Studenter
oldah95: Hej jag är student på Halmstad Högskola jag pluggar byggingenjör med inriktning mot konstruktion. Jag skulle behöva hjälp med idé för examensarbete om den genomförbar eller om den behöves utvecklas? Jag har en idé för examensarbete som handlar om att göra en studie se hur användbar lastnedräkning i program som Revit. Mina primära frågeställningar är hur noga lastnedräkning i
Grief13: Hej på er! har tänkt att få tag i en Vuxenlärlingstjänst till snickare, och tänkte försöka få ett litet försprång i den teoretiska delen. Ni som går lärling/bygg. Vilka kurser läser man, vilken litteratur använder ni, kan man få tag i dem online t.ex? tack på förhand!
Grief13: Hej! Går i tankarna att plugga till träarbetare på Movant i Göteborg, detta då det verkar sjukt svårt att få en tjänst som vuxenlärling där jag bor. någon med erfarenhet? Fördelar och nackdelar? har idag ett ganska så välbetalt jobb, så ekonomin om man skulle gå denna vägen är ju en nackdel, men jag känner såpass starkt för att bygga och snickra att det känns värt det.
MBrodlova: Hej! Som en sista del på Psykologprogrammet i Lund skriver jag mitt examensarbete om mäns upplevelser av sexuell utsatthet, sexuella övergrepp och våldtäkt. Jag söker de män som har erfarenheter av sexuellt laddade händelser som skett mot deras egentliga vilja. Detta kan vara sexuella handlingar där man explicit uttryckt och visat att man inte ville delta men behöver inte vara det.
Ssass: Hej! Vi är två tjejer som söker praktik i Stockholms-området, presentation och kontaktuppgifter finns på: www.praktikanterna.n.nu Dela gärna vidare! Med vänliga hälsningar Sabina & Sara
EkonomeriKarlstad: Hej! Vi är två studenter som skriver en c-uppsats på Karlstad Universitet som bygger på den här enkätstudien. Frågorna riktar sig till dig som har köpt eller sålt en fastighet inom de närmsta 10 åren. Det tar ca 5-7 min att svara på enkäten. http://sr.artologik.net/kau/Survey/2479 Vi skulle uppskatta din medverkan! Varma Hälsningar Andréas & Lina
exjobbmiun: Hej! Vi är två studenter på Byggingenjörsprogrammet med inriktning Hållbart byggande, Mittuniversitetet, Östersund. Vi genomför nu examensarbete och har valt att skriva om nyckelfärdiga småhus, dvs färdiga koncepthus som många hustillverkare idag erbjuder. Åsikter och upplevelser från personer som har uppfört, eller planerar att uppföra ett sådant koncepthus skulle vara till
Kbahhwn: Vilka olika sätt finns det att skära till tapeter vid framförallt takvinkeln och golvlisterna 3 st? Här syftas inte verktyg utan vilket sätt tapeten avslutas
jonasoskar: Hej! Vi är två studenter som läser utvecklingsingenjörsprogrammet på Högskolan i Halmstad. Som examensarbete har vi tagit fram en konsumentprodukt inom energieffektivisering som framförallt gynnar småhusägare. Vi har sammanställt en marknadsundersökning med full anonymitet och vore väldigt tacksamma om ni hade kunnat offra någon minut till att svara på denna och hjälpa oss inför
hugolewenhaupt: Hej! Vi är två Linköpings-studenter som genomför en undersökning gällande snöskottning och trädgårdsarbete. Syftet med undersökningen är att försöka få en bild av vad som kan göras bättre med nuvarande tjänster för att få hjälp med snöskottning och trädgårdsarbete men även att reda ut de vanligaste orsakerna till att man inte använder de tjänster som finns i dagsläget.
