Byggahus.se
Ämne
Svar ↓
Läst
Senast
  1. electroluxaren

Husqvarna frys håller inte inställd temp (ibland)

Kylfläkten måste du bytaför det är en jä..a skitkvalitet. Att sia din frys vet jag inte utan att tittat och get ett par olika förslag Men hela den kalla modulen med värmare givare och fläkt kostar 1500.- Byte och lite ny gas tillkommer.
    electroluxaren · 5d · 492 svar · 128,0k läst
    ·
  2. H

Tvättmaskin, vilka märken är bäst?

[citat] Jag köpte asco Sverigetvätten och tyvärr så var den riktigt dålig. Efter 2år fick jag den utbytt till en gammal modell som var tillverkad i Sverige som dom hade lyckats leta fram. Vilken skillnad inga problem alls. Supernöjd . I två års tid försökte jag få i ordning den första maskinen, hade ut servicetekniker flera gånger. Men det gick inte få ordning på den.
    hus520 · 4 maj · 269 svar · 26,2k läst
    ·
  3. T

Varning för Electrolux / Husqvarna vitvaror

[citat] Jag vet inte om miele är nå bättre. Bekanta har slängt ut miele maskiner efter 5-10. Dom betalade dessutom mycket mer för dom än vaf man annars skulle tänka. Men det kanske är tekniska finesser det tar betalt för och inte hållbarhet. Ja jag kanske är negativt inställd till hur länge maskiner ska hålla. Men jag har nog repat mer än vad jag skrev i första inlägget. Ja
    TheGame · maj '18 · 264 svar · 198,3k läst
    ·
  4. Stringfellow Hawke

Vad är vitvarornas Rolls royce och vad är deras dacia?

Liebherr kylar o frysar. Herrejösses vilken kvalitetskänsla.
    Stringfellow Hawke · 26 apr · 189 svar · 28,7k läst
    ·
  5. F

Ojämn värme induktionsspis

Såg att du skrev det nu, ursäkta 😁
    flaektrem · feb '17 · 187 svar · 31,6k läst
    ·
  6. J

Siemens diskmaskin felkod E15

[citat] Akta så du inte skär dej när du lägger i packningen, för den plåten är VASS!!
    jordraketen · 29 jun · 120 svar · 45,1k läst
    ·
  7. H

Ismaskin trasig

[citat] Japp insåg det. Det börjar komma kuber nu. Det tar lite tid men.
    Håkan Karlström · 23d · 98 svar · 37,6k läst
    ·
  8. TrollMann

Induktionsspis: Risker? Fördelar? Nackdelar?

Jag har märkt att vissa stekpannor ger denna effekt, tex ICA's 28 cm 3 lagers panna, äldre gjutjärnspanna som är tunn. Det i ICA's panna (2011 års) har hällen svårt att komma igång på full effekt och det blir bara varmt i mitten. I den äldre gjutjärnspannan blir det också fläckvis varmt. I mina hultafors gjutjärnspannor blir det varmt över hela utan, samma sak med lite dyrare
    TrollMann · mar '12 · 92 svar · 91,8k läst
  9. Mikael_L

Induktionshäll, hur många faser?

[citat] Med 6mm2 nolla eller 2x 2,5mm2 nollor så fungerar det rent elektrisk korrekt. Det mest uppenbara felet är faktiskt det faktum att "så gör vi inte i Sverige" men däremot i något annat land. Tror du att du har lättare att få in 5 st 2,5mm2 FK än 3 st 4mm2 RK? Själv tror jag det senare är lättare. edit: Jag kollade ytterdiameter på dessa, fabrikat nexans: FQ 4 = 4,1 mm FQ2,5 =
    Mikael_L · 1 jul · 90 svar · 24,8k läst
    ·
  10. F

Halverad diskmaskinstablett ?

