Byggahus.se
F
fsn: Svåra el-quizet. 8/15, ganska ofokuserad, borde ha lobbat in minst två till om jag bara läst och tänkt. Jobbigt att börja med fel på dom 5 första.
1 svar · 7,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Det känns ju nästan som att det här quizet var lite för lätt, får försöka göra svårare nästa gång. Har ni några önskemål om vad vad ni vill göra för quiz nästa gång?
25 svar · 15,2k läst
G
gthansson: Tackar. Det gäller att tuta i luren när det händer. Men inte speciellt Einstein nivå på dom frågorna. Det enda huset jag inte riktigt visste var det låg var Zlatans, Men jag drog till med det som lät mest Snabba