linno: Hej! Vi söker intervjupersoner till vår kandidatuppsats Har du ett smart hem med enheter uppkopplade till internet? Tänder och släcker du kanske dina lampor via en app, har du ett smart kylskåp som du kan titta i när du är i affären eller har du kanske en smart dörrklocka med kamera så du från din mobil kan se vem som ringer på dörren? Vi söker just nu personer som har enheter i
Student96: Hej! I samband med studier har jag tagit fram en E-enkät i syfte att samla information/fakta utifrån allmänhetens åsikter kring vad som är mest prisvärt mellan nybyggnation, eller renovering av hus. Informationen som ges utav enkäten kommer sedan att användas i en studie där jag försöker svara på frågeställningen: "Nybyggnation av Passivhus, eller renovering av hus med
kattparet: Halloj Håller på och ritar hus i samband med utbildning. Fastnade för det jag tror kallas ryggställt pulpettak, där den ena pulpettaksdelen byggs som ett fackverk 4800 mm, och ryggen mellan takdelarana har ett fönster vilket gör att fackverket slutar halvvägs in i byggnaden, där det blir en öppning för att släppa in ljus från "tak"fönstret. Går en bärande innervägg 3500 mm in i
Chalmers1: Hej! Jag studerar affärsutveckling och entreprenörskap inom byggsektorn på Chalmers. Kan rita planlösningar och hus och är på jakt efter lite extra jobb utanför skolan då jag behärskar denna konst. Så om du behöver hjälp med att få dina ideér till konkreta ritningar så kan ni kontakta mig så hjälper jag till. Ritningarna gör jag i programmet Autodesk Revit Architecture som är
Phillesson: Hej! Är ny här på forumet, men hittade ingen tråd om examensarbete som var hyfsad ny. Hur som helst så har jag ingen erfarenhet kring byggkonstruktion på arbetsmarknaden, men det är något jag inriktar mig på under min utbildning. Har inte någon större erfarenhet av produktion heller. Med det vill jag säga att jag vill få lite information från erfarna/nya konstruktörer eller
Designingenjör_två: Hej! Vi är två designingenjörsstudenter som läser sitt sista år och har ett examensarbete att genomföra nu under det sista halvåret. Vi genomför just nu en undersökning av badrumsmiljö. Alla svar är anonyma och kommer enbart att vara till för oss att studera och dra slutsatser om och kommer inte lämna skolans område. Undersökningen tar cirka 5 minuter och alla som har ett badrum
SGJH: Hej alla! Jag tillhör en grupp studenter från Luleå tekniska universitet som just nu jobbar för att ta fram en produkt kopplad till vattenanvändning. Vi är just nu i fasen att undersöka användarbehov. En del av undersökningen sker genom enkät och vi hoppas att några av er vill svara på den. Enkäten består av tre korta sektioner och tar mindre än 5 minuter att genomföra. Länk till
Yodit K: Hej! Vi är två masterstudenter som läser teknisk design på Chalmers. Vi gör vårt examensarbete gällande vardagslivet med solceller. I examensarbetet undersöker vi hur solceller influerar livet av dess användare och de normer som kan uppstå i samband med användningen. Genom att förstå den nuvarande situationen är målet att se hur vi kan inkludera fler personer till att ta del av
kentyts: Hej!! Jag skall söka praktik snart jag läser till snickare och jag har under studietiden fått bygga attefallshus och det hae varit jättekul, utmananande och lärorikt. Hade gärna vilja fortsätta på samma bana. Hade vart kul med en firma som gör lösvirkeshus! Vet nån några givna kandidater man kan fråga?
Frelin77: Hej, Jag är 43 år och har arbetat med datorer i 17 år som systemförvaltare. Detta innebär ett stillasittande arbete 8 timmar varje dag framför två skärmar. Jag har allt svårare att se mig själv sitta ytterligare 8 timmar om dagen i 25 år framför två skärmar. Jag har därför börja fundera på att skola om mig. Jag har gjort lite personlighetstest och hantverkare inom VVS har kommit
RebeccaAxelsson: Hej! Vi är tre studenter som gör ett arbete angående trender i byggbranschen och vi behöver din hjälp! Har du planer på att bygga hus i framtiden? Svara gärna på vår enkät: https://sv.surveymonkey.com/r/ZVTGGD3 Tack på förhand!
