Byggahus.se
J
Jormen: [citat] Säg att du tänker behålla klippbordet 😂
59 svar · 14,0k läst
·
G
Grossman: [citat] Det har jag gjort. Och inte hittat något. Därav denna tråden.
2 svar · 453 läst
·
N
Nybyggaren12345: [citat] Du fick köpa en helt ny högtryck för att lyckas? Rackarns har en kärscher.
5 svar · 4,5k läst
H
hablam: [citat] Ja, röken ser blå ut. Är den blå aktig i färgen och luktar starkt så är det en stor indikation på att den förbränner olja vilket tyder på att den är sliten.
10 svar · 1,3k läst
·
E
Esa Grönberg: [citat] Ja, det blir många kronor sparade per år. Jag kör själv sågen med Aspens 2%olja... Även gräsklipparen, röjsåg, grästrimmer... Det blir tusenlappar....🥺🥺
19 svar · 8,1k läst
J
Josth: Ok. Finns ju t.ex. jordkabel N1XV-U i olika dimensioner, t.ex. 3G1,5. Från 18 kr/m. Kablar kostar en del. Den kan grävas ner om man vill det. https://www.elbutik.se/product.html/n1xv-jordkabel-/-kraftkabel?category_id=2099 Sedan behöver man räkna på utlösningsvillkoret för att se om säkringen löser ut vid en kortslutning. En 3G1,5 kan förmodligen max vara säkrad med en C 6 A
5 svar · 465 läst
·
Nissens
Nissens: [citat] Jag hade liknande problem med min K7, lämnade in den på Kärcher i Bäckebol som lagade den till en rimlig kostnad.
1 svar · 349 läst
svartöra
svartöra: Jag är tveksam till att det där funkar så bra. Jag köpte en 230V Skil lövsug/blås för 10 år sedan och den står oanvänd. Jag upptäckte snart att sugfunktionen suger allt eller inget och resultatet blir bara en massa gegga överallt, inte några snygga strimlade löv alltså. Blåsfunktionen fungerar däremot, men maskinen är klunsig, skarvsladden i vägen, ljudet ohyggligt och
5 svar · 884 läst
M
Monica 56: [citat] Hej Har läst i tråden om autostopp på Klippo (jag har en comet S), jag har gjort samma misstag att försöka kolla varför inte autostoppet fungerar och då ramlade allt isär med fjädrar som jag inte vet hur de satt. Hade du en sprängskiss på just den delen som sitter på handtaget. Jag vore väldigt tacksam för bild i någon form.
14 svar · 5,2k läst
·
L
Laxåplattan: En servicepunkt att ta vid lämpligt tillfälle är ventilspelet, det hade dragit iväg på min när jag kollade senast för några år sen och den gick snällare och blev mer lättstartad efter justering
15 svar · 2,9k läst
·
B
Bästerortarn: Har en Meec bensinmaskin som jag använt i två säsonger och är jättenöjd med. Dock har jag hittills bara använt den med slyklinga. Idag skulle jag trimma lite gräs och bytte följdaktligen till trimmerspolen och initialt funkade det bra men den verkar inte vilja mata fram någon ny tråd. Testade dels med den spolen som följde med maskinen och med en spole som jag köpte separat. Eftersom
0 svar · 418 läst
D
Dilato: [citat] Jag använder alltid en powerfile för alla sådana slipjobb.
30 svar · 23,8k läst
·
K
kniv: Lutningen avgör ganska mycket, och kan enkelt justeras så den är på önskad vinkel. Går ju även bra att lägga något under benen om man inte tycker att maskinens förvalda vinklar duger. Är väl bara att du tar bort eller justerar vinkeln på L-stöden i trumman också. Prova med 0 graders vinkel och se hur länge allt blir kvar i trumman. Är ju verkligen ingen avancerad maskin så torde
38 svar · 9,1k läst
Violina
Violina: Ni behöver inte tömma ut oljan, men ha luftningsskruven öppen när ni svetsar och svetsa så lite ni bara kan!
1 svar · 581 läst
·
B
busgraab: Brukar vara en lös mekanism som sitter närmast stora drevet. Men olika utföranden finns
61 svar · 3,2k läst
·
Vanheden123
Vanheden123: Samma för mig, någon som har svaret?
