Byggahus.se

Stiga Autoclip

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. Tim V

Stiga SG 550 Autoclip

Hej Har varit väldigt nöjd med min Stiga SG 550 men en dag så gick den inte igång. Jag trycker på on/off knappen den tänds og stiga loggan kommer fram men det vill inte gå in i menyn. Är det andra som har haft samma problem och eventuellt om ni har en lösning på mitt problem. Med vänlig hälsning, Tim
    Tim V · 23d · 0 svar · 107 läst
  2. T

Autoclip 125, fattar inte att den är framme i bo!

[citat] Japp, höjde Strömmen i slingan, samt bytte signal då grannens robot stod inställd på samma.
    Toviiis · 24d · 4 svar · 330 läst
    ·
  3. T

Regnsensor indikerar alltid regn - Autoclip 221

Vår Stiga Autoclip 221 indikerar alltid regn om regnsensor är aktiverad. Sensorn i sig är rengjord och fräsch. Behöver förmodligen öppna kåpan och kolla? Efter att jag skruvat ur skruvarna och tryck in dom stora clipsen i bakkant, hur gör jag då för att öppna?
    Tacobob · 27d · 0 svar · 113 läst
  4. Mikael Trixie Fröjdfeldt

Stiga 325 ”ingen signal”

Löste sig. Fick ändra frekvensen.
    Mikael Trixie Fröjdfeldt · 27 jun · 1 svar · 201 läst
  5. H

Är det någon som har en bluetooth modul till autoclip

Är det någon som har en bluetooth modul över till autoclip
    Hanska · 26 jun · 0 svar · 73 läst
  6. M

Stiga M5 eller M7 till 410 kvm gräsmatta

[citat] Så gör min rosa M5 om man lyfter ut den från stallet och sätter den på en plats vi tycker den ska börja med. Om den själv får starta från stallet kör den med bladen. Däremot fungerar inte ”auto” som vi vill utan bara ”Starta” kör den tillfredsställande klippning.
    Mallaballa · 19 jun · 7 svar · 2,1k läst
  7. Mikael Trixie Fröjdfeldt

Stiga Autoclip 325

Har du haft av kåpan? Kan den vara felvänd?
    Mikael Trixie Fröjdfeldt · 12 jun · 1 svar · 378 läst
  8. J

Autoclip 225s servicemeny

Hej Finns det någon som har koll på hur man kommer in i den dolda servicemenyn på en autoclip 225s? Janne
    Janne.larsson60 · 10 jun · 0 svar · 175 läst
  9. HasseTeknik

Vända gräsklipparslingan

[citat] Jag vet inte, men en kvalificerad gissning är att magnetfältet då blir felvänt och att klipparen då hellre vill vara utanför området än innanför. Går ju lätt att testa, så gör det, men troligen går det inte.
    HasseTeknik · 9 jun · 2 svar · 270 läst
  10. T

Stiga autoclip 125 Byta signal i signalförstärkare.

[citat] nu har jag fattat, det var en tunn plastfilm över de gula ”knapparna”, var där jag inte förstod att det gick att trycka på den gula genom denna för att den skulle byta läge. Trodde det var hårdplast över. Tusen tack för hjälpen. Nu jobbar den på igen.
    Toviiis · 8 jun · 7 svar · 487 läst
    ·
  11. M

Stiga auto 225 s

Hej, Min Stiga vill inte starta automatiskt, klickar jag på Home/Work knappen drar den iväg och gör en klippning på 30 min. Sedan letar den upp laddningsstation och kommer inte ut igen, om man inte klickar på Home/Work knappen. Den uppför sig riktigt när den väl är ute och klipper, Har Ni några tips?
    Mora12 · 7 jun · 0 svar · 139 läst
  12. T

Stiga Autoclip 2013

[citat] [bild] [bild] Nu har jag ett nytt problem, bytt signalkort då det verkar ha varit någon kortslutning i det gamla och den va död fick jag berättat efter den ohmats? De verkar ha samma signal, men när jag startar 125:an med laddatationen i slingan så backar den ut och gör ett varv sen piper och säger ingen signal... Var ska lag leta fel nu?? Tackar för svar på förhand, detta
    Toviiis · 26 maj · 351 svar · 92,7k läst
    ·
  13. Mickeakeslund

Stiga 550 SG ”Höger hjul fel”

[citat] Läs hela inlägget tack! Hade de bara varit höger hjul som felade hade jag förstått men den Sa dagen innan att det var vänster hjul fel. Har provat idag igen och då säger den vänster igen.. har borstlösa motorer så bägge är tröga och de har dem varit hela tiden.
    Mickeakeslund · 14 maj · 2 svar · 330 läst
  14. M

Stiga 530 SG laddar inte

Ingen av våra Husqvarna har haft något problem efter vintern. De underhållsladdas inte... Står det någonstans att de aka undrhållsladdas? Om inte så ska säljaren stå för lagning.
    Melb · 13 maj · 3 svar · 1,2k läst
  15. S

Stiga Autoclip 228s "sök laddning"

