning för något annat, typ ett företag eller namn på ett konferensrum eller liknande.

B
Kanske snabb istället för trög säkring...

Y
Om jag hade sett det och fått gissa, så hade mina tankar varit att företaget haft telefon/nätverkskabel där innan men bytt till ett eluttag sen.

När jag googlade på high speed uttag så blev det mest förslag om HDMI vägguttag för säg dolda kablar till projektor.

Müssli skrev:
Ingen aning. Samma spänning och frekvens är det garanterat men kanske 16 A istället får det vanliga 10 A?
Troligtvis är det bara en benämning för något annat, typ ett företag eller namn på ett konferensrum eller liknande.
Överst står det städ, dom sitter i korridorer i en relativt nybyggd statlig byggnad, så det borde inte vara företagsnamn.

Ett uttag med 16 A som är avsett att snabbladda någon städmaskin?
Ps
Ett typiskt exempel på hur det kan vara svårt att förstå när man inte kan skriva på Svenska i en svensk anläggning.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
elmont skrev:
Ett uttag med 16 A som är avsett att snabbladda någon städmaskin?
Ps
Ett typiskt exempel på hur det kan vara svårt att förstå när man inte kan skriva på Svenska i en svensk anläggning.
Stämmer säkert dom åker mycket skurmaskin i byggnaden.

Redigerat:

Bästa svaret

för er nyfikna så är "highspeed" en maskin som används till att polera tex bonade golv eller naturstensgolv brukar kräva 16A

• Gilla
Yrrol och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nej, detta är ett "snabbt" uttag. Man måste vara både kvick och ha snabba reaktioner för att hinna få in en stickpropp, fattariniväl ...

larsbj skrev:
Överst står det städ, dom sitter i korridorer i en relativt nybyggd statlig byggnad, så det borde inte vara företagsnamn.
Det är helt klart vad det betyder annars läs.
Manual tillhandahålls på regeringskansliet varje helgfri söndag jämna veckor varje skottår. I manualen kan man läsa att eluttaget är ett sk. High Speed uttag och kan därmed användas till alla elektriska apparater som är anpassade för uttaget.

Mvh
Å. Rompsom & Frigolit

Jag tror att det uttaget är ansluten med polerad tråd och vaxad isolering så att elektronerna kan röra sig mera highspeed.

P

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
M
Nej nej. Ni har alla fel.

Om man laddar en elbil ska man använda det uttaget. Själva strömmen där har en sådan beskaffenhet att bilen går fortare.

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.