Byggahus.se
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Japp maskiner har känslor oxå...
31 svar · 44,7k läst
·
Thyro89
Thyro89: Hade samma problem. Jag tog bort filtret i botten (inuti) maskinen, tog med en hushållssvamp och rengjorde lite försiktigt (mycket fett och skit). Sen tog jag lite bikarbonat, salt samt lite ättika där i hålet, lät det verka några min. Sen sköljde jag med någon liter kokande vatten. Där efter fungerade den fint igen 😂
6 svar · 44,5k läst
tensiden
tensiden: Whirlpool har modeller som skall klara -15. Även Elons eget märke Elvita har några som fixar det (även om manualen säger annat). Köpte frysbox till förråd alldeles nyligen, så är lite uppdaterad. I butiken sa de att klarar man bara frostfritt, så funkar de flesta boxarna. Sant eller falskt vet jag inte. Blev iaf billigast möjliga (Elvita alltså) då risken alltid finns för möss som
16 svar · 43,7k läst
·
M
magnusj: Jodå, den har hållt kylan. Har lagt in en termometer med min- max-funktion. Har satt lite isolering och frigolit runt den, men jag tror inte det påverkar något. Presenning skulle nog vara bättre.
10 svar · 43,5k läst
palbin
palbin: Jag har släktingar som har en riktigt stor U-fastighet med mega- stor avancerad värmepump (frånluft kanske? - inte vet jag ...) och vattenburen värme (förstås) - även dylik genom "kulvertrör" till byggnation som ej hänger ihop med huvudbyggnaden - de ha sämsta möjliga abonnemang - dvs inget val alls - de säga de ej ha tid att bry sig om dylikt ... . Tillägg: så länge man inte
40 svar · 43,2k läst
·
M
Magnus_78: [citat] Hej, Jag har nu haft igång kylen och frysen hela vintern (hittills) med nämnda lösning utan grundvärme och kan ännu inte säga att det uppstått några problem. Det allra bästa hade nog varit att logga temperaturen bakom både frys och kyl för att få lite riktig data. Om min teori håller så värmer värmeslingan frysens kompressor tillräckligt och spillvärmen från frysens
56 svar · 43,0k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: Va har du för maskin?
14 svar · 43,0k läst
·
Göran.W
Göran.W: Jag hatar den. Tanken är väl god att man ska kunna justera hur långt ute sockeln ska vara men i praktiken är den kass.
17 svar · 43,0k läst
·
J
Jakupi: [citat] Någon som vet vad den lilla kontakten heter med dom tre grå sladdarna i ? Och vet någon om dom är kopplade rakt eller korsade
59 svar · 42,8k läst
·
Gew
Gew: Tack för bra instruktioner kring de svarta plastpiggarna.
24 svar · 42,7k läst
·
blomknopp
blomknopp: [citat] DDet finns video på YouTube. Har själv bytt men kan inte rekomendera det då det blev många timmar!
29 svar · 42,0k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: har du ånga så ta bort höger sida där sitter presostaten ta loss den och kör ånga/vatten i slangen från den till brunnen
51 svar · 41,6k läst
·
Stringfellow Hawke
Stringfellow Hawke: Liebherr kylar o frysar. Herrejösses vilken kvalitetskänsla.
189 svar · 41,1k läst
·
Alfredo
Alfredo: Och ett tips till alla är att inte göra som en jag känner... Idioten skruvade loss det ännu rätt varma glaset efter en ugnsrengöring och sköljde av det under vattenkranen. Glaset sprack omgående i "ziljoner" bitar pga temperaturskillnaden. En helt ny lampsats kostade det den token. Vilka dumbommar man "känner"... :o:o:o
8 svar · 40,7k läst
Joxaren
Joxaren: Ja jag tänkte ju det när jag "fixade" röret att "bra nu håller det ju tills jag köpt en reservdel". Men som det heter: det man inte ser finns inte.
