Byggahus.se
S
Stroker: Då jag nu fått bevisat att hörselskydd inte nödvändigtsvis behövs vid användning av induktionsspisar tänkte jag kanske att fler behöver läsa vad som skrivits om min Gramspis därav rubriken. Mestadels finns detta att läsa lire längre ner på sidan om" för och nackdelar med induktion" här på forumet (
0 svar · 3,4k läst
S
sune73: Är det någon som har en ide om vad som "brukar" gå sönder? Den är 7 år i slutet av november. Igår eftermiddag hörde jag ett knäppande som jag inte hört tidigare, senare på kvällen pep frysen om låg temp, på morgonen idag var det bara -3 i frysen så jag flyttade över maten till annan frys. Nu på eftermiddagen är frysen kall igen. Frysen har varit påslagen hela tiden. Kompressorn
0 svar · 653 läst
Magnussons2019
Magnussons2019: Någon som har provat den och har några åsikter?
0 svar · 1,4k läst
S
Sten L: Hej Någon med erfarenhet dessa Electrolux Kyl & Frys ERE8000X / EUE8000X Sökt på nätet men inga recensioner funna. Mvh S. Sjöberg
0 svar · 1,5k läst
A
aner42: Hej! Jag befinner mig i Thailand och denna pjäs är ca 11 år. Jag har lyckats fixa den själv tidigare 2 ggr. Det som hänt nu är att jag först såg att behållaren för isbitar var det stort hål i botten på. Jag tog ut den och limmade på plastbitar på båda sidor. Samtidigt ser jag att det runnit vatten i frysen som sen frusit till is. Jag konstaterar också att kompressorn går och är
0 svar · 2,0k läst
K
Kvarn: Hej! Vi är ute efter en smalare variant av vedspis, tänk Viking 30 men med ugn. Kan inte hitta i stort sett någon info alls! Verkar ha funnits en Husqvarna modell? Ny eller gammal spelar ingen roll, utseendet ska dock vara klassisk gjutjärnsspis. Någon?
0 svar · 1,9k läst
M
Marald: Gamla spisen börjar ge med sig, och tankarna går till Större och Bättre när man ska leta ny.. 😀 Så dubbla ugnar verkar fränt! Har någon använt en spis med dubbla ugnar och kan dela med sig plus och minus? Och gärna namn och årgång på den så jag kan leta upp den som verkar vara bäst på en hemsida nära mig. Tackåtack!
0 svar · 1,7k läst
L
lat: Hej, nån som har koll på var överhettningsskyddet sitter? Jag antar att det är det som löst ut. Annars tas andra tips på felsökning också emot.
0 svar · 1,0k läst
JoakimJohansson
JoakimJohansson: Har missljud i våran frihängande Thermex design-line 7003 med inbyggd motor. På 2:an så vibrerar den märkvärt mest av alla fläktlägen och framförallt på 1:an så hör man ett ganska starkt elektriskt ljud... Ungefär som en induktionshäll när du boostar den på Max... Ett elektriskt lite tjutande ljud.... Är det normalt??
0 svar · 2,1k läst
D
DjKool: Hej, Vi köpte denna spishäll för ca 1 1/5 år sedan då vi gillade funktion och form. Efter en månad ca hörde vi av oss till Elon då touchknapparna ibland reagerade långsamt samt blev fel nivå, reagerade inte alls mm. Vi fick då tips av Husqvarna dit vi hänvisades att göra spis strömlös pga styrkort skulle nollställas. Vi gjorde detta och det fungerade ok men min fru började
0 svar · 846 läst
Skärgårdsbyggare
Skärgårdsbyggare: Vi ska enligt kökstillverkaren ha kul/frys med fasta gångjärn. När vi tittar på Siemens står det ”platta gångjärn”. Är det rätt?
0 svar · 1,5k läst
B
Bosse#3617: Har en tvättmaskin, Cylinda FT 362 som låter illa i lagren. Tänker byta själv. Någon som vet om trumman måste bort eller om man kommer åt lagren från baksidan? /Bosse
0 svar · 404 läst
J
Johnson: Planerar nytt kök till våren-sommaren. Blir ett IKEA kök. Men kör fast lite när det gäller vitvaror. Enklast vore ju att ta IKEA´s men känner mig osäker på kvalitet och funktion. Men priset känns lockande. Funderar även på import från tyskland, t.ex NESS ugn och häll från bobselectro. Men osäker på garanti. Så skulle gärna få lite tips och hjälp, vad har ni satt in för
0 svar · 3,2k läst
ecb182
ecb182: Hallå, var tvungen att plocka isär dammsugaren för att byta motor. När jag plockar ihop den blir jag lite fundersam om slangen på bilden ska sitta på den röda eller vita anslutningen? De andra två slangarna sitter på sina vita anslutning, men jag hade för mig att denna satt på den röda. Antar att detta har något med mätning av "suget" då denna kör med automatisk anpassning av
0 svar · 1,4k läst
·
Ponsiloma
Ponsiloma: Vår torktumlare började gå lite konstigt och låta för ett tag sedan. Modellen är en Husqvarna QW601S och har ångfunktion. Plockade isär den och kollade lite men vet inte vad som är fel. Den startar programmen genom att sakta vrida trumman några centimeter i taget i några minuter. När den väl kommer igång så låter den gnälligt... Nån som spontant känner på sig vad det kan vara?