10 svar · 9,2k läst
·
johnnur
johnnur: [citat] Bra att du är uppmärksam! Tomten ligger på en liten ö i en mindre sjö. Markägaren vill gärna att både vi som har friköpt tomt och de som arrenderar håller efter växtligheten. Jag förutsätter att markägaren har koll så klart. Den förra ägaren till min stuga brukade rensa upp udden varje år. Själv har jag prioriterat annat de senaste åren så det har hunnit växa till
16 svar · 1,5k läst
·
TRJBerg
TRJBerg: [citat] Jag fick loss hjulet. Låsringen hade inga spårryttare men när jag snurrade runt den så jag kunde se närmare på biten längst upp på din bild (mellan 2: orna) och torkade bort fett så hittade jag två små hål. Fick in ett hörn på skruvmejselbladet i ett av hålen och bort kom låsringen mycket lätt. Borde förstås ha gjort det från början men hade diffusa minnen av
3 svar · 853 läst
·
O
ockelbo1: Jag har samma problem på min klippare, har endast använt den c:a i 30 minuter, nu fungerar inte drivningen längre, jag har inte kört på något?...
7 svar · 26,1k läst
H
Hybro: Jag har både 12.5 och 15 hästars motorer. Töffar på fint.
12 svar · 2,1k läst
·
dof
dof: Lycka till 😀 Nu vet jag inte hur det är på just denna klippare men kolla upp om knivarna ska stå i något speciellt läge sedan då du skruvar ihop. Kan bli rätt obra på vissa klippare om dom inte sitter rätt i förhållande till varandra.
3 svar · 557 läst
·
thobjo
thobjo: Jag har inte heller några packningar på det ställe där du ritat pilar. Fick du någon ordning på din högtryckstvätt? Min läcker mellan injektorn och utloppsröret. Det är inte det att det läcker lite, utan det snarare forsar. Jag vill byta O-ringen längst ut på injektorn, men har inte lyckats hitta den som original-reservdel. Jag antar att jag får köpa en ny injektor. Vilken typ av
1 svar · 1,2k läst
·
T
tomasjo: Hej @qvintus4, vad blev det? :)
49 svar · 15,6k läst
·
H
Hegge_: Tack för tipset! Köpte 2. Skall bli spännande att se vad det blir för resultst. Satt på altanen och förbannade strängarna med gräs igår efter klippning.
5 svar · 1,1k läst
J
jonko: [citat] Det går säkert att tillverka ett eget skydd av en hink eller nåt.
3 svar · 985 läst
N
Nalleman64: [citat] Exakt så! Brukar vara ett he... att få loss de fyra skruvarna men när det väl lyckats går det smidigt att få på remmen.
8 svar · 1,0k läst
·
Ragnwald T
Ragnwald T: [citat] Samma problem men tyvärr fungerar inte nedre länken för mig 😞
3 svar · 6,6k läst
·
Stucki
Stucki: Hej Multiman, min morbror som är enormt mycket händigare än jag drog i snöret och höll på att bli av med handen som följd då snöret rycktes tillbaka. Sagt och gjort, han kollade cylindern, tändspole och allt såg fint ut. Det enda han kunde komma på var att kniven satt löst vilket den gjorde. Jag hade, i samband med slipning, inte dragit åt kniven ordentligt! Nu går maskinen som en
2 svar · 627 läst
B
Bigfoot: [citat] Min Stiga köpt på Jula för ca 10 år sedan klarar det hyfsat bra. Den har vals, inte knivar. Jag har misshandlat den ganska mycket med grova / hårda grenar och den lever än. Det fungerar ju så klart inte med en 30 mm rundstav i ek, men torra björkgrenar och liknande på 30 mm är inga problem. En sak som inte riktigt stämmer med reklamen är att det inte alltid är så enkelt är
18 svar · 22,0k läst
A
Avemo: [citat] Ok. Men om den har en choke så kan du fortfarande se spjället om du tar bort luftfiltret. Sedan borde du kunna se vilken mekanism som påverkar den. Problemet låter avgjort förgasarrelaterat.
5 svar · 786 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.