Byggahus.se

Worx Landroid

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. Lentomannen

Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller

[citat] Alright. Gott.
    Lentomannen · 6d · 2,9k svar · 552,8k läst
    ·
  2. Turerolf

Spänning på laddare till Worx klippare

Problem med laddning av batteri till en WG791E.1 där laddstiften bara ger 13 V när det enligt angiven text skall vara 24-28 V. Batteriet verkade vara urladdat och har funderat på att köpa nytt. Det var 11 V när jag mätte efter att ha tagit ut det ur klipparen. Andra fora har nämt att de tror att batteriet är kass. Nu efter att batteriet har stått ett tag utanför klipparen är
    Turerolf · 7d · 0 svar · 84 läst
  3. Turerolf

WG791E.1 laddar inte, feltext: Överhettat batteri, vänta

[citat] Klipparen har gått i fyra år och alltid laddat när batteriet nått den punkt att klipparen gått till laddaren. Det har alltid funnts ca 1/3 del kvar i batteriet. Så också i förrgår när den gick in i laddaren men i går när den skulle ut var den avstängd och sedan dessa problemet. Har ställt frågan om spänning på laddstiften i flera forum men ingen har svarat. Det står ju
    Turerolf · 7d · 2 svar · 116 läst
  4. J

Worx landroid 1.0 litium batteri pajade kortet?

[citat] Ok, hittar den bara på deras hemsida tyvärr. Känns inte värt att åka till baltstaterna för att laga min klippare dock.
    Jerker K · 9d · 32 svar · 5,1k läst
  5. C

Worx 143 startar inte

[citat] Då jag laddade ner senaste programversionen på ett usb-minne och följde instruktonerna verkar det som jag är på banan igen Till helgen åter till stugan å prova
    Croonan · 13d · 1 svar · 164 läst
  6. Notte hedberg

Byte av gränscensorer på WG794E

har någon tips på en youtube video där man visar byte av boundery censorer?
    Notte hedberg · 17d · 0 svar · 126 läst
  7. Redfan

Worx Landroid 2.0

Helt rätt! Dom borde tänkt till lite bättre när dom konstruerade roboten. Kan inte vara någon rymdforskning att låta kabeln gå in i klipparen direkt från sensorn med lite marginal för att kunna ta isär för rengörning. Undrar hur den nya generationens klippare är gjorda när det gäller den missen i föregångarna.
    Redfan · 20d · 5,9k svar · 1466,0k läst
    ·
  8. F

Worx 2019

Nu är 153an installerad och står på laddning, sen blir det firmware uppdateringen innan hårdtesting börjar, inte minst till grabbarnas stora förtjusning, dom gillar klipparna lika mycket som pappan :) L-modellen är helt klart rätt stor och maffig, på ett bra sätt! :D Måtte denna inte vara DOA också, vet det först när laddningen är klar och jag tetsat lite... Återkommer när jag
    flovv · 23d · 243 svar · 27,6k läst
    ·
  9. M

Felsöka Worx Landroid!?

Nja, svårt att säga men det enda som hände från start var att laddstationen gav livstecken. Sedan var det mycket trixande med att plocka delar från de två olika...
    math_a · 24d · 23 svar · 9,0k läst
  10. V

Worx Landroid 791.e orkar inte hem till laddstationen

[citat] Jo, det är ju så det ju. Det som förvånade mig och som gjorde att jag inte hade så stora förhoppningar (om det nu fungerar vill säga, vill nog se det någon dag) är att den gick ok i några veckor. Men det var väl sista "juicen" kvar kanske....
    Villstad · 25d · 5 svar · 364 läst
  11. B

Worx 791 "Utanför arbetsområde"

Bytte kretskort i laddstationen förra sommaren och året innan byttes främre sensorn i klipparen. Nu har den börjat med att stanna och påstå att den är utanför arbetsområdet. Grön lampa med stadigt sken på laddstationen. Hade ett brott på kabeln som jag lagade idag och efter det körde den igång utan problem tills den behövde laddning. Den letade upp stationen och när den var klar
    Benake001 · 28d · 0 svar · 243 läst
  12. G

Worx turns off when charging starts

[QUOTE = "Gintautas 796e.1, post: 3676110, member: 322960"] Hi, at the start of the fourth season my wg796e1 started behaving strangely. He cuts the grass (about 1 hour - I think it's normal after 3 years) returns to the charging station, starts charging and ... shuts off after 1 minute. He then charges normally, only in emergency mode. Then I have to turn it on, enter the PIN, press start
    Gintautas 796e.1 · 6 jun · 10 svar · 893 läst
  13. Redfan

Funderingar och erfarenheter Landroid WR142E M700

[citat] Tack! Mycket bra info! När min gamla worx wg790 har gått i graven. Då blir det att byta fabrikat. Låter inte som någon höjdarmaskin.
    Redfan · 5 jun · 5 svar · 748 läst
  14. Ronnie Östling

Worx Landroid 2016

[citat] Ska kolla upp det mer noggrant sen, bara antog att det va bränt. Så tack för tipset.
    Ronnie Östling · 3 jun · 1,2k svar · 211,5k läst
    ·
  15. Notte hedberg

worx landroid WG794E

gräsroboten uppför sig perfekt, klipper rätt,läser av slingan mycket bra,hittar rätt och dockar som det ska i laddningstationen. Men han har laddat klart och mitt under schemat (den ska ut och klippa) så slocknar displayen eller så står det ” invantar schemalagd tid.”. Har pratat med letmerepair och de skickar en uppdatering till roboten. Blir inte klok på detta . Någon som har
    Notte hedberg · 2 jun · 0 svar · 425 läst
  16. Hjelm84