Ahuran: En student på juridiklinjen skall skriva ett ex-jobb om godtyckligheten vid lovgivandet. Den handlar om lika iför lag och myndigheter, Det finns gott om exempel i Mölndal där jag bor men vi efterlyser fler från övriga riket. Vi vill ha de fall när någon i ert område under liknande förhållanden fick, när inte du eller någon du känner inte fick p.g.a. av handläggaren eller nämndens
Ghaarib haji: [CENTER]jag vill jobba på köksmontör men jag vet inte vilgen utbildning behöver jag . finns någon som hjälper mig MVH GHAARIB[/CENTER]
M.Karlsson: Hej, Utan att skriva en bok om varför så har jag följande plan: Vi tänker bygga en ny enplansvilla på ca 110-140 m[SUP]2[/SUP] som passar en småbarnsfamilj. Denna ska senare ha möjlighet att byggas om till två spegelvända lägenheter utan väldiga kostnader (jag förstår givetvis att några väggar måste upp samt att dela på köket blir ett måste). En idé är att tvättstugan kan
Ollehoff: Hej alla, Sitter och pluggar fukt och fastna på en grej och hoppas att jag kan få hjälp här. Jag hänger med tills det som står inom den blå cirkeln. Hur fick de fram 2.1 kg/m. Tror att man ska använda Δw = (å+å)/(Δ)∙Δt. Men vet inte vad jag ska stoppa in Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med det. Fråga https://imgur.com/JjTGr2Z Lösning
starcraft12: Hejsan alla! För nån vecka sen la jag upp en enkät som jag fick bra svar på. Nu har jag gjort en till som har lite mer med produktion att göra. Hoppas ni kan svara på denna med. :) Här är länken: https://docs.google.com/forms/d/1rJn6zvZFXjwAc7MLI2vu55xdIgN285MyPWljD2JOUAc/viewform?edit_requested=true Om det är nån köksentusiast som vill vara med och svara på några korta frågor i en
sannaswen: Hej! Mitt namn är Sanna och jag pluggar till civilingenjör inom teknisk design på Luleå tekniska universitet och håller på att skriva mitt examensarbete. Jag håller på att förbättra ett onlineverktg för användare där de kan bygga sitt eget hus online. Jag undrar om någon vill delta på en intervju via telefon? Vid intresse, mejla mig på: sanna.swen@hotmail.com (Tråden fås ta bort
Dave0001: Hej! Jag läser industridesign och gör mitt examensarbete med inriktning mot vindkraft och digitala medier. Tanken är att en mindre byggnad ska uppföras där folk ska kunna få konkret fakta om vindkraft. Det jag undersöker är vilka interaktionssätt/medium som kan vara lämpliga för syftet och vad du skulle föredra. Tacksam för svar på enkäten, tar endast några minuter.
Ingstudent: Hej! Hoppas det är okej att jag delar detta här. Jag söker 1-3 yrkessnickare som har tid för en kort intervju någon gång den här veckan. Jag & en kursare läser en ingenjörsutbildning och vi skriver ett examensarbete där vi ska ta fram en ny sorts hammarhållare till arbetare inom byggbranschen. Därför är just er kunskap som jobbar inom branschen otroligt viktig för oss för att
JesperJoh: Hej! Mitt examensarbete handlar om hur olika visualiseringstekniker inom byggbranschen skulle kunna öka allmänhetens förståelse om kommande byggprojekt. Undersökningen görs helt anonymt. Vi som arbetar med undersökningen kommer inte att veta vem som svarat vad. Länk till enkäten nedan. https://forms.office.com/r/4mL7UpZQw7 Tack på förhand.