Byggahus.se
Ämne
Svar
Läst
Senast
  1. electroluxaren

Diskmaskin Miele G 638 SC Plus Strular

skulle tro att membranet är kasst
    electroluxaren · 7 sep · 9 svar · 342 läst
    ·
  2. T

gasspisar, glashällar

Hehe, jo, dålig design medför sämre funktion :D
    tarevarg · 5 sep · 2 svar · 183 läst
  3. Pal92

Electrolux tvättmaskin piper 3 gånger

Kan va att vattnet som fanns hunnit rinna av eller kondensera som var precis vid givaren, men du vet vad man säger, If it’s not broken, don’t fix it
    Pal92 · 4 sep · 5 svar · 192 läst
  4. H

-Byta pump+diskmaskin

Omöjligt att komma in i min Elektrolux utan plåtsax, skärbrännare och huggmejsel. Dock - undrens tid är törhända ännu inte helt förbi! På nätet hittade jag en quick fix för vrånga diskmaskiner, som inte vill släppa ur sig vattnet efter disk. Man blåser kraftigt med munnen i utloppsslangens bortre ända, omväxlande som man suger lika kraftigt. Smakar urrrk! Efter ett tag hördes
    hans lindquist · 4 sep · 8 svar · 247 läst
  5. M

Rött pulver i kylskåp

[citat] Slarvigt av mig att inte söka på det först! Hittat tidigare trådar, tack.
    Makka · 3 sep · 4 svar · 232 läst
    ·
  6. Scout

SAMSUNG RR39M7545SA+ RZ32M7525SA Kyl & frys-paket

Vi tittade åxå på både Samsung och LG inför köp eftersom de var så pass mycket rymligare än både Siemens och Bosch. MEN när vi tittade på hur länge en frys klarar sig utan ström... så valde vi bort den extra volymen och köpte Bosch. Visserligen är det inte ofta som vi har längre strömavbrott i huvudstaden men det har hänt och då vill jag helst att alla frysvaror klarar sig bra.
    Scout · 13 sep · 13 svar · 629 läst
  7. K

Diskmaskin sköljer dåligt. Är det normalt?

Så bra att det löste sig. Många nya maskiner diskar nog på för låg temperatur och med för litet vatten. Det verkar bäst att välja program med hög temperatur, och inte ecoprogram. Sedan spelar diskmedlen stor roll, även om vissa är dyra blir det bekvämare att slippa problem. Att sedan komplettera med ett rengöringsprogram med specialmedel då och då. Med dessa åtgärder kan man få
    klimt · 14 sep · 23 svar · 922 läst
    ·
  8. S

Tvättmaskin som centrifugerar med liten last ?

Miele har en funktion på vissa av sina modeller som heter "SingleWash" för enstaka plagg.
    SofiaKallman · 2 sep · 20 svar · 570 läst
  9. M

De smalt i tvättmaskinen!

[citat] Ursäkta! Köper du diamantbeströdda BH:ar?
    mlkjhr · 4 sep · 9 svar · 1,2k läst
  10. electroluxaren

Fläkten fungerar inte i Samsung kylskåp

Mycket vanligt på samsung Vet inte hur du mäter matningen men fläkt motorn är läge att byta
    electroluxaren · 31 aug · 1 svar · 241 läst
  11. Oldboy

Felkod Diskmaskin Whirlpool ADP 7979/1 från 2008

Japp, och den manövern kände jag till. Har behövt göra den vid tidigare tillfällen. Därför trodde jag att det var det första jag prövat, men att det inte hjälpt. Nu är jag tveksam om jag faktiskt gjorde det direkt. Hjälpte det nu så borde det ha hjälpt då. Nå, jag skyller på åldern. Är uppenbarligen inte tillräckligt gammal och erfaren än... :whistle:
    Oldboy · 8 sep · 11 svar · 365 läst
  12. M

Är röret i frysen trasigt?

Hej igen Electroluxaren. Joda, det var ett syftningsfel. Vi provade igen efter att frysen varit avstängd några dagar till, Denna gång med termometer nedsänkt i en bytta med vatten så kröp den ned till -25. Så, då är väl frysen friskförklarad igen. Men var det för att fläkten fick hicka innan (den är nästan tyst) eller om det var för att vi inte mätte i ett medium eller för att
    Mats_Upp · 7 sep · 5 svar · 313 läst
    ·
  13. F

Monteringsarbete bosch tvättpelare

Alldeles för mycket...700kr för en plastram och några skruv. Såg senare att elon sålde den rekommenderade för 249, så jag returnerar nog den första.
    fredrik.johansson · 27 aug · 2 svar · 259 läst
  14. electroluxaren

Byta nedre lucktätning diskmaskin

Öppna spåret med en skruvmejsel
    electroluxaren · 27 aug · 1 svar · 188 läst
  15. K

Cylinda DM42, startar inte skölj efter disk. Blinkar ”Fel på vattenintag”

Har tyckt att det är lite dålig sprutt när den diskar men har inget direkt att jämföra med så jag vet inte med säkerhet. (Har gjort ren spolarmarna). Haha.. sånt har man väl alltid plats för..;) Stort tack igen! / Per
    Keeefan · 17d · 16 svar · 503 läst
    ·
  16. lopec

Hur får jag upp ”luckan” på denna TT?

