Byggahus.se
S
Spondermannen: Tack för snabba svar. Då kör jag på den utan slagborr!
3 svar · 1,3k läst
A
adde: Precis, kombinations hyvel för matchande not och spont är vad det är.
3 svar · 1,8k läst
·
phl
phl: Förlåt, tänkte på mjukstarten. Blev lita snurrigt där...
3 svar · 6,8k läst
I
Ivar Nelson: Jag har beställt mätklocka mm så nu ska vi se vad som kan vara i görning. Jag tror att ny remskiva måste inhandlas också.
3 svar · 3,5k läst
·
P-plats
P-plats: Närmsta järnhandel borde kunna hjälpa dig... ...om dom bara vill!? ;) Tyvärr har Teknikprodukter i Göteborg slutat hantera kontantkunder men det finns flera återförsäljare för deras produkter. Sen har vi ju Lundgrens i Sisjön som kan hjälpa dig... ...samt Momentum.
3 svar · 3,4k läst
optimum
optimum: Kanonbra. På jobbet använder vi en hel del sådant här och köper i "dyra butiken" idag. Värt att kolla upp prisbilden på dessa.
3 svar · 2,8k läst
·
P
Pumba: Vi har liknande på jobbet men utan låsringen, det är bara ett plåtlock man lägger på. Vet dock inte vart man köper dem lösa, vi får backelitpulver i dessa.
3 svar · 1,1k läst
·
R
Robert-san01: [citat] Tack! Konstaterade att junior var klar vassare på att filma än jag! :) Jag kommer att fortsätta mitt 7-4 jobb... ;)
3 svar · 740 läst
·
H
Helioz: Priserna på Hiltimaskinerna (speciellt den sista) känns extremt låga, kan vara stöldgods om de inte var mycket slitna.
3 svar · 2,3k läst
T
tomasjo: [citat] Japp.
3 svar · 1,4k läst
·
S
Stehpan: Hejsan! jag har hittat denna Kärscher för 2000kr. Det känns som en maskin som skulle kunna vara vettig. variabelt sug verktygsuttag Verktygsautomatik 30 liters behållare flera olika slangdimensioner ingår så att man kan börja bygga en fast installation Billiga påsar Filterrensning http://www.tretti.se/media/pdf/information_sheets/34349.pdf
3 svar · 2,8k läst
P
Patrik Hazard: Nåt sånt ja. Insatsrör eller imkanal beroende på hur robust det behöver vara.
3 svar · 1,5k läst
·
M
MatCan: Tyvärr så svarar verktygsboden mig att den har utgått ur deras sortiment. Synd då dom var otroligt billiga
3 svar · 7,1k läst
M
MrMagic: Köpte en likadan som Jula säljer, fick pynta 1600:- inkl moms, har dock inte hunnit testa den ordentligt ännu. Nyborg har en liknande för 1300:- inkl moms.
3 svar · 2,7k läst
Buuzzz
Buuzzz: Svenska Festools hemsida, instr på Engelska https://www.festool.se/Service/TV/Pages/FestoolTV.aspx samt Festool Sveriges Youtube kanal: (på Svenska) https://www.youtube.com/user/FestoolSweden
3 svar · 1,5k läst
B
beerplz: Har en sådan - eller - modellen innan. Min är i vart fall 5 år och jag använder den nästan dagligen (hobby-bruk). En tyst och stabil såg och absolut värd pengarna. /Jon
3 svar · 6,9k läst
F
Frisyren: Coolt. Tack. Nu jävlar ska jag trimma fogsvansarna.
3 svar · 1,5k läst
·
M
mikab: Skruven som håller fast klingan är nog fastspänd, så de är inte felet.
3 svar · 707 läst
B
breakman: [citat] Alltid jobbigt när stenar är ute och buskör så man blir påkörd... ;)
3 svar · 1,7k läst
H
hoppgurkan: Det finns ju samma tillbehör till centraldammsugare som till vanliga dammsugare när det gäller att suga "skit" med dammsugaren. Skall man suga aska mm så kan man ju använda "grovis". Kolla länken http://www.canvac.se/grovis.asp. /Hoppgurkan
3 svar · 2,5k läst
S
smogge: Jadu vem vet dom har precis börjat sälja i sverige så det finns väl ingen att relatera till.....jag va å frågade om jag kunde ta hem en för att "testa"innan jag som jag sa skulle köpa en men det gick inte men han kunde tänka sig att prov köra "demoköra" den för mig ...då sa jag att jag tar med mig trä bitar hade tänkt ta med mig en lite halv sur gran men nej han skulle bestämt
3 svar · 4,2k läst
J
John77: Använde ett hemmabygge av plywoodskiva och bockar, och det fungerade toppenbra (fastän vi hade en väldigt billig cirkelsåg) Det enda som är lite besvärligt är när man ska ändra dimension på det man klyver. Fast om man orkar ta sig tid att kostruera så går det säkert att fixa något smart. (jag skruvade fast klossar i skivan)
3 svar · 5,5k läst
J
JonasJN: Cirka 176,4? :thinking:
3 svar · 774 läst
·
Ola C
Ola C: [citat] Lugnt. Som du ser i den tråden lyckades inte jag få rätt på det men många andra har haft stor framgång så klart värt ett försök. Har annan spånsug nuförtiden.
3 svar · 1,4k läst
·
Hero35
Hero35: Hej! Jag hade exakt samma problem, tydligen är 95 bränslet kasst för Stiga, så akrylat är att föredra. Packningarna i förgasaren blir kassa och det tjuvdrar luft, vilket kan göra att den går ojämnt. Jag beställde denna https://www.reservdelaronline.se/packningssatser-graesklippare/569745-stiga-packningssats-forgasare-118550248-0.html Att tillägga utöver packningssatsen så rengjorde
3 svar · 2,2k läst
·
S
SaabAero: På min tvätt var det nätsladden som gått av ...
3 svar · 2,8k läst
L
Logiman: Jeg tror 8mm vil holde lenge på den.
3 svar · 1,1k läst
V
VideX: [citat] Tänkte regga den när jag köpt den, men behövde fortsätta med pågående projekt eftersom laddaren till dåvarande GSR slutade fungera. Behövde snabbt få tag på en ny laddare, eftersom det inte gick att få tag på en ny laddare snabbt nog köptes denna maskin in.
3 svar · 1,4k läst
F
Forbo: Bra fråga... det lär vara åtskilligt fler än 3... du får räkna med tillverkare som säljer till grossister, och stora kedjor som köper direkt från fabrik, små specialbutiker som handlar direkt från fabrik osv... Hursomhelst, du kan be vilken normalstor fabrik som helst i Kina om tillverkning av bits eller klingor och de lär kunna möta dina behov. I mitt arbete beställer jag en hel
3 svar · 1,0k läst
A
awe77: Det skall vara ett Ph2 127mm långt, nedsvarvat 5mm. Finns nog lite överallt.
3 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.