Vitvaror
electroluxaren: [citat] Det är så du måste göra på moderna skåp så den biten är rätt. Men att påstå att vilken termostat som hellst passar i ditt skåp är och förblir en ren lögn.
electroluxaren: [citat] Då får du ta ur pumpen och rengöra pumpgropen
electroluxaren: [citat] absolut jätte enkelt att kolla i alla fall
electroluxaren: [citat] absolut är det en trefas som är mycket vanligt idag på vitvaror, det sitter en liten frekvensomriktare på kretskortet i dessa maskiner, även tömningspumpen är trefas. bedömt hitintills så är ikeas dyraste mycket prisvärd ok jag har ännu inte sett några fel på dessa det är väl 4 av ikeas toppmodeller som är bosch/siemens
Mc Tommy: [citat] Slog av jordfelsbrytaren och sen TILL, nu fungerar displayen!
Ernfrid69: Den är väldigt fin när man öppnar den. Allt ser nytt ut. Inget smuts på insidan.
Snubbelkant: Det blev avsågning och nya kopplingar istället till slut.
electroluxaren: [citat] När det gäller byggkvaliteten så känns haier bra. men elektroniken är svag
electroluxaren: [citat] okay en konventionell kondenstumlare. möjligt att öhtskyddet löst demontera plåten på baksidan och kolla elementet
electroluxaren: Det där är vänster insida!
magnu: Jag bytte mina dämpare framifrån. Men mina dämpare kom från Miele. Ganska lätt att kommunicera med dem per mail. Fota typetiketten ochbeskriv/fota det du behöver så får du en snabb prisuppgift.
Rönn: [citat] Kollektorn såg likvärdig ut runt om, tack och lov.... så jag skruvade tillbaks kolen. Och så var det lite fippligt att skruva i den vänstra iom slangen ner mot pumpen... så råkar jag så klart tappa en skruv... och den går tydligen igenom ett mindre hål i bottenplåten och landar under maskinen... haha, vad är oddsen? 😄 Undersökte avloppet - mycket riktigt, där fanns ju
BirgitS: [citat] Ja rimligt, men som sagt jag vet inte om det är enligt reglerna eller inte.
electroluxaren: [citat] nä inga säkringar och pumparna går väldigt sällan sönder men whirlpool har en impeller av gummi som kan strula så ta bort pumpen och kolla
snaggletooth: Finns kurer som inbegriper väteperoxid bl.a. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Retrobright
magnu: Snygg guide! Jag hade Gardenakoppling på kranen. Det var bara att trycka dit slangen och spola. Lika geggigt. Lite märkligt att göra en maskin där avluftningen kleggar igen efter några år och samtidigt kalla sig kvalitetsmärke. Jag tror jag hittade den igensatta avluftningen 3:e gången som jag hade isär maskinen.
electroluxaren: Du får öppna luckan i ryggen ev lossa panelen
electroluxaren: [citat] Nä, men torr tvätt kan uppfattas fuktig direkt efter vilket försvinner när man skakat ur den. fuktighetssensorn skall ta detta om man väljer rätt program är det väldigt lite i maskinen kan sensorn luras
Harald Blåtumme: Alltid litet skoj när gamla trådar väcks till liv! Tråden handlar ju om långsiktig hållbarhet på vitvaror, fortsatt intressant inte bara för mig uppenbarligen. Jag spanade in denna och insåg att jag hade postat i den 2020 se ovan. Så här inne på 2024 kan jag konstatera: - Kyl och frys, från Husqvarna (electrolux) Mariestad, nu 20 år gamla: inga reparationsåtgärder har behövts,
electroluxaren: [citat] Såå negativ, dåliga vibbar, ge grabben en chans...
husägaren TS: Klamman på första bilden är ju lös! Såg nu att du fått det tätt!!!
electroluxaren: [citat] Allt jobb med denna tummlarrr görs från baksidan.ligger remmen inte exakt lika gör det inget Det viktiga är att armen på spännrullen smörjas och går lätt
Anna-B: Hej! Några år sen jag startade denna tråd, men för mig blev lösningen till sist att lägga en utsågad täcksida (13 mm) mellan stommarna och bänkskivan (på 20 mm). Blev faktiskt väldigt snyggt, men ja - lite meckigt. Nu har jag dock sålt den lägenheten och precis fått tillträde till min nya lägenhet. Inbillade mig att något skulle ha hänt sen 2020, men efter x timmars googlande
electroluxaren: [citat] ja ja det har ingen betydelse då maskinen använder den alltid i sköljprogrammetr