Trädgårdsmaskiner
Steen P: [citat] Og så kom skruerne fra Jula med posten.
: jag kör vidare på E85. bränslet ligger här på 16.28 kr idag.. En enorm skillnad från 19.85 kr som det var för inte så länge sedan... jag har även börjat köra med finskt spisbränsle... Men det är ett jäkla massa tid för att få hem 200 l sådant...
Klabbis 3000: [citat] Tänkte det kunde vara dags med en uppdatering efter sju säsongers användande av den här Ryobi RBL42BP lövblåsen. Det är ganska enkelt att sammanfatta egentligen, helt perfekt, inget att klaga på överhuvudtaget. Maskinen startar med två ryck i snöret även när den har stått stilla ett helt år. Så ni som tror att Ryobi bara kan lyckas med batterimaskiner får nog tänka om.
D09: Nu var traktorn borta när jag kom hem så den verkar ha fungerat Stort tack för all hjälp 😄👍🏼
Rolle85: Har någon tillverkat en egen mulchlugg? Sugen på att köra utan uppsamlare.
M K: [citat] Hej Är det inte en dubbelrem Stiga nr 9585-0103-00 som du ska ha? (1134-9020-01) Den använder jag i min Stiga 13-1118 Mvh Marianne
Ville_Vessla: Powershift flyttar hjulen bakåt så tyngden på skruven blir större så den inte klättrar lika lätt, dessutom ifall hjulen spinner kan du trycka ner på handtagen för extra tyngd/grepp på hjulen utan att den lyfts framtill. Däremot är den rätt svårmanövrerad i detta läge, det är lättare att lyfta den bak och lyfta runt än trycka ner och vrida när man ska vända. Den växlar lätt
Göran.W: Pannlampa:D Annars finns det led arbetsbelysning men då måste man motera ett batter som man får ladda själv http://www.crazyride.se/60-led-arbetsbelysning-12v-24v
hscn: Om/när du lyckas lossa svänghjulet kanske du kan ha nytta av följande länk https://www.agria.de/index.php?id=236&cms_id=236&famid=10&typid=1600&itemid=1600001&groupid=95&tableid=0019900&languageid=de Youtubefilm, vet inte om den ger så mycket [MEDIA=youtube]pvc5QYuOMWs[/MEDIA] Större maskin men kan kanske ge lite tips om svänghjulsdemontering [MEDIA=youtube]vkhvEvkMS5E[/MEDIA]
Keld: Anledningen till att man byter oljan innan avställning, är att oljan innehåller antikorrosionsmedel som slits/går åt vid drift. Så byter man olja innan man ställer av, så har man har bästa rostskyddet för motorn över stilleståndsperioden, skillnaden kanske inte är stor, men den finns. Så vill du byta olja på våren, hoppas det är en snöscooter det handlar om
tensiden: [citat] Konstaterade också efter lite tänkande och tittande på youtube att så måste vara fallet, så jag slet med att flytta ut remmen och nu verkar det lira!
mellansorken: Efter att ha köpt en Stiga SCM 240 till fritidshuset är mitt omdöme att den är lättkörd, men missar halvlångt, liggande-lutande gräs. Jag får intrycket att handgräsklippare är bäst för jämntätt, kortare gräs. Att den är kortare än motorgräsklipparen gör att den är lite bättre på att dyka ned i fåror och gropar. Däremot sämre på att komma nära kanter eftersom knivarna
smurfen72: Helt rätt men man är nån dag sen med klippningen varje gång vete tusan hur det kan bli så.
Rolle85: Nej, den klipper längs med slingan en gång i veckan, autoprogrammerat
gmanhem: Vi fyndade? en biltemakvarn på marketplace för 600kr som vi fyllt baljan på ett par svängar. Delar @Unikt namn's åsikt kring tort/mjukt material. Tycker det har fungerat bäst att köra igenom när grenar har legat ett par dagar eller så. Med 20 talet träd på tomten kommer den hårdköras ett tag framöver.
A-Man_08: Att köra slut på bensinen är något som nästan alla tillverkar rekommenderar vid vinterförvaring. Och då blir även resultatet att man tömmer förgasaren vilket inte ska innebära några problem.
Paxman: Än så länge verkar ju frosten vara ganska långt borta, och när jag pratade med Weibulls förra hösten fick jag reda på att det var just frosten som är avgörande. Om det blir minusgrader precis när fröna just har börjat gro är det stor risk att de dör. En ren gissning från min sida är att om får de gro i två veckor innan första frosten så är det nog ganska lugnt.
frav: [citat] Det tog mig ett drygt år att få till första användandet av Stihl RE 128 Plus:en. Ibland klaffar inte allt som man tänkt sig. Men men... det var en riktigt trevlig upplevelse att äntligen få använda denna HT-tvätt. Har tidigare kört med en "Kew Alto Dynamic 6530437 P406" 2,1kw 140bars 420-500lit/h maskin från 2003, som ändå funkat/funkar ganska hyggligt. Men denna Stihl RE 128
robsan: Det gick bra med slungan. Köpte ny tändspole och sen hade jag inga problem längre. Lite skumt eftersom hypotesen var att tändsystemet med brytare var trasigt. Sen visade det sig att jag redan hade ett brytarlöst system. Någon har alltså gjort samma operation tidigare. Vet inte vad som kan ha varit fel men problemen försvann och jag blev nöjd. Lite sent nu kanske men tusen tack till alla
Hemmakatten: Kan vara bra läge att kolla in snöslungor nu. Många rear ut sina snöslungor för att frigöra kapital, de har dåligt med lagerutrymmer eller de är osäkra på om det blir en snörik Skånevinter eller inte i år.
ToRy: [citat] ... och jo, mygg fångade den! 👍 Åtminstone ett tag. Första rundan fyllde den påsen/korgen till 75% på ett par veckor. Efter det har det gått trögare. Vet inte om det beror på en gammal tablett eller vad det kan vara, men uppenbarligen är (var?) maskinen okej i alla fall. För väl beställa nya tabletter och köra vidare...
tomasjo: [citat] Okej då, den spenderar såklart en stor del av tiden på hyllan men jag tycker den är bekväm att kunna kolla efter köldhål runtom i huset eller bara lite snabbt när kylen känns lite varm. Eller för att avgöra dispyter om när familjen tycker att golvet är för kallt.. Men det mesta hade ju gått med vanlig termometer såklart.
Murkla1949: Oooops, sorry. Jo konstaterade att cylinderklipparen inte klarade terrängen här så det var bara att ta förlusten och fortsätta jaga. Det blev en Kubota 2560 med 150 cm klippdäck och 4x4. Inte gratis men här får den ju leva pensionärsliv i jämförelse med hur den gått tidigare så förhoppningsvis håller den ett tag. Lite lustigt också så är det hytt och värme i den så nu ser jag