Vi har använt pulver i 6-7 år nu, eftersom det var för meckigt att halvera disktabletter. Fungerar alldeles utmärkt och diskmaskinen "geggar inte igen" som den gjorde när vi använde tabletter. Spolglans behövs inte alls och vattnet i vår stad är mjukt nog så att man inte behöver tillsätta salt heller.
    Fortissima · apr '16 · 89 svar · 27,3k läst
    ·
  11. fulingbusen

Ny diskmaskin, varmt eller kallt vatten?

[citat] Bra poäng, jag har ingen tanke bakom detta då det bara är ett påstående jag hört. Edit: efter lite surfande så verkar det som att diskmaskinen inte värmer upp allt vatten den använder så om man inte har väldigt billigt varmvatten tjänar man inte på det.
    fulingbusen · jan '11 · 88 svar · 15,0k läst
  12. L

Wifi-uppkopplade vitvaror?

Pfft, här kan vi prata om ett uppkopplat hem. https://www.bwired.nl/
    leifa.k · nov '18 · 87 svar · 7,5k läst
    ·
  13. A

Varför inte Ikea vitvaror?

Funderar på IKEA Anrätta som ugn med pyrolytisk rengöring samt integrerad termometer och mikron utan ugnsfunktion (vill ha snurrande bottendel.) Någon som installerat dessa och kan ge omdöme?
    AndersS · 25 jan · 80 svar · 27,1k läst
  14. FG

Är Miele så himla bra?

Vi köpte kyl- och fryspaket från Miele för ett tag sedan och klantade oss vid monteringen så att det blev ett jack i kyldörren. En ny dörr skulle kosta runt 6000 kr om jag inte minns fel. Hemförsäkringen betalade en ny dörr och Miele kom för att montera. Efteråt ringde Miele upp och sa att de står för dörren. 0 kronor blev slutnotan för vår klantighet och försäkringsbolaget blev
    FG · apr '18 · 78 svar · 42,4k läst
    ·
  15. Nyfniken

Värt att byta lager på tvättmaskin?

[citat] Hedern har jag kvar. Såhär ett halvår senare tuffar maskinen på som om ingenting hade hänt. (y)
    Nyfniken · 23 jun · 77 svar · 16,4k läst
    ·
  16. iMikael Lundgren

Siemens diskmaskin tar inte in vatten ibland

Bra gjort!!!
    iMikael Lundgren · nov '18 · 77 svar · 60,1k läst
    ·
  17. J

Spolarmsväxlare? (Cylinda DM 95, diskmaskin)

[citat] Hallå. Hade samma på min cylinda... efter lite spaning på att köpa ny.. 8 år gammal maskin. Blev en quickfix tog skruvmejsel kännde på "disken" inifrån där spolarmen sitter o tryckte bort den delen av "disken" jo det blev ett hål i den men nu kommer det vatten i båda armarna.
    J.Nilsson · 24 jun · 72 svar · 6,8k läst
    ·
  18. G

Ny Electrolux kyl/frys skrotas efter 5 år

När alla deras skåp snart görs i Ungern lär trådar som dessa öka exponentiellt. Över 10 år med produktion och fortfarande otroligt låg kvalitet.
    Grief · jun '16 · 72 svar · 9,4k läst
  19. LGG-01

Diskmaskin ska kopplas till kallvatten

[citat] Lite skruvat skämt. "Då levde du på hoppet" Har gjort något liknande, var ute och skruvade (el-arb) på en militärförläggning (1964) när det blev tyst på kvällen så var vi några (unga hungriga) som träffades i köket, jösses vad vi käkade.
    LGG-01 · nov '12 · 71 svar · 6,9k läst
  20. B

Köra induktionshäll i boostläge länge skadligt?

[citat] Var så det stodd i manualen för min spis (men kan missuppfattat det eller står fel i manualen). Hur som så är ju effekten att man inte kan köra 4 plattor på max i alla fall:)
    Broken arrow · feb '17 · 68 svar · 11,0k läst
    ·
  21. B

Tvättmaskiner på test!!