Tack för tipset,nya batterier på väg (y)
    sealcs · 3 maj · 2 svar · 589 läst
  16. hansintheusa

Stiga Autoclip 225s Felsökning

Ok, inte så farligt alltså.
    hansintheusa · 17 apr · 6 svar · 1,8k läst
  17. Tomme63

Stiga 550 Autoclip

Stigan vill inte börja programmet med att kantklippa trots programering? Någon som har ett tips? Anders
    Tomme63 · 11 apr · 0 svar · 374 läst
  18. Ospdk

Stiga Autoclip 527

Så kom der lys på Stiga’en [bild] [bild]
    Ospdk · 14 mar · 116 svar · 19,3k läst
    ·
  19. Uno 1

Omstart Stiga 520

[citat] Tack för svaret
    Uno 1 · nov '19 · 2 svar · 480 läst
  20. E

Stiga M3 M5 M7 erfarenheter

Strax efter detta inlägget så tvärnöp programvaran, och det finns ingen mekanisk strömbrytare på den. Det går heller inte att plocka ut batteriet (Batteribyte ska göras på verkstad) Dock låg den närmsta serviceverkstaden så till att det inte var enkelt att komma dit efter jobbet innan de stängde. Så klipparen fick vackert ligga i garaget nästan en vecka innan batteriet tömts.
    eleson · okt '19 · 3 svar · 836 läst
  21. A

Position error, Stiga 223 elr Alpina AR1 mfl ?

Någon som kan ge tips på detta felmeddelande? Position error Har en Alpina AR1 som skall vara likvärdig Stiga 223. Testslinga ok Spolar höger/vänster ok (båda mäter 26 ohm) Alla kontakter rengjorda Åtgärdat kallödning på huvudkortet, gissar att det är två drivsteg till hjulmotorerna och ett av dessa hade tydlig spricka runt komponentens ben. Kollat och kört hjulmotorrena på 24V och
    Andreasstiga · okt '19 · 0 svar · 322 läst
  22. T

Stiga Autoclip 127 som vägrar reagera på snabb tillbakagång

[citat] Har gjort triangeln mindre som du tipsade om och testat ett par olika vinklar men det fungerar inte ändå. Ända skillnaden nu är att den stannar till någon sekund på bakre delen av triangeln men sen fortsätter den tyvärr som tidigare. Har även förlängt raksträckan efter triangeln till 2+ meter.
    twp · sep '19 · 5 svar · 619 läst
  23. L

Stiga 325 , interna kopplingar

Ja mycket jag har ”pillat” med , men inte denna ... /laka
    lket · sep '19 · 2 svar · 540 läst
  24. A

Stiga autoclip 520

Det var en korkad kommentarer från min sida,som väldigt många gick igång på utan att läsa hela tråden. Men nu har vi fått ett nytt batteri och klipparen fungerar! !
    Anette Jonsson · aug '19 · 23 svar · 2,3k läst
    ·
  25. T

Köpt begagnad Stiga Autoclip 127 och behöver lite hjälp före installation

Har flera områden på gräsmattan där klipparen beter sig konstigt. Den stannar som om där vore ett hinder eller slinga trotts att det är ganska plant och inga synliga hinder. När dessa områden är i ett hörn står den där och snurrar flera minuter innan den lyckas komma därifrån. Vad kan det beror på? Dessutom när den är i ett sådant jobbigt område eller om det är lite backigt
    twp · aug '19 · 16 svar · 1,7k läst
    ·
  26. H

Stiga 523 Omstart och Utanför gräns

[citat] Inget fel på det batteriet, men lätt att byta..
    Husqvarna220Ac · jul '19 · 6 svar · 764 läst
  27. boltis

Stiga autoclip 520 problem

Du måste ta bort plåten som sitter på maskinens undersida för att kunna skruva bort den mekaniska brytaren för stötsensorn. Du kommer inte åt den från ovansidan. [citat]
    boltis · jun '19 · 3 svar · 3,3k läst
  28. R

Stiga Autoclip 520/525, något händer med mina hjulmotorer

Jag köper mina reservdelar här, men det vore bra om ni kan tipsa om fler ställen. https://technord.se/robotgrasklippare/tillbehor-reservdelar/
    RH_Dreambox · jun '19 · 6 svar · 1,6k läst
  29. G

Stiga autoclip 230s, bra maskin?

Jag har haft en Stiga 325 i 6 år och det finns ingenting som skulle få mig att välja en ny Stiga istället för den Gardena jag har idag. Skulle jag välja något annat är det Husqvarna eller McCulloch som gäller. Alla tre är i grunden Husqvarna. Kolla på en Gardena R160Li om du vill ha något billigare. Vet inte riktigt vilken modell av Husqvarna som klarar 1500 m2 så jag är inte helt
    golfgreen · jun '19 · 2 svar · 666 läst
  30. L

Stiga autoclip 520 ingen signal bl.a

[citat]
    Lilhamme · jun '19 · 22 svar · 7,0k läst
    ·
Laddar...