Byggahus.se
Ämne
Svar ↓
Läst
Senast
  1. MathiasS

Köra disk-tvätt-tork, när man inte är hemma.

[citat] Du får göra precis som du vill. Här hemma försöker vi som sagt tvätta, torka och diska nattetid.
    MathiasS · mar '12 · 37 svar · 14,8k läst
    ·
  2. T

Ny Diskmaskin

Ja, jag borde inte följt rådet att köpa på nätet. Det är bara strul slarv och dåliga leveranser från tretti.se Cylinda har maskinen på lager med 1-2 dagars leveranstid. Tretti.se's slarv med försäljning av utgångna modeller, ignorans i att följa upp med vilken maskin som ersätter och nu till sist deras värdelösa logistik gör att vi inte får någon diskmaskin förrän tidigast
    thomasx · nov '11 · 37 svar · 4,8k läst
  3. K

Tvättmaskiner som använder mer vatten

[citat] Tack för svar. Ställer man då in hur mycket tvättmedel per pinne när man kopplat in maskinen och sedan väljer man bara vilken pinne man vill ha varje gång man tvättar en maskin? Använder du någonsin förtvätt på din?
    krumbukter · 2d · 36 svar · 1,1k läst
  4. N

koppla in induktionshäll, 3 fas pga 13A säkringar?

Ugnen (separat inbyggd) är avsäkrad 16A, 2.5mm, egen automatsäkring. Tänkte kolla med firman som har installerat elcentralen varför det har blivit 13A. Anslutningsdosa enligt bilden. Hoppas att den är okej... Har kopplad in hällen och den funkar :) tack för hjälpen och inputs!
    NLS · apr '18 · 36 svar · 2,8k läst
    ·
  5. T

Tvätten luktar surt..

Har nu testat en hel del efter alla tips här, kört 90 grader, ättika, extra sköljning, mindre sköljmedel och så vidare och måste nog säga att jag upplever en positiv förbättring!
    tombe691 · okt '17 · 36 svar · 11,4k läst
  6. S

Perilexuttag svett.

Syns tydligt var felet är det har smält kring stiftet en klassiker på alla mer eller mindre gjutna stickproppar och hängkontakter Bara skit med gjutna stickproppar , dålig kontakt i dom mot stiften , där finns inge skruvförband utan dom är pressade invändigt i anslutningen Då blir det varmgång i den större skalan , och vägguttaget följer med . Byt uttaget , sladd och stickpropp så
    skutten11 · apr '18 · 35 svar · 2,6k läst
    ·
  7. Mikael_L

Diskmaskinen brann

Inte alls OT. :) Och Siemens och Bosch-maskinerna är väl nästintill samma ... Trevligt att man kan hålla liv i gamla maskiner länge, och att de kan göra sitt jobb bra. Jag hade nog kunnat finna på problemet med att den inte tog in tillräckligt med vatten, men då hade jag ju ändå haft kvar de problem som uppstod vid bytet av elektronik, och jag antar att jag skulle behövt leta reda på
    Mikael_L · mar '18 · 35 svar · 3,5k läst
    ·
  8. S

Trasig platta i glashäll

Jag provade ena plattan igår... den funkade inte. Och jag förbannade min snålhet. Jag lät allt vara tills jag lugnade ner mig, och bytte till den andra beg plattan imorse. Och till min förvåning funkade den :) Tack electroluxaren! Dina inlägg hjälpte till.
    syborg · mar '18 · 35 svar · 27,2k läst
    ·
  9. A

Tvättmaskinen smutar ner vår tvätt!

Jag har även problem med att när man använt solskyddskräm så EFTER man tvättat plagget är det gula märken i halslinningen efter solkrämen. Helt förstörda plagg! Anita
    Anita Karlberg · maj '15 · 35 svar · 54,1k läst
    ·
  10. Nimajneb

Vilken tvättmaskin och vilken torktumlare?

[citat] Baserar det på vad jag vet om vitvarumontering i Sverige, Tyskland, Italien, Polen, Ungern och Ryssland. Jag antar att dom som är monterade i Turkiet inte skulle vara så mycket bättre än övriga länder. Jag har bara andrahandsfakta om Turkisk montering. Men vad fick dig att gå in på detta spåret?
    Nimajneb · mar '12 · 35 svar · 18,1k läst
    ·
  11. electroluxaren

Sökes: Tips på bra vitvaror som passar ihop med IKEA-kök

Om du har 70-tals kärl ja jo då får du nog byta allt utom gjutjärnen. Det är bara att kolla kärl efter kärl i lugn o ro.
    electroluxaren · 30 jun · 34 svar · 3,1k läst
    ·
  12. S

Tvättmaskin som knastrar högt

var dom har sina reservdelar och hur det fungerar vet jag inte men jag dividerade en hel del med dom när min tumlare krånglade och reservdelarna är det ju en extern aktör som har i sverige och lika är det även på andra ställen. Pratade till och med med deras reservdelsfirma i nederländerna när det var på tapeten. Tyvärr är de bara ett lagerhotell så de öppnar ett ärende på
    Stefan1972 · 7 mar · 34 svar · 6,6k läst
    ·
  13. Swethp

Whirlpool Diskmaskin tar inte in vatten?

[citat] Nope
    Swethp · 10 jan · 34 svar · 2,8k läst
    ·
  14. O

Är Electrolux tvättmaskin bra ??