Om du vill investera 45 kr i Råd & Röns testresultat kan du göra det här: http://www.radron.se/Tester/Vitvaror--hushallsmaskiner/Tvattmaskiner/ om inte finns det i alla fall en liten översikt där liksom på dessa två sidor som refererar till testen men även lägger till mer: http://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/tvattmaskin.html http://www.test.se/tvattmaskiner/
    BirgitS · okt '16 · 68 svar · 52,7k läst
  22. Marlen Eskilsson

Tips på bra 90 cm bred induktionshäll

[citat] Nej, vi hade inga problem med lådan. Köket för dock ritat för en 90 cm bred häll från början så lådan var redan anpassad för det.
    Marlen Eskilsson · mar '15 · 68 svar · 39,1k läst
    ·
  23. C

Diskmaskin Electrolux felkod ,50?

Tack för att ni alla finns♥️ Hade samma felkod på min maskin, följde beskrivningen och hittade några pyttesmå glasbitar som kommer från ett champagneglas från helgens festligheter.
    Cervera · 19d · 63 svar · 46,0k läst
    ·
  24. Eriksgatan

[Diskmaskin] varför blir det så här?

På vår 10 år gamla Bosch går "saltbehållare tom"-varningen att stänga av men inte "spolglans slut". Se som sagt manualen. Vi använder iofs spolglans även om vi petar i multitabletter eftersom plastbyttor kan behöva all hjälp de kan för att inte bli för våta. Med zeolittorkning gissar jag att man kan skippa spolglans i alla former. (Eller?)
    Eriksgatan · aug '18 · 63 svar · 12,2k läst
    ·
  25. electroluxaren

Husqvarna frys QT 3549

[citat] antingen så har det hänt nått med solenoiden bakom eller styrningen från det lilla kretskortet högst upp i toppen
    electroluxaren · aug '18 · 61 svar · 20,5k läst
    ·
  26. B

Ny frys som låter hela tiden

[citat] Frysens ljud är specat som 42 dB. Förra diskmaskinen var specad som 44 dB och jag tyckte det var störande om den gick när vi åt, men nuvarande var specad som 39 dB och det hörs men jag tycker inte att det är störande längre.
    BirgitS · jan '18 · 60 svar · 21,5k läst
    ·
  27. T

Varning för prisförhandling på vitvaror

Något retur lager måste dom ha, men jag tror inte dom satt i system att sälja någon vara därifrån för att kunden prutar. Men tex tretti.se har ett stort returlager där man på plats hitta riktiga fynd, men där måste man köpa på plats och där är garantin begränsad eller ibland borttagen.
    twoody · nov '18 · 59 svar · 14,3k läst
  28. hecke

Ny kul & frys. Har ni tips på bra och TYST modell/märke?

Har precis köpt en Husqvarna QT3662X frys och vi tycker fläkten låter störande, Kompressorn låter mindre. Det är inte extremt högt ljud men att fläkten surrar ständigt är det som stör. Detta är ju en av Husqvarnas dyrare modeller och enligt säljaren med helsvetsat chassi tillverkade i Svergie så jag hade förväntat mig att de var bättre avseende ljud. Vår tidigare 13 åriga frys
    hecke · feb '16 · 59 svar · 27,6k läst
    ·
  29. P

Frys som dånar i hela huset!

Här kommer ett snabbt brandtest på mattan jag använt som isolering. Jag bedömmer materialet som inte lättantändligt. Med direk flamma mot den smälter och ryker det men tar aldrig fyr. I värsta fall brinner det till och slocknar lika snabbt igen. Därav bedömmer jag att om något varmt ligger emot kommer det smälta och ej börja brinna. För att minsta eld ska uppstå måste en direkt
    Patrik_k · dec '18 · 58 svar · 2,1k läst
    ·
  30. H

Vet någon felet på min häll

Då får vi hålla tummarna. Det är som sagt ett extremt osannolikt fel. Det är nog relativt stor risk att du har en glappkontakt någonstans på det kortet, men inte nödvändigtvis just vid kristallen. Men det som är bra är att nu vet du att är ett ev. glapp som finns på just det kortet. Så då kan det bli lättare att lokalisera felet om det kommer tillbaka.
    hempularen · dec '18 · 57 svar · 1,4k läst
    ·
Laddar...