Byggahus.se
Jonatan79
Jonatan79: Hur ser det ut i andra änden på det gamla röret?
1 svar · 92 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] att utesluta detta är ju en vinst i sig det brukar inte vara dyra reservdelar till dessa och spolarmar slits, kroknar, spricker mm
10 svar · 279 läst
·
M
matslew: [citat] Som en nål i en höstack! 😁 Men försöka duger. Det borde finnas ett system och en marknad för återvinning av värdefulla delar i vitvaror, ungefär som bilskrot. Galet att slänga bort. Med dagens nivå på digitalisering vore det möjligt, men intresset från vitvaruproducenter är förstås noll. Eller negativt. Så det skulle krävas lagstiftning om tillverkaransvar. Inte mig
2 svar · 127 läst
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Det där är magneten till tachon, sådana finns bara i någon annan skrotad motor, de brukar aldrig lossna. Byt motor så håller maskinen många många år till
1 svar · 120 läst
·
mofaza
mofaza: Jag har ett problem med en gammal tvättmaskin som börjat strula. Den slutar köra ungefär halvägs genom sitt program och blinkar rött på Start/Paus knappen samtidigt som Extrasköljning lyser vilket, enligt manualen, indikerar problem med tömning. Min maskin har ingen smidig lucka för att ta ut något filter så jag har inte lyckats med det. Igår tog jag bort baksidan på maskinen och
0 svar · 49 läst
H
Hamme: Tack för era tips! Jag ska göra ett försök under långhelgen.
5 svar · 269 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Köp rätt längden på kapilärröret varierar och har en väldig betydelse
27 svar · 488 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Jag tycker att det SER helt normalt ut för ett ungerskt kylskåp
1 svar · 173 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] tycker nog att det saknas lite axlar och dyligt
1 svar · 163 läst
·
J
jahallåja: För omväxlings skull har jag ingen fråga utan tänkte upplysa om ett åtgärdat fel, om någon annan skulle drabbas! Handdammsugaren Electrolux Ergorapido började plötsligt låta som domedagen från munstycket på golvet. Ett snabbt smattrande ljud. Rengjorde borsten utan förbättring och bestämde mig för att ta isär munstycket innan jag köpte ett nytt som reservdel. Efter att ha tagit
0 svar · 199 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Behovsavfrostning, 12-48h
21 svar · 561 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Det är väl ändå du som står för idiotförklaringarna här? Men det måste du väl göra mtp dina tillkortakommande?
10 svar · 732 läst
·
B
bassan: Tack för svaren. Har plockat ut pumpen idag och beställer en ny. Återkommer med resultatet!
8 svar · 247 läst
·
H
hawkse: [citat] Lucköppning är det enda som spökat tidigare i veckorna men då har tvätten också varit lätt våt som om den inte centrifugerat klart. Då håller jag tummarna för kolen och tackar för de utförliga svaren.
6 svar · 197 läst
M
Mikael_lundqvist: [citat] Jasså. De skulle ju vara grymt. Har du lust att länka en som passar? Är inte min hemmaplan dehär med gamla kylskåp 😉
6 svar · 187 läst
·
Isakare
Isakare: [citat] Tack, jag googlar 🙂
46 svar · 1,8k läst
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Ja enligt bilden har du ingen nolla oftast går induktionsmodulerna sönder då frågan är om affären tar på sif detta då de gick ut med osanna/felaktiga uppgifter? Ta ut elektriker först om spisen ändå inte går ta ut electrolux (säg inget om nollan) det kan bli dyrt då du behöver en tråd till mellan central och spis beroende på hur lätt det är att få in den i röret.
16 svar · 1,0k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] en del sitter riktigt illa till och det är ju några stycken...
4 svar · 269 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] då är det bara att köra med uppsikt
6 svar · 263 läst
electroluxaren
electroluxaren: [citat] funkar inte tidsprogrammet så är det stor sannolikhet att kretskortet är kasst, men för att vara säker måste jag se det själv så att säga
3 svar · 192 läst
J
JohanPersson: [citat] Diskmaskin…
2 svar · 168 läst
electroluxaren
electroluxaren: [citat] det enda är om du skadat på något sätt röret mellan avdunstningsskålen till skåpet annars är det lugnt
3 svar · 227 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: dosera mindre diskmedel
4 svar · 265 läst
·
H
Han Adolfsson: [citat] Jag tror jag svarade en och sen kom jag på att ett rent inlägg med försök till bra sökrubriker. För när jag själv försökte få svar så fanns det ingenting som jag fann hjälpsamt
4 svar · 343 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: byt den undre samtidigt det brukar behövas plastbiten kan vara en avgränsning i silen men inte helt säker då den ser stor ut inget att ha hur eller hur
2 svar · 258 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: ångtvätt eller högtryck men problemet blir med kondensorn som sitter bakom som troligen är lika sketen spola med mycket vatten och sug med våtdammsugare
4 svar · 364 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] onyanserat och omoget med vuxna karlar som inte ser sig själva som en del och "hackar på andra" men gubbar blir bara surare med åren tur att de har en egen emoj-surhuvud.
80 svar · 3,4k läst
·
D
Daniel 109: Du får ha uttag i alla rum.
95 svar · 12,4k läst
·
Hoken1
Hoken1: [citat] Perfa . Jag såg att den va billig så den är redan beställd. Hoppas.
6 svar · 358 läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] det är värmespiralen och under böjen så sitter hålet som det är en ispropp i
8 svar · 367 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.