[citat] Skulle det inte vara bättre att montera en termostat istället för timer som larmar vid rätt temperatur.
    orakel · mar '17 · 34 svar · 17,3k läst
    ·
  15. J

dålig värme på gasolgrill.

Riktigt dålig kvalité är det! Men det finns ju andra fabrikat att köpa!
    Joakimlo · sep '14 · 34 svar · 57,4k läst
    ·
  16. Z

Bosch I-DOS

Kört med Grumme tvätt och sköljmedel i flera år nu utan några som helst problem. Miljö och svanenmärkt om man går igång på sånt.
    Zorax · 5d · 33 svar · 1,4k läst
  17. Immobil

Kylskåp läcker - hur lösa problemet?

[citat] Absolut inte! Jag skrev samma som dig fast med andra ord. Inget opassande över huvud taget.
    Immobil · 13 sep · 33 svar · 15,0k läst
    ·
  18. H

Missnöjd med Tretti

[citat] Tretti har utan avisering återbetalat för den installation de inte gjorde (av flera installationer). Utan kommentar/info bara noterade att pengarna var åter mitt konto. Numera har de uppdaterat sina villkor, vilket är bra!
    husbyygare · 29 aug · 33 svar · 1,9k läst
  19. S

Ny diskmaskin

Oftast kostar det halva summan mot en ny så frågan är alltid om det är värt det. Finns med 5 års garanti. Kör på en sådan.
    Silver78 · 29 jul · 33 svar · 1,5k läst
    ·
  20. torbeno

Siemens diskmaskin ”Fel ingen kommunikation”

Ok. Har du fem års garanti så finns den möjligheten
    torbeno · 12 jun · 33 svar · 1,9k läst
    ·
  21. electroluxaren

Electrolux ugn blir inte varm

[citat] F8 är kommunikationsfel mellan kraftkortet och touchen. Man får kolla kablarnas anslutningar och ev byta båta korten såman är säkerpå att de komm7niserar
    electroluxaren · 4 jun · 33 svar · 2,7k läst
    ·
  22. martin43

Välja Miele eller Samsung.

[citat] Starkt argument att avstå köp alltså. Electrolux (Husqvarna, AEG, Smeg..) och Bosch/Siemens har ju onlinekatalog/webshop med sprängskrisser, bilder och priser. Miele vet ej. Ser fram emot kommande EU-krav på underhållsmässiga produkter och krav på reservdelstillgång.
    martin43 · 24 apr · 33 svar · 4,1k läst
    ·
  23. Jarlingar

Kolla om mikrougnen läcker

Japp så är det, var ett fint trick för att kalibrera varvräknare. :D
    Jarlingar · maj '18 · 33 svar · 4,8k läst
  24. N

Diskmaskin Husquarna Proclean (översvammningsskyddet löst ut i30)

Nu är diskmaskinen provkörd en gång utanför sin plats, och det fungerade utan att en droppe spildes. Monterade maskinen på sin plats idag och kör just nu första disken (under bevakning) för att se om PL400 "did the job". Edit: Bild på lagningen. Hålet markerat på ett ungefär. [bild]
    NiBaBaD · mar '18 · 33 svar · 1,2k läst
    ·
  25. L

Söker disk- och tvättmaskin med varmvatteningång

Tack för erbjudandet. Men jag avböjer det. Vi har för dåligt med lageryta till framtida reservdelar.
    largab · jan '18 · 33 svar · 7,5k läst
  26. electroluxaren

Frys (cylinda) piper och ger felkod Sr

Du är rätt på det, lirka o trixa MEN det blir värre då kontakten inne i skåpet är tejpad i omgångar och fullkletad med en seg smörja Så försök med uteslutningsmetoden att mäta uppe vid kretskortet Två kontakter är till fläkt ingen meningatt mäta Två kontakter är till tempsensor 1 Två till temsensor 2 Två till värmen där båda elementen och överhettningsskyddet ligger i
    electroluxaren · dec '17 · 33 svar · 39,4k läst
    ·
  27. L

Panik, kylen varm! Tips på fix.

Sådana här trådar är så dj-kla bra! Felsökning av kylskåp för dummies. Borde finnas en tråd för varje typ av hemma-apparat... Tack före all info.
    llehs · aug '14 · 33 svar · 8,3k läst
    ·
  28. electroluxaren

Vad triggar ett kylskåp att starta kompressorn?

om isoleringen (skummet) drar i hop sig eller lossnar (händer i bland) kan det dra med sig typ nämnda rör. det var troligtvis aldrig termostaten
    electroluxaren · nov '13 · 33 svar · 11,6k läst
  29. N

Gäller reklamationsrätt för trasigt gångjärn på kylen?

Jag köpte helintegrerade Electrolux kyl/frys med gångjärn som ser ut som bilden i tidigare inlägg. Har fått byta ut alla 4. Tyvärr har kvittot kommit bort . Gjort jobbet själv och fått betala för gångjärnen. Skitjobbigt när dom går sönder och inte frysen går att stänga. Hoppas jag slipper mer krångel nu när alla 4 är utbytta. Kan förvänta sig att skåp som kostar 30 000 har
    nilsatis · jun '13 · 33 svar · 12,0k läst
    ·
  30. F

Siemens Plus Sortiment

Jan_Martin - tystare är bra, det gillar vi! Frågan är om andra hällar har så många fler funktioner. Gillar tanken på flexdelen helt klart....
    Felde · okt '12 · 33 svar · 4,2k läst
Laddar...