Byggahus.se

Vitvaror

Ämne
Svar ↑
Läst
Senast
  1. KazJensen

Bosch Kgn36vw45/03 Kyler sporadiskt.

Tjo! Har ett 2 år gammalt kyl/frys skåp från bosch (Kgn36vw45/03) som beter sig väldigt märkligt. Det kyler som det ska, till att sedan plötsligt sluta kyla helt. Det slutar kyla så länge att larmet ljuder för att det är för varmt i frysen och maten börjar tina. Sedan kan det plötsligt börja kyla igen. Kör jag igång "super" på panelen kyler det som attan i några timmar till att
    KazJensen · 11d · 0 svar · 137 läst
  2. D

Var hittar jag ett stort/högt 50 cm brett kylskåp?

Jag behöver köpa ett nytt kylskåp som måste passa in i ca 50,8 cm bredd, men däremot finns det typ 190 cm på höjden att nyttja, men alla kylskåp som passar på bredden jag hittar (har kollat Prisjakt) är högst 85 cm höga, och det är för lite. Var hittar jag ett högt smalt kylskåp?
    d b · 17d · 0 svar · 122 läst
  3. M

Luktar brännt i torktumlaren, öppna bakstycke?

Inte direkt en fråga men hoppas detta kan hjälpa nån! Vår gamla Cylinda TK40 med många år på nacken började lukta brännt. Har alltid rengjort filter. Kondensatorn var lite igensatt så sköljde igenom med vattenslangen ute. Ser svart ludd bakom trumman. Försöker dammsuga men det är för mkt. Söker igenom nätet på jakt efter tips. Är inte direkt händig. Har tur för sonen fick en
    Mobe13 · 24d · 0 svar · 116 läst
    ·
  4. B

Installera diskmaskin

Jag ska byta diskmaskin i stugan och skulle precis stänga av vattnet. När jag skruvar på vredet börjar det droppa vatten. Bilden är vriden, vredet är egentligen till vänster... Det är inget problem att köra diskmaskinen men alltså när jag ska kapa vattnet och koppla ur vattenledningen. Är detta vanliga reservdelar som är lätt att få tag på eller behövs det bytas till typ balofix?
    BarranBE · 25d · 0 svar · 130 läst
    ·
  5. M

Flex slang eller adapter centraldammsugare 35mm

Jag har ett cebrraldammsugarsystem med Elektrolux och har mätt innerdiameter på nuvarande slang till 35mm. Det jag är ute efter är en flexibel slang eller åtminstone en kort slang till rimligt pris för att kunna snabbstäda t.ex hallen. Den jag hittar är huskys "Snorren", den verkar perfekt MEN den är för 32mm system, så jag ANTAR att den inte kommer att passa i mina vägguttag. Hittar
    Makka · 1 jul · 0 svar · 125 läst
    ·
  6. M

Uppgradera elektrolux diskmaskin

Vad tror ni om att hetsa upp en "manuell" diskmaskin Esf63032 med en lucka från en Esf64019x? Utseendemässigt är de formlika och jag tänker att tillverkningsmässigt är anslutningar å fästen samma, i kostnadsbesparings tillverknings syfte...
    Mikedigitize · 29 maj · 0 svar · 143 läst
  7. M

Husqvarna frys - ismaskin tvärdöd

Hej! Har en QT3549 (922341627) med ismaskin där ismaskinen tvärdog igår. Ingen belysning, ingen reaktion på paddeln, ingen is i tråget. Har hänt liknande tidigare men då har isboxen blivit för full så motorskyddet löst ut när tråget inte kunnat rotera. Men nu är den uppe och inget som blockerar. Har försökt göra strömlöst och rucka i tråg och annat men ingen avhjälpning.
    Mange_c · 23 maj · 0 svar · 240 läst
  8. Anna-B

Häll + ugn + 20 mm bänkskiva = omöjlig kombo?

Hej! Sliter mitt hår gällande kombination induktionshäll + 20 mm bänkskiva + ugn (i IKEA-stommar). Kan ev. tänka mig 30 mm bänkskiva, men helst inte. Jag vill verkligen försöka undvika en list mellan bänkskivan och ugnen, dvs: https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-maximera-baenkskap-foer-haell-ugn-med-lada-vit-lerhyttan-ljusgra-s59269708/ Vill inte heller ha en list mellan stommarna och
    Anna-B · 23 maj · 0 svar · 184 läst
  9. 4

Worx klippare larmar ” Fångad ” utan annledning

Jag har en Worx klippare som larmar ” Fångad ” utan anledning, inget som är i vägen och inget under maskinen, är det någon som har ett bra vettigt svar på detta problem? Stig
    49herman · 17 maj · 0 svar · 145 läst
  10. J

Tvätt och torktumlare

Hej ! Jag köpt tvätt och torktumlare och vill koppla den på samma fas (10A) . är det ok om jag bara kör en åt gången, inte båda samtidigt?
    Jezzsingh1 · 15 maj · 0 svar · 178 läst
    ·
  11. Bodarp

Problem med placering av kolfilter i fläkt

Hej på er, Har köpt följande fläkt till köket: LC67QFM50 https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/produktlista/ugnar-hallar-och-flaktar/koksflakt/vagghangd-koksflakt/vaggmonterad-flaktkapa/LC67QFM50?breadcrumb=null Jag behöver ett kolfilter till fläkten och har bestämt mig för ett integrerat Clean air. Följande: LZ10FXI00
    Bodarp · 4 maj · 0 svar · 120 läst
    ·
  12. Haidar89

Side by side kyl/frys 120cm?