0 svar · 3,7k läst
M
magnu: Hej Handtaget till ungnsluckan gick sönder igår. Det var plastbiten som kallas gavel som lämnade in. Det gick inte att hitta spisens e-nr i reseevdelsbutiken, fastän jag handlat reservdelar till spisen därifrån tidigare. Nåväl jag ringde Electrolux och fick veta att spisen var tillverkad 1991. Dessutom hade de delen jag saknade på lager. 140kr, jag hade sett liknande dwtaljer till salu
0 svar · 587 läst
E
erklars: Hej! Jag skulle vilja ha en 60cm spis med inbyggd microvågsugn, är det någon här som vet om någon bra?
0 svar · 591 läst
I
imported_Calle: Hej, Har en Miele KM 498 induktionshäll som nu håller på att dra sin sista suck. Den felindikerar med en kod; E209, som jag tagit reda på betyder något i stil med att kokzonerna inte kommunicerar korrekt och gör att hällen låser sig. Frågan är om någon har sprungit på detta och om det går att på något enkelt sätt fixa det. Har pratat med Miele och antingen så byter man
0 svar · 4,6k läst
N
nicke_ask: Är det någon här som vet hur man kommer in i testmenyn på denna Electrolux värmepumps torktumlare. Skulle vilja komma in för att kunna testa igenom de olika funktionerna och läsa ut eventuella felkoder. Misstänker problem med värmepumpsfunktionen i den Har googlat utan att hitta hur man gör på just denna modell Modellen är en Electrolux EDH3487RW3 [bild]
0 svar · 1,6k läst
·
Lill72
Lill72: Vi har tittat på Ikeas minsta integrerade kylskåp som heter Småfrusen. Det är tänkt att ha som extra kylskåp i vår tvättstuga. Är lite fundersam om det är ett bra kylskåp då jag hört en del negativt om Ikeas vitvaror. Nån som vet? [bild]
0 svar · 1,0k läst
·
M
molarin: Går det att montera en Husqvarna inbyggnadsugn (denna) direkt under en induktionshäll? När jag skjuter in ugnen i ett ugnsskåp från HTH blir det 20 mm kvar mellan bänkskiva och ugn. Sänker jag ner hällen ligger den i stort sett PÅ ugnen. Känns som att HTH och Husqvarna inte är riktigt kompatibelt? Eller krävs det 50 mm bänkskiva?
0 svar · 2,0k läst
Algot A
Algot A: Tjenare alla fixare! Jag har tittat på att kombinera 2 st dominohällar med gas och induktion. Finns det någon som vet om det går att kombinera domino från 2 olika märken? Tex IKEA domino med Siemens. MVH Algot
0 svar · 831 läst
F
Fredrikfr: Hej. Håller på att kolla runt på lite nya vitvaror, den Inbyggnadsugn jag kollar på är siemens 675 eller Ikea finsmakare, ska ha matchande Kombiugn till det, kollar även på Induktionshäll blixtsnabb alternativt någon liknande siemens häll för runt 8-10.000. Hur är ikeas vitvaror? Det lockar ju med 5 års garanti istället för 2. Specen på dom är rätt lika.
0 svar · 1,5k läst
R
Ronja64: Hej! Ny medlem och lite okunnig, inte bara gällande mina inlägg. Vet inte hur jag ska redigera. Så jag kompletterar med ett inlägg. Till saken hör att cylinda ft5186 funkar med allt utom att den tömmer. När jag tömmer manuellt fortsätter programmet. Kollat bälg, avloppsslang, avlopp etc. Allt ok. Inga stopp. [bild] Vattnet rinner ju ut men pumpar inte till avloppslangen. Propellern
0 svar · 1,3k läst
·
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Hej! Jag tänkte bara dela med mig om hur relativt enkelt det vara att byta vattenpump på en LG tvättmaskin. Jag antar att det är fler vars 8 år gammla LG tvättmaskin börjar få samma symptom som vår (Felkod UE), så kanske fler har nytta av detta inlägg. :-) (Det ska också tilläggas att jag inte lyckades hitta en oberoende tekniker som jobbade med LG-maskiner. Nästa gång kommer jag
0 svar · 2,4k läst
·
Music Man
Music Man: Haft lite strul med vår Siemens diskmaskin, först felkod 25 sen felkod e15. Haft av slang och sugit ut en del klägg och fyllt på med vatten och sen sugit ut med grovdammsugaren. Helt plötsligt har displayen slutat att lysa helt. Har nu satt den strömlös för att den ev skall återställas . Några tips?
0 svar · 551 läst
KazJensen
KazJensen: Tjo! Har ett 2 år gammalt kyl/frys skåp från bosch (Kgn36vw45/03) som beter sig väldigt märkligt. Det kyler som det ska, till att sedan plötsligt sluta kyla helt. Det slutar kyla så länge att larmet ljuder för att det är för varmt i frysen och maten börjar tina. Sedan kan det plötsligt börja kyla igen. Kör jag igång "super" på panelen kyler det som attan i några timmar till att
0 svar · 692 läst
P
Peacepoor: Någon som har en inbyggnadsugn från LG som kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag tittar mer specifikt på en som "heter" LB642M68S (med pyrolys + stektermometer). http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=400761
0 svar · 1,7k läst
P
Paul-Marie: Hi All, I had a bad experience, i bought an oven, and the kylfläkt which is integrated to the oven, is very noisy. Have had such an experience ? and which oven would recommend? Thanks, /PM
0 svar · 359 läst
M
minnamalin: Vi köpte en köksfläkt av märket Cylinda genom Internetsidan www.tretti.se strax före jul 2009. Av produktinformationen framgick att kallrasskydd ingick. När vi packade upp och monterade enligt bruksanvisningen stod inget om detta skydd varför vi antog att det var inbyggt. Kort efter att fläkten kommit på plats kände vi hur det drog rejält kallt från fläkten. Vi har sedan varit i
0 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.