Byggahus.se
Ämne
Svar
Läst
Senast
  1. B

Diskmaskin ikea renodlad.

Står det i manualen att något ska göras innan maskinen används första gången eller i samband med installationen?
    BirgitS · 23 jun · 10 svar · 509 läst
  2. V

Kyl/frys ojordat uttag

[citat] Det gör det inte, men ju fler prylar man stoppar in och som ska samverka med varandra, ju större felmöjligheter skapar man.
    vedklyv · 23 jun · 17 svar · 968 läst
  3. T

Husqvarna-Electrolux QT3249FX Kyler dåligt

De gamle var bra jag har HQ kyl o frysskåp som jag köpte 1999 funkar fortfarande har aldrig behövts repareras (ta i trä) men troligen blir det snart dags att köpa ny, vilket märke är bäst helst ett där man kan köpa överskåp i plåt till
    tergo · 24 jun · 6 svar · 390 läst
  4. electroluxaren

Diskmaskin Aquastop AEG

Ja det är troligt
    electroluxaren · 16 aug · 20 svar · 683 läst
    ·
  5. K

Hur gick detta till???

skall ge det ett försök.... Trumman kostar 1300 plus tid och resa(4 timmar, en ö i GBG skärgård ), ungefär vad en ny maskin kostar [bild]
    Krypstocken · 21 jun · 21 svar · 1,5k läst
    ·
  6. electroluxaren

Cylinda 10505 snurrar inte

[citat] Det runda dosorna är pressostater. Kortet kan möjligen vara ett motorstyrningskort, så det kan du examinera mera.
    electroluxaren · 25 jun · 46 svar · 1,0k läst
    ·
  7. torbeno

bosch diskmaskin felkod E15

[citat] Kan du testa med en multimeter, summer/ringa så att den verkligen fungerar. Denna brytare är det enda som kan ge e15
    torbeno · 18 jun · 3 svar · 802 läst
  8. P

Centraldammsugare (sot)

Hur får jag tag på en borstlös dammsugarmotor till min Allaway centraldammsugare? (den sotar ner utrymmet där den sitter) Det finns i Kina men då måste jag tydligen köpa minst 200/ månad!!!
    Proppas · 17 jun · 0 svar · 434 läst
  9. electroluxaren

Smeg diskmaskin piper

Övre spolarmen kanske inte går runt riktigt pga Slitna lager Skit i hålen Tar i någonstans Kan även vara spolarmsväxlaren som kärvar men det borde sätta felkod. Långsam urpumpning Långsam fyllning Kass diskpump (vanligt) men det brukar man höra på oljudet. Finns många flera fel men då brukar det inte pipa.
    electroluxaren · 17 jun · 1 svar · 454 läst
  10. electroluxaren

Ny torktumlar, men vilken?

Serie 8 är väldigt bra
    electroluxaren · 17 jun · 1 svar · 242 läst
  11. electroluxaren

Problem med diskmaskin, pumpar inte ut vattnet.

Om du drar ut maskinen och lägger den på rygg så ser du om du vill ge dig på det själv.
    electroluxaren · 20 jun · 7 svar · 407 läst
    ·
  12. J

Kylskåp som fryser.

Jag tänkte fel. Det var inte så svårt att byta den. Nu går kylen igen! Hoppas den stannar innan noll.
    j-o75 · 26 jun · 23 svar · 998 läst
  13. R

Tvättmaskin tömmer inte vattnet del2

Hej! Ny medlem och lite okunnig, inte bara gällande mina inlägg. Vet inte hur jag ska redigera. Så jag kompletterar med ett inlägg. Till saken hör att cylinda ft5186 funkar med allt utom att den tömmer. När jag tömmer manuellt fortsätter programmet. Kollat bälg, avloppsslang, avlopp etc. Allt ok. Inga stopp. [bild] Vattnet rinner ju ut men pumpar inte till avloppslangen. Propellern
    Ronja64 · 15 jun · 0 svar · 149 läst
    ·
  14. R

Tvättmaskin tömmer inte vattnet

[citat] Hej! Jag vill bara tacka dig för support! Utan ditt inlägg hade jag köpt en avloppspump. Jag hade ju inte förstått vad som varit felet och förstås varit glad. Men nu är jag ännu gladare då problemet är fixat! Det var den lilla packningsringen bakom propellern som lossnat. Körde en tvätt och voila! Har nog aldrig varit så lycklig av att höra vattnet flöda från en tömning!
    Ronja64 · 17 jun · 22 svar · 811 läst
    ·
  15. A

Någon som har en relativt tyst kolfilterfläkt?