Hej har fått mitt nya kök och plats för kyl och frys är 120cm. Vill ha kyl/frys som har krossad is och vatten. Finns jätte fina side by side men dessa är rund 90cm, finns det inga som är 120cm? Alternativt ett frysskåp som har krossad is och en kylskåp som har vattendispenser men runt 10.000kr styck
    Haidar89 · 4 maj · 0 svar · 136 läst
  13. M

IKEA diskmaskin Enastående, felkod 20

Felkod 20 dyker upp efter ca: 5 minuter utan att diskmaskinen startar. Avloppspumpen går utan att det finns något vatten att pumpa ut. Inget vatten kommer in. Har rensat och blåst ren Tryckvakten - ingen skillnad. Den elektromagnetiska ventil som ska släppa in vatten öppnar inte när jag startar maskinen. 1. Har tryckvakten något med inloppsventilen att göra? 2. Om inte, bör det vara
    Mikael Dudas · 10 apr · 0 svar · 198 läst
  14. Perk

Bullrig köksfläkt Electrolux Silence Tech

I höstas var det dags för uppgradering i köket och vi bytte bl.a. ut vår 15 år gamla Electrolux Silence Tech köksfläkt som fungerat mycket bra och hade mycket låg ljudnivå. Då vi var jättenöjda med den tidigare så köpte vi en motsvarande köksfläkt men en nyare modell. Tyvärr låter den nya fläkten MYCKET högre än den gamla även på lägsta hastigheten och min fråga är om
    Perk · 29 mar · 0 svar · 408 läst
    ·
  15. L

Ikeas diskmaskin i Epoqkök

Hej, är på jakt efter diskmaskin till mitt epoqkök och har då sneglat in på en av Ikeas maskiner. Undrar då lite kort om någon har gjort liknande och kan dela med sig om det funkar eller inte att montera i ett icke Ikeakök? Varför jag ställer frågan är då epoqs bänkskåp och luckor är 700 mm höga med 160 mm sparksockel och Ikeas bänkskåp är 800 mm höga med en lägre sockel på
    Lunden14 · 25 mar · 0 svar · 394 läst
  16. M

Husquarna spis reservdelar

Hej Handtaget till ungnsluckan gick sönder igår. Det var plastbiten som kallas gavel som lämnade in. Det gick inte att hitta spisens e-nr i reseevdelsbutiken, fastän jag handlat reservdelar till spisen därifrån tidigare. Nåväl jag ringde Electrolux och fick veta att spisen var tillverkad 1991. Dessutom hade de delen jag saknade på lager. 140kr, jag hade sett liknande dwtaljer till salu
    magnu · 20 mar · 0 svar · 150 läst
  17. G

Hur får man bort kontrollpanelen på kyl/frys RB36R872PSR/EF

Hej! Jag försöker hänga om dörren på mitt nya kombiskåp modell RB36R872PSR/EF. Jag förstår att modellen är specifik men manualen gäller för alla skåp i serierna RB33R* / RB36R* / RB38R* / RB41R* / RL41R* På sidan 54 i manualen står det att man ska ta bort kontrollpanelen för att kunna dra om de elkablar som ska gå ut i dörren men det står inte hur man ska få bort
    George_007 · 17 mar · 0 svar · 228 läst
    ·
  18. whork

Diskmaskin oljud

Hej på er kunniga! Har en Bosch diskmaskin som låter lite märkligt. Maskinen ger ingen felkod men ljudet stör ihjäl mig, det tystnar när maskinen tömmer och låter när den diskar. Se bifogad filmsnutt, kan behöva skruva upp volymen. min teori är att något har satt sig i cirkulationspumpen i maskinen. Några andra idéer?
    whork · 9 mar · 0 svar · 183 läst
    ·
  19. E

Integrerad spisfläkt till IKEA faktum?

Hej kära forum, Jag har ett IKEA faktum-kök där den helintegrerade fläkten (Underverk... *mummel*) gått sönder och behöver ersättas. Ikea har ingen kompatibel ersättare och lokala Elon-butiken vill skicka hem installatörer för att ens svara på frågan. Ikea underbar ersätter botten i ett köksskåp och jag undrar om någon känner till någon annan helintegrerad som monteras på
    erimos · 1 mar · 0 svar · 231 läst
  20. G

Induktionshäll och fläkt

Hej. Undrar om någon har tips på induktionshäll och köksfläkt som man kan para ihop så fläkten anpassas efter användningen av hällen? hällen behöver vara 70-90 cm bred och ha minst en större zon. Köksfläkten vill vi helst ha en skåpsintegrerad. Hittar en sådan modell från Siemens (IQ700) och en från Electolux/AEG (Hob2Hood). Men är det någon som kan tipsa om fler? Undrar även
    Gregerus · 4 feb · 0 svar · 217 läst
  21. M

Skruva loss koppling till diskmaskinen

Delete
    melwil · 25 jan · 0 svar · 278 läst
  22. arneri68

Erfarenhet av Bertazzonis inbyggnadsugnar?

