Byggahus.se
conjacken
conjacken: [citat] Låter spännande. Har provat tex HUE och Tellstick men tycker deras system är alldeles för basic, och monotom! Det lär väl bli rätt dyrt när man bygger på systemet så pass mycket? Vad exakt skulle jag behöva för att se (och styra) exempelvis tempen i golvvärmen?
186 svar · 59,8k läst
·
D
Dimitris76: [citat] Det var detta Originala Gorillalim jag pratar om. Ingen Gorilla-trälim etc.
128 svar · 184,6k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: [citat] om det inte redan är fel på dessa så NEJ du kan böja mycket innan du får någon matrialutmattning
125 svar · 38,2k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Snyggt!
87 svar · 34,7k läst
·
E
empame: Hemmafixat. Det är ikeas lådstomme, 40bred med endast lådan längst ner. Sen har jag tagit en 40 dörr och fäst på lådan, lite trixigt med det går. Sen är det även ikeas tvättkorg som man får kapa av lite och fästa i lådan och dörren/lådfronten med små möbelvinklar.
81 svar · 54,6k läst
·
StorDrömLitenBudget
StorDrömLitenBudget: [citat] [citat] [citat] nu luktar inte tvätten. Vem hade anat att en blow job var lösningen!?!!
76 svar · 14,5k läst
·
A
alkro: Vi har nyligen bytt avloppsrören under tvättstugan, tänkte lägga klinkers på betonggolvet, har jag förstått det rätt att det inte behövs något tätskikt? Det finns ju inget i nuläget och inte funnits något sedan huset byggdes.
73 svar · 10,4k läst
·
K
kniv: [citat] Sannolikt så är det snarare infästningen som lossnar före stålvajern går av… Så viktigt att säkerställa att den blir bra
72 svar · 18,6k läst
·
Grottrollet
Grottrollet: [citat] Perfekt! Thank you!
67 svar · 98,4k läst
·
Snailman
Snailman: [citat] Monterat det nu, och det fanns en packning, den var halvvägs inne i det längsta av rören, ren tillfällighet att jag råkade se den! [bild]
62 svar · 39,7k läst
·
Anna_H
Anna_H: [citat] Vad finns under tvättstugan? Hur långt från väggen är avloppet?
60 svar · 13,6k läst
Snigla
Snigla: [citat] Trodde alla gjorde det! Redan föra många år sedan.. när jag anordnade första :) Nu har jag provat med nya stommarna också (vår nya tvättstuga här.. i källaren i uthuset).. de håller troligen minst lika bra! Även i garage och uthus byggs det ju med dessa stommar.. och där är också fuktig miljö.. De som sitter i logen här ..har nog suttit i femton år.. som hobbybänkar..
59 svar · 5,9k läst
·
E
emeso: Vi hade svårt att se var den läckte så körde ett kort program idag och kunde hitta att det var en pyspunka på bottenslangen som vi nu har beställt som reservdel. Kul att läsa att maskinen som lagades 2019 fortfarande tuffar på, då finns det hopp även för vår!
55 svar · 32,2k läst
·
L
Lärospånet: [citat] Kul idé - tror den är väldigt stark men om man fick till en kontrollerad press mot den ... Kanske sätta den mellan garageväggen och bilens bakre kofångare och sen lägga in backen och gasa långsamt ... Man ser ju ibland bockade lyktstolpar vid parkeringsplatser, så det kan nog funka! :)
54 svar · 4,8k läst
·
ELantagonism
ELantagonism: [citat] Hej! Tack för svar:) Vår fläkt i badrummet startar oftast av sig själv när det blir hög luftfuktighet, tex någon minut efter att jag hoppar in i duschen. Har tänkt skaffa en torktumlare men är osäker på om den kommer få plats i den där lilla luckan. Bredden på utrymmet är ca 61cm och alla torktumlare har väl bredd runt 60cm så borde väl gå antar jag. Har tyvärr inte
53 svar · 2,9k läst
·
Carl_Elvis
Carl_Elvis: Jag tror nötterna är som placebo. Man vill kanske tro på det och så har ju tvätten gnott omkring i ett par timmar med vatten så det är ju självklart renare än innan. Förmodligen går det lika bra med ett par golfbollar eller inget alls. Vill man lösa upp smuts ordentligt måste man nog ha lite kemikalier också. Köp nåt miljövänligt och dosera lågt, skaffa galltvål för elaka
53 svar · 41,2k läst
·
H
hbenke: Hej Nu sålde jag huset i höstas. Men det var inga problem som påvisades fram tills dess.
51 svar · 73,1k läst
·
Kloge
Kloge: Min kostade ca 8000 och det är en 8kg maskin.De som tar mindre tvätt är billigare. Jag som var slarvig med att rengöra kondensorn uppskattar att det gör automatiskt nu. Strömförbrukningen minskas en hel del,med att alltid ha en ren kondensor,insugsluften är sval samt att det hela sköts av en värmepump så jag tror att man snabbt tjänar in den dyrare torktumlaren
49 svar · 57,1k läst
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Du kan börja med en tio liters hink och se hur mycket tvätten duger upp
48 svar · 6,6k läst
·
john68
john68: Jag hänger upp 6- 7 genomsura hästtäcken i pannrummet som på vintern håller kanske 35 grader. Använder julas 12l avfuktare och den är full på 6 timmar så visst hjälper det till. Kan oxå tillägga att kollegan som skaffade en sousvide misslyckades två gånger då maskinen stängde av sig under natten pga låg vattennivån. Tills de insåg att de hade en Woods avfuktare två rum längre
47 svar · 12,2k läst
·
X
Xious: [citat] Nej Siemens iq700
44 svar · 23,3k läst
·
S
Sackaros: [citat] Ja, kanske det. Ska nog prova zeolitfritt först dock, frakten känns lite sådär från Polen för tvättmedel...
42 svar · 26,7k läst
P
Putt: [citat] Electroluxaren hade rätt! Nu strular maskinen rejält och det är beslutat att köpa in en ny. Tänkte satsa på en Asko WMC64V som kostar 26000 inkl lev, installation och bortforsling av gamla maskinen. Mr Electro, har du någon åsikt om denna?
40 svar · 34,8k läst
·
electroluxaren
electroluxaren: 3-års reklamationsrätt på ursprungligt fel
40 svar · 14,0k läst
nino
nino: ja det ska du göra!
39 svar · 17,0k läst
M
magnu: Om man ska tänja lite på elinstallationsreglerna, man bör kunna gå med en förlängningskabel uppe under taket, så långt bort från badkaret som det bara går. Däremot, så är väl vatteninstallationen lite utmanande.
37 svar · 8,9k läst
·
A
Aztorboy: [citat] Tack för svar
37 svar · 6,2k läst
·
C
ChristianN: Nu går mangeln som en klocka, tack för hjälpen ! Det var ny kondensator som var tricket. Jag köpte en sådan här: https://www.electrokit.com/produkt/motorkondensator-16uf-475vac/ (tog ett drygt dygn att få hem den från Tyskland) och bytte ut den gamla från 60/70-talet.
37 svar · 6,4k läst
·
A
A-Man_08: Då får det bli ett sådant.
37 svar · 9,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.