Samma grejor men under två olika varumärken så kolla specifikationerna och jämför pris. Säljs oftast av olika återförsäljare.
    AndersS · 14 jun · 5 svar · 289 läst
  16. A

Betalning

[citat] Hej tack för info jag har kontaktat dem och det ordnade sig med beställning
    AIDA ILIJASEVIC · 12 jun · 14 svar · 616 läst
  17. electroluxaren

Krånglande frys

Reklamera den omgående Vita klegget är en ljuddämpare för att minska ljudet i rörer Den gröna ärgen är normalt. Långa gångtider är normalt nu för tiden då kompressorerna är för små. Däremot skall du inte se någon isbildning inne i kåpet.
    electroluxaren · 12 jun · 3 svar · 235 läst
    ·
  18. electroluxaren

Diskmaskin med utrymme nere på baksidan?

Det är ju en funktion av monteringsdjup oxå. Men nog borde en modern disk gå att få dit
    electroluxaren · 11 jun · 3 svar · 184 läst
  19. J

Felkod E15 på Siemens SR45M280SK diskmaskin

Om någon får samma fel så håller diskmaskinen tätt nu, den har gått som den ska hela sommaren. :)
    Jörgen75 · 12 aug · 8 svar · 472 läst
    ·
  20. K

Felkod E-19 Siemens diskmaskin

[citat] Tack för svar. Inget jag löser snabbt själv med andra ord.
    Kreacon · 8 jun · 2 svar · 390 läst
  21. O

Husqvarna kombiugn QCK6438K - microvågsugn glapp?

Helt rätt och tack för svar. Micron funkar inte trots att mikrobrytarna är OK. Jag mätte upp högspänningsdiod och kondensator enligt instruktioner på nätet (finns rätt många videos på youtube m.m). Inget fel varken på diod eller kondensator och då sakerna sattes tillbaks fungerade mikron igen.. :-/ Det förstärker mina misstankar om att något är fel/glapp på högspänningssidan.
    __olov__ · 10 jun · 4 svar · 240 läst
    ·
  22. electroluxaren

Sökes: induktionshäll med ugn under med luftutblås i bakkant

Nu har väl de flesta märkes spisarna avluftning till ugnen.
    electroluxaren · 2 jun · 2 svar · 349 läst
  23. electroluxaren

Mikrovågsugn med eller utan fläkt

Den stora recept tråden.... Tror inte att jag sett någon micro med evakueringsfläkt Däremot har alla minst en kylfläkt vilka är viktiga.
    electroluxaren · 2 jun · 2 svar · 312 läst
  24. K

Husqvarna diskmaskin qb5250k vattenläckage

Hade samma problem. Kletade på Sikaflex, klippte av en bit cykelslang och trädde över. Förstärkte ändarna med vulktejp. Lär hålla längre än resten av maskinen. Gjorde detta eftersom gummit inte gick att köpa löst. Dessutom var den limmad i ena änden.
    Klacken · 2 jun · 3 svar · 212 läst
    ·
  25. electroluxaren

Hjälp diskmaskin

Turkarna är inte bra på att skriva instruktioner. Men vilken plåt menar du?
    electroluxaren · 30 maj · 2 svar · 253 läst
  26. electroluxaren

Tvättmaskin - Kläderna känns inte rena

Stor sannolikhet är att elementet inte är helt. De brukar inte hålla så länge på dessa maskiner 5 år är jätte länge för denna maskin
    electroluxaren · 30 maj · 5 svar · 583 läst
  27. torbeno

Diskmaskin läcker i blandaranslutning

Ah, jag såg fel. Trodde du ville ha gängtejp mellan bussning och aquastop.
    torbeno · 31 maj · 4 svar · 324 läst
    ·
  28. Isakare

Husqvarna kylskåp blir för kallt

Hänger på i tråden. Har ett betydligt nyare Electrolux EN8000X där bakre väggen fryser till o från i kylskåpet, och lika så maten längst in. Uppfattar att problemet blivit värre senaste månaden. Skåpet är tätt helt o rent, så det är inte där problemet ligger.
    Isakare · 31 maj · 4 svar · 283 läst
  29. L

Kyl, frys och tvättmaskin - bredd 55cm

Angående kyl o frys med värmeavledning på sidorna. Min mor 79år åkte o beställde nya skåp på Elon. Jag hämtade dem, packade upp dem och skulle bara skjuta in dem i nischen när jag upptäckte att kylare saknades på baksidan. Läste manualen, där stod inget om sidoavstånd el nischmontering. Ringde t Elon. De sa att det bara var att ställa in dem kloss mot varandra utan luftspel i
    largab · 30 maj · 12 svar · 551 läst
  30. H

Electrolux EUF29406W frostfri frys igenisad och varm

Insåg just att det står "Made in Sweden" på etiketten både i kylen och frysen. Kunde inte bli tydligare. :rolleyes:
    Hasse_Lkp · 30 maj · 8 svar · 562 läst
    ·
Laddar...