19 402 läst · 132 svar
19k läst
132 svar
Hjälp mig med mitt nyårslöfte - Minst tre nya blåa Bosch i år!
Men frågan är om den inte räcker för mitt behov? Den kommer egentligen bara att användas till klenare dimensioner av borr. Behöver jag styrka så har jag min Hitachi D13VG som har kraft så det räcker.
Medlem
· västernorrland
· 139 inlägg
Helt klart en GKT 55 sänksåg. Köpte en när Beijer hade rea före jul med en skena 1600 mm. Använde den förra veckan för att rensåga kanterna på bordsskivan jag limmat. Jag grät av lycka när jag såg resultatet. Lika fin yta som om jag skulle hyvlat, perfekt i vinkel, skena som ligger still och nästan helt dammfritt. Rekommenderar också GOP 300. Vet inte hur många gånger jag prisat snabbfästet. Tyckte att det kändes väl lyxigt eftersom jag inte använder den professionellt, men det var absolut värt den extra kostnaden.
Själv köpte jag precis detta kit http://www.lawson-his.co.uk/bosch-108gsbgdrfive-108-li-combi-impact-p159974
och är otroligt nöjde med allt.
och är otroligt nöjde med allt.
Intressant att BOSCH adapter till sin egen styrskena också passar andra fabrikat (men lite pundigt att det behövs en adapter oavsett vilken av bosch tre olika styrskenor man har). Det är ju bra för mig som har en gul fräs och inga skenor till den (men skenor till en blå sänkis).
Jag funderar ändå över det rimliga i att köpa en fräs för flera tusen om man inte vet vad man ska ha den till. Jag köpte en beggad (i nyskick) Dewalt 621 för några år sedan och det kändes lite mer prisvärt faktiskt. Kollade snabbt på blocket och hittade inte jättemånga alternativ, men ändå, det kommer om man inte har bråttom.
Jag funderar ändå över det rimliga i att köpa en fräs för flera tusen om man inte vet vad man ska ha den till. Jag köpte en beggad (i nyskick) Dewalt 621 för några år sedan och det kändes lite mer prisvärt faktiskt. Kollade snabbt på blocket och hittade inte jättemånga alternativ, men ändå, det kommer om man inte har bråttom.
Jag tycker att det är lite tråkigt med input som skall få en att tänka förnuftigt när det gäller verktygsköp
Fräsen har kommit att bli min mest använda maskin och funderar på att köpa en GOF1250 LCE nu när synen blir sämre för varje år för att få digitala displayen för höjdinställning
Fräsen har kommit att bli min mest använda maskin och funderar på att köpa en GOF1250 LCE nu när synen blir sämre för varje år för att få digitala displayen för höjdinställning