Så man ska med andra ord inte behöva rengöra. Tricket kan vara att köra badlakan i endast 1000varv centrifugering nån gång, så att det kommer med mycket fukt till tumlaren ;)
    lopec · 27 aug · 24 svar · 963 läst
    ·
  17. electroluxaren

Tvättmaskinen skramlar

de är billigare på bosch eshop
    electroluxaren · 29 aug · 9 svar · 352 läst
    ·
  18. S

Ny diskmaskin - vad skiljer dom åt och ska man ha bestiklåda..

Hej, Cylindan är utburen och en SMU46CI01Sär beställd. Jag har haft en del problem med Cylindan det senaste, diskade inte bra trots rengörning och det var en del skavanker efter åren som gått. Efter mycket letande/frågande verkade det som att SMU46CI01S var bäst prissatt så jag får klara mig utan besticklåda, den verkar vara mest maskin för pengarna i min forskning.. Tack alla för
    stefan100 · 26 aug · 12 svar · 695 läst
  19. M

Konstigt ljud från Electrolux tvätt/tork-maskin

morfeldt · 24 aug · 0 svar · 96 läst
  20. I

Installation diskmaskin

Hej! Det är sista fråga känner ni något firma som finns här i Linköping som kan hjälpa mig att installera maskinen med tusen tack! Israa Alkhayyat
    Israa Alkhayyat · 25 aug · 14 svar · 468 läst
    ·
  21. electroluxaren

Diskmaskinslucka öppnas för lätt (Electrolux)

electrolux har bara tryckfjädrar
    electroluxaren · 26 aug · 9 svar · 354 läst
  22. C

Röjsåg Husqvarna 245 RX

[citat] Tack snälla Du. Jag ska genast kontakta dem. /. Lennart
    carlmanner · 22 aug · 3 svar · 181 läst
  23. electroluxaren

Tillverkningsår Electrolux frysskåp Modell TF 1104

antagligen 1976 men mer troligt 1986
    electroluxaren · 22 aug · 2 svar · 288 läst
  24. T

Är ni nöjda med era Bosch maxx 7 TM/TT

[citat] Det var larm full behållare fast den var tom. Fick öppna upp där givarna var och rengöra då det var ludd på dom. Andra gången var det samma men då gjorde jag en mer nogran rengöring av behållaren på insidan (där givarna sitter) och dammsög bort allt luddigt vatten med grovdammsugaren. Efter det har det aldrig larmat igen. EDIT: finns en tråd om det här på bygga hus med
    TheGame · 22 aug · 3 svar · 158 läst
  25. D

Vilket märke på diskmaskin har BÄST kvalitet?

Jag tror inte riktigt jag förstår vad du menar. Det räcker med att jämföra nord- och Sydeuropa för att se extremt stora skillnader på vitvaror. Vi i Nordeuropa har extremt höga krav på våra vitvaror i jämförelse. [citat]
    DFYD123 · 24 aug · 53 svar · 2,8k läst
    ·
  26. C

Kylskåp under 60cm??

Tusen tack! Blir att beställa en sån direkt!
    cocoo · 20 aug · 4 svar · 186 läst
  27. electroluxaren

Nu kyl och frys

fläktmotorn byter du ju själv kostar ca 800.- frysen får du väl ha hjälp med men kylmodulen som skall bytas kostar 1500.-
    electroluxaren · 20 aug · 3 svar · 301 läst
  28. F

Smeg C92IPX9

Har inte den spisen men har bara smeg-varor i köket (ej självvalt). Gasspisen är helt bra, men har ej stor erf av gasspisar. Ugnen, köksfläkten: nja. Kylen med franska dörrar: helt ok, men först efter ett nödvändigt kompressorbyte på garanti (efter lite bråk). Sammantaget tycker jag Smegs grejer överlag är snyggare än bra. Men jag är ingen expert som electroluxarn verkar vara.
    fiar4387 · 23 aug · 5 svar · 276 läst
  29. A

Ny torktumlare - vilken variant?

Jag menade rumstempererat. Då kan man torka saker som normalt inte går.
    Anonymiserad 173289 · 19 aug · 10 svar · 305 läst
  30. electroluxaren

Samsung kylskåp håller inte kylan

extrafrys är alltid bra att ha
    electroluxaren · 20 aug · 4 svar · 302 läst
    ·
Laddar...