17 svar · 40,1k läst
·
NetNut
NetNut: På din modell bör du kunna ta loss ett mindre bakstycke på baksidan som täcker värmeelement samt termostat. Under denna plåt sitter det antingen en remdriven eller en eldriven fläkt beroende på modell, denna sitter längst ner till vänster. Kolla så att remmen är hel och om fläkten är eldriven att den snurrar som den skall. Min fläktmotor lade av och då fick jag ingen värme i
15 svar · 40,0k läst
electroluxaren
electroluxaren: Tyvärr låter det som ett nytt kretskort Men det kan fortfarande vara elementfel
71 svar · 39,7k läst
·
D
dirrekok: Haha, att bygga ihop något känns inte som ett alternativ. :D Mycket märkligt att tillverkare inte har satsat på grunda torktumlare (åtminstone för den svenska marknaden) när det finns det i tvättmaskiner. Det känns ju som att det är standard att ha två maskiner bredvid varandra men har man ett relativt smalt badrum vill man ju inte att 60cm bjässar som står och ta upp halva bredden i
19 svar · 39,6k läst
·
R
Rissto: Kanske samma problem som i denna tråd? https://www.byggahus.se/forum/threads/avlagringar-problem-kylskap-cylinda.309419/
9 svar · 39,3k läst
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Ja den skall du vara rädd om annars är dessa arcelic maskiner inte jätte driftssäkra de är ju samma som bla Cylinda och grundig
122 svar · 38,9k läst
·
J
joob: Tid för en update 8 månader senare.. Ifall någon skulle lyckas söka fram den här tråden i framtiden och undra vad felet var på min maskin. :-) Maskinen började läcka igen dagen efter inlägg #28 ovan. Visade sig slutligen att läckaget var i spolarmsväxlaren. Hittade en från en reservdelsshop på italienska eBay för några hundralappar. Lärde mig samtidigt att gorenje och smeg verkar
29 svar · 38,9k läst
·
LMNB
LMNB: Kolet utbytt, nu fungerar allt igen. De var väldigt lite kvar (3-5 mm), så skrapljudet kom från fjädrarna som skrapade emot rotorn. Siemens homeservice bytte, kostade 1300 inkl material och skatteavdrag. Först blev det tokigt, serviceteknikern, en ung kille fr Tyskland, började först montera isär motorn.....och kom sedan på, efter min uppmaning, att man inte behöver plocka isär motorn
16 svar · 38,8k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] om glaset inte sviktar ,ja och se till att det inte kokar över
11 svar · 38,7k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: Vad står termostater på när du har -16C? är det frost på alla slingorna? det kan även vara köldmedelsläckage inte ovanligt om man använt verktyg vid avfrostning
10 svar · 38,6k läst
·
P
Pjotan: Följ Bezt råd eller skrapa och Electrolux hällrengöring. Får bort allt. (Man behöver kanske köra en stund, men allt grått går bort) PS. Det gråa är "fällning" från kastrullen.
10 svar · 38,5k läst
electroluxaren
electroluxaren: [citat] slå en den så att det låter, D-strängen på gitarr för hårt kör ner lagren i motorn , för löst slirar den varje gång den byter varv
72 svar · 38,1k läst
·
R
Rooney: Nu har vi skruvat bort kylskåpet från miniköket. Det drivs av ammoniak tydligen... Vi ska testa att vända på det några gånger och se om det hoppar igång igen sen. Hur länge ska det ligga innan man vänder på det igen? Är det i någon speciell ordning man ska vända det?
7 svar · 37,9k läst
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Du har fortfarande fel på kretskortet
34 svar · 37,6k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: Brukar räcka ett tag.... Men det är långt ifrån den slutgiltiga lösningen...
15 svar · 37,5k läst
M
magnu: [citat] Vi har på sistone köpt Miele. Tvättmaskin, omöjligt att bedöma livslängd, däremot har trumman mindre hål än konkurrenterna. Utifrån det _tror_ jag/vi att tvättgodset slits mindre per tvätt då tvättgodset inte töjs över hålen vid centrifugering. Lite mindre slitage på tvättgodset betalar sig jättefort. Dammsugare, omöjligt att bedöma livslängd, däremot toppbetyg och
107 svar · 37,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.