Worx Landroid L startar inte

[citat] hej jag har precis samma problem med en av mina två robotar, testat alla delar och kommit fram till att det var knappsatsen då jag provade och montera över den andra toppen .. fick du bara med själva knappsatsen eller följde bildskärmen med också?? min modell heter worx landroid wg792e.1
    Hjelm84 · 1 jun · 16 svar · 3,5k läst
  17. J

Worx Landroid 1.0 första modellen

Hej! Tror Du ska ställa starttid och sluttid till exakt samma.
    JazzBosse · 28 maj · 1,2k svar · 278,0k läst
    ·
  18. S

Knappsats till Worx

Hej, är det någon som bytt knappsats till en Worx eller möjligtvis reparerat eller gjort rent? Den mest vänstra kolumnen av knappar har slutat fungera. Övriga fungerar. Dvs jag kan inte trycka på "Start", eller 1, eller 4. Ja, ni fattar. Jag hade lite tur och hade koden utan siffror längs till vänster. :) Jag har ju hittat följande:
    SideshowBobBuilder · 26 maj · 0 svar · 273 läst
  19. H

worx

Om det sluttar och/eller är ett skarpt hörn där den kör utanför slingan så prova att flytta in slingan litet där för att göra hörnet mindre skarpt, kanske fylla upp med litet jord och jämna av om det sluttar för mycket. Kolla även så att båda framhjulen rullar lätt annars får den problem med känsliga manövrer typ följa slingan vid luriga passager. __ Eller menar du att den
    Harald Blåtumme · 24 maj · 1 svar · 423 läst
  20. P

Worx avregistrering

Hej! Jag köpte ganska nyligen en begagnad Worx S500i wr105si. När jag kom hem och skulle ansluta denna mot nätverket och lägga till den i APP:en så säger den att gräsklipparen redan är registrerad. Pratar då med förra ägaren och han börjar rota i detta direkt. Hittar dock inget ställe i APP:en där man kan avregistrera den och hittar ingen info på nätet. Han har över skrivit till
    PhilipN · 19 maj · 0 svar · 329 läst
  21. creajoko

Nytt moderkort till Worx wg791e?

[citat] Funderar på själbygge, vill du sälja? joakim_korling@hotmail.com
    creajoko · 19 maj · 6 svar · 746 läst
  22. M

Knappcellsbatteri Worx landroid?

CR1225 heter batteriet du ska ha, inkletat i massa silikon du måste ta bort. Batteriet sitter vid höger bakhjul på kretskortet.
    mrdn · 17 maj · 4 svar · 645 läst
  23. S

Worx WG975 E Fel meddelande Fånga/Upplyft

Hej! Har precis samma problem. Kunde du åtgärda problemet? Hälsningar Sandra
    Sandra Kristoffersson · 15 maj · 1 svar · 987 läst
  24. K

Worx landroid upplyft

[citat] Hej, gjorde just detta bytet. Du kanske redan har björnkoll, men här ser du hur jag gjorde. https://studio.youtube.com/video/2cg8YHCJ-CQ/edit
    Kenneth1x2 · 11 maj · 14 svar · 2,5k läst
    ·
  25. K

Worx Landroid WG790 E. Program/batteri

[citat] Hej, jag har också en 2015 Landroid som går 3 gånger i veckan på ca 450 kvm gräsmatta. Jag upplever inte något problem med batteriet ännu. /Kenneth
    Kenneth1x2 · 11 maj · 3 svar · 1,5k läst
  26. Tommyallan

Worx robotgräsklippare

[citat] Tack för svaret , det visade sig att ratten inte behövde tas bort , motorn lossnade i stället från underdelen. Du har rätt, ingen enkel reperation när det är ett elfel. Får väl kolla om det är något enkelt kontaktfel.
    Tommyallan · 4 maj · 4 svar · 665 läst
  27. G

Worx WG790 E stannar och visar utanför arbetsområdet.

En orsak kan vara att du korsat kantkabeln ut till någon ö. Kolla det först.
    Ganntrader · 28 apr · 1 svar · 530 läst
  28. H

Var köper ni reservdelar till Worx?

Jag kan ju passa på att avsluta tråden med hur det blev efter byte av frontsensormodulen på Worx WG796E, driftsattes 2015 om jag minns rätt. Bytte sensorn idag, det blev perfekt funktion: klockren dockning och laddning vilket var bekymret som behövde lösas. Fanns även litet sporadiska problem med att roboten påstod att den var utanför området men nu blev det inga tveksamheter med det
    Harald Blåtumme · 26 apr · 10 svar · 1,3k läst
    ·
  29. Nicke Nyfiken

Worx wg791e

Så, nu har Landy fått en ny frontsensor och kör kors och tvärs över gräsmattan i ren glädje. Han har en hel del gräs att tugga i sig nu efter 1,5 veckas vila.
    Nicke Nyfiken · 21 apr · 6 svar · 1,1k läst
  30. ymmij12

worx robotgräsklippare

Funderar på att köpa worxs robotgräsklippare. Tänkte på 1000m2. Dock ska man han den nya 2020 modellen så blir det som billigast 13 000. Tar man 2019 så kostar den som billigast 10 000. Min fråga är dock: Är det någon skillnad mer än batteriet på 500m2 modellen? Tänker funktionsmässigt eller storleksmässigt. Är det bara batteriet som skiljer så skulle man kunna köpa den
    ymmij12 · 19 apr · 0 svar · 523 läst
Laddar...