Byggahus.se
R
Rolle85: Så sant, vitvarubranchen är nog den branch som pressat sig själv hårdast. Eller som en säljare på media markt sa; ”skit i märke, köp den med längst garanti, det är de enda viktiga”..
6 svar · 2,1k läst
S
Sanella: [citat] Tack då vet jag att det är Ok
4 svar · 2,7k läst
V
vvs?: [citat] Tack för info. Kan nog inte vara det men kanske något annat,ska testa iaf.
7 svar · 3,1k läst
I
Issen64: Gjorde som du sa och det har blivit bättre! Ska försöka strypa lite till men redan nu kan jag nog leva med det lilla ljud som är kvar. Tack för hjälpen!! Kommer förmodligen spara både tid och pengar för mig.
13 svar · 3,3k läst
T
TSOOLS: [citat] Yes, galler därbak finns! Tack för hjälp
9 svar · 2,6k läst
·
J
Janne82: Alltså det här kan fan inte vara normalt. Slänger ut skiten snart. Knarrar ju mesta delen av tiden.....Trodde det skulle bli tystare med ny frys
3 svar · 1,2k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: ta bort framplåten så kommer du åt de två främre fästhålen
1 svar · 1,0k läst
imported_Benno
imported_Benno: Trådlyft: Vi har haft läckage i luckpackningen på den gamla "sverigetvätten". Det är det en spricka i yttre ringen på luckan klockan 6, så jag misstänkte det som orsak till att det blev en rännil med vatten från luckan. Jag skruvade loss luckan, två skruvar, och såg att det var fasttorkade tvättmedelsrester längst ner på gummipackningen. Jag putsade bort detta utan att skada
11 svar · 2,4k läst
electroluxaren
electroluxaren: tio år! helt fantastiskt! varje del av dessa kostar runt 500.- så det är bara att räkna efter när du passerar inköpspriset på ny frys
1 svar · 999 läst
C
caanol: Torrkokning är en stor del i statistiken för spisbränder vad jag förstått. Det måste vara spisar med kokplattor eller glaskeramikhäll som ligger högt där. Finns det statistik någonstans som visar hur stor del av bränderna som orsakas av induktionshällar?
0 svar · 1,8k läst
J
Joppe12345: Hittade du någon lösning? Min torktumlare låter likt din korta perioder när man torkar. Öppnade upp och rengjorde men trots det så låter den lite till o från fortfarande
6 svar · 3,5k läst
·
M
mlkjhr: [citat] https://www.expressen.se/leva-och-bo/darfor-ska-du-inte-anvanda-skoljmedel/
30 svar · 18,7k läst
·
F
Fjonka: Jag har köpt en Klarstein Aquatica. Den är väldigt nätt. Klarstein har några olika modeller på minidiskmaskiner. https://www.klarstein.se/?cl=details&cnid=6bba2cbe73df57740262ff118cc1f6d7&anid=90be36ee1f68cc4990421ad36bddc5a7&varselid%5B0%5D=03cc5deb101399da2a41e1eb3883d639
9 svar · 3,3k läst
N
nalle077: Tar vid i denna tråd. Vilken voltstyrka är det som drar magnetventilen för vattenpåfyllning. Jag ser att det står 230V på den, men det betyder ju inte att det är 230V. Är det 12V? Den fyller inget vatten och dioden blinkar. Tänkte prova att tvångsköra den för att se om den fungerar. Är det vanligt att ventilen är trasig? Jag har haft isär den, och det verkar inte vara stopp.
7 svar · 2,5k läst
electroluxaren
electroluxaren: Nätet Cylinda har en shop
5 svar · 2,8k läst
Z
Zeido: [citat] Tack! Gjorde precis ett nytt försök för att se om något ändrats när den stått avstängd ett tag. Men det var samma sak nu. Pumparna verkar gå och det låter som den kör igenom sitt program. Men det är torrt i diskutrymmet förutom lite på botten av avrinningssilen. Noterade dock nu även att den är "kall". Osäler på om det är för att inget varmvatten värmt upp den men den
4 svar · 1,0k läst
A
Anna Karin 660125: [citat] Hej! Är lite nyfiken på hur det gick för dig! Det är nämligen så att vi också precis har bytt handtag på vår torktumlare. Det gick bra att byta själva handtaget men nu kan vi inte öppna/stänga... det är helt stumt. Måste skruva isär allt igen men vet inte vad det är för fel! Kunde vara kul att höra om du lyckades lösa ditt problem med din torktumlare!
3 svar · 2,2k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: Jag tror inte att det är svårare på dessa än andra maskiner. Jag skulle aldrig göra det för det Är inte lönt pådenna maskinen.
7 svar · 667 läst
Y
yuphin: Nu har man felsökt: Alla program fungerar förutom där man väljer att trycka ner knappen märkt med "1/2". Och det är just de programmen jag brukar köra. Så jag antar att det är något fel med just den knappen! Jag kan leva med övriga program, är nog ändå dags att byta maskin om ett par år.
14 svar · 1,7k läst
electroluxaren
electroluxaren: Ser rätt ut.
1 svar · 2,4k läst
·
B
bjorsi: [citat] Tack för svar. Kom fram till att den passa här hemma :)
15 svar · 3,9k läst
·
John M
John M: [citat] Eller ytterligare en anledning att slänga ut det där klumpiga monstret från köket ☺️
8 svar · 2,1k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: du har troligen en köldmedelsläcka som kan vara svår att hitta. om man hittar den så kan den vara på ett ställe som inte går att nå. går den att reparera så kostar kompressorn 5.000.- och förångaren 600.- plus 2h jobb och material för ytterligare 1000.- så någonstans runt 8.000.- till 9.000.- är det säkert---om det går alls
5 svar · 2,0k läst
electroluxaren
electroluxaren: se till att de är tätt runt slangen "ingångshålet" rent och avkalkat så är problemet löst
9 svar · 2,4k läst
MultiMan
MultiMan: Låsmuttrar finns det och måste finnas, annars kommer fötterna gänga ur sig av vibrationerna som uppstår. Muttern kan sitta hårt fast vid själva gummifoten eller mot maskinplåten och du kanske därför inte såg de.
11 svar · 5,4k läst
·
Leif34
Leif34: Tack för tipset, altt såg bra ut ryckte å slet. Mätte 220 på första plinten , andra och tredje noll som byglade till 1. skruvade åt 2 och 3 , sen funka allt. koppar bygel såg lite blå ut.. Det såg ju bra ut, tänkte inte på glapp efter 18år med spisen. Tack. Leif
4 svar · 2,0k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: Det troliga är att den görs i Kina och brukar inte hålla så länge
6 svar · 1,3k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Nej det går aldrig att byta korgar mellan modeller/plattformar eller tillverkare
69 svar · 10,4k läst
·
Z
zica: Den måste även byglas rätt i spisplinten
14 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.