Byggahus.se
Kör på elko plus...

Vissa verkar sponsrade av exxact.

Själv gillar jag elko, vill inte styla mina brytare...

Tiger79 skrev:
Kör på elko plus...

Vissa verkar sponsrade av exxact.

Själv gillar jag elko, vill inte styla mina brytare...
Du kan ju styla Elko Plus med en lysande dekorram, dom har jag i sovrummen här hemma...Exxact har väl fortfarande inte fått fram sina dekorramar :thumbdown:

kolvas skrev:
Du kan ju styla Elko Plus med en lysande dekorram, dom har jag i sovrummen här hemma...Exxact har väl fortfarande inte fått fram sina dekorramar :thumbdown:
Då får jag ännu större problem att sova på dagen och natten plus att frun slår mig;-)

bandy76 skrev:
Glöm inte att man även måste köpa sig en ny omgång med hole in one magneter till den dosan, jag bygger nytt hus nu och har satt dessa dosor i hela huset. Då är ju 500:- för magneteten ganska överkomligt.
För den som bara ska bygga in nåt enstaka uttag i vardagsrum t.ex. så finns det en relativt billig hålmall att tillgå.

Tiger79 skrev:
Då får jag ännu större problem att sova på dagen och natten plus att frun slår mig;-)
Den lysande dekorramen går att justera ljuset på, men behovet av nattlampa uteblir om den får lysa starkt :)

Är personligen helt insnöad på elko, finns i princip bara elko brytare och vägguttag i min servicebil, men.... jag har gjort några små installationer med exxact och deras ramar för utanpåliggande montage, och jag måste säga att jag vart lite imponerad hur snabbt det gick att montera. om jag skulle göra ett större fastprisjobb med utanpåliggande montage vete katten om dom inte skulle fått vara med.

Jag behöver ingen flashig design, utan vill framför allt ha diskreta uttag. Kan någon länka till de här Exxact så man får se hur de ser ut?

Jag har svarta ELKO Plus och är nöjd....Exxact tycker jag ser allt för tråkig och plastig/billig ut....;)

Försökte med en bild här men de gick sådär...

Nu så!

• uploadfromtaptalk1351335863542.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Tackar för bild och länk. Tycker nog att ELKO är lite stilrenare och mer i min smak.

Mycket snack om hålmallar och hole-in-one tidigare i tråden. Jag fattar inte riktigt...... Hur borrar man ett ovalt hål?

ZipLock skrev:
Tackar för bild och länk. Tycker nog att ELKO är lite stilrenare och mer i min smak.

Mycket snack om hålmallar och hole-in-one tidigare i tråden. Jag fattar inte riktigt...... Hur borrar man ett ovalt hål?
Det finns en kanonbra mall att köpa till.....

ZipLock skrev:

För att förtydliga, det är inte ett ovalt hål utan två runda hål som ligger tätt och således överlappar varandra...

• Gilla
Kjol
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.