Letar efter en ny inbyggnadsugn och Bertazzonis Professional series ser intressanta ut. Någon med erfarenhet av deras inbyggnadsugnar? Är de tillverkade i samarbete med någon annan? Tycker att de har förhållandevis lågt pris. Märks det i kvalitet och användarvänlighet?
    arneri68 · 17 jan · 0 svar · 201 läst
  23. Linuraleal

Eco Logixx 7 - töm behållare

Har sökt på nätet, och hittat många guider o.l. för att åtgärda det här problemet på vår Eco Logixx 7 torktumlare. Dock tycker jag inte att det stämmer överens med vad jag kan se när jag tar bort panelen och letar efter de delar som skall ses. Problemet är alltså att den startar igång, men efter en minut ungefär så stannar den med varning om töm behållare. Är det någon som
    Linuraleal · 6 jan · 0 svar · 219 läst
  24. M

Hur komma in i testmenyn på Electrolux torktumlare EDH3487RW3

Är det någon här som vet hur man kommer in i testmenyn på denna Electrolux värmepumps torktumlare. Skulle vilja komma in för att kunna testa igenom de olika funktionerna och läsa ut eventuella felkoder. Misstänker problem med värmepumpsfunktionen i den Har googlat utan att hitta hur man gör på just denna modell Modellen är en Electrolux EDH3487RW3 [bild]
    mnage_ask · 2 jan · 0 svar · 316 läst
    ·
  25. BreeziestWolfie

Montera ugnlucka Husqvarna Regina Trakteur

Råkade ta bort hela ugnsluckan när jag skulle rengöra glaset. I bruksanvisningen såg jag senare att man endast skulle montera loss utsidan på ugnsluckan. Någon som har koll på hur man sätter tillbaka den?
    BreeziestWolfie · 1 jan · 0 svar · 335 läst
    ·
  26. D

Husqvarna QHI7556P inbyggndshäll fungerar dåligt

Hej, Vi köpte denna spishäll för ca 1 1/5 år sedan då vi gillade funktion och form. Efter en månad ca hörde vi av oss till Elon då touchknapparna ibland reagerade långsamt samt blev fel nivå, reagerade inte alls mm. Vi fick då tips av Husqvarna dit vi hänvisades att göra spis strömlös pga styrkort skulle nollställas. Vi gjorde detta och det fungerade ok men min fru började
    DjKool · dec '19 · 0 svar · 257 läst
  27. morpe11

Helintegrerad diskmaskin Siemens SX 763

Dags att köpa ny diskmaskin. Vi har ett kvikkök med helintegrerad maskin. Jag har fattat det som att vi behöver ha en extra hög maskin för att det ska funka med luckan Nu till frågan: På nätet finns det gott om Siemens SX 736.......maskiner (alla slutar på olika siffror/ bokstäver. Är detta samma maskiner men bara olika benämningar? Exempel SX736X98FE SX736X03FE
    morpe11 · nov '19 · 0 svar · 571 läst
  28. A

Electrolux spis EKC7184AC Broil Element

Har en omkr. 10 år gammal, Electrolux EKC7184AC spis, PNC 9485731-03 (94857310100) med dubbla ugnar. 400V. Broil elementet måste bytas ut, men detta element har utgått. Artikel # 3050739022. 16 cm. mellan kontakterna och 39 cm långt, från skruvfästen. Någon som vet var man kan få tag på ett liknande element. Kan man göra små ändringar genom att böja denna typ av element, eller
    Anonymiserad 167058 · okt '19 · 0 svar · 371 läst
  29. B

Tips på ny häll och ugn

Då gick både häll och ugn sönder straxt innan 10 årsdagen. Ugnen var en dyrare Siemens och hällen Husquarna. Vill ha en häll med metallram och en ugn med ångfunktion minst 70 liter.. Inte imponerad av vår nuvarande häll men annars har jag inget favoritmärke Någon som har bra erfarenheter?
    Budski · sep '19 · 0 svar · 624 läst
  30. E

Electrolux ultraone hur ska slangen sitta?

Hallå, var tvungen att plocka isär dammsugaren för att byta motor. När jag plockar ihop den blir jag lite fundersam om slangen på bilden ska sitta på den röda eller vita anslutningen? De andra två slangarna sitter på sina vita anslutning, men jag hade för mig att denna satt på den röda. Antar att detta har något med mätning av "suget" då denna kör med automatisk anpassning av
    ecb182 · aug '19 · 0 svar · 338 läst
    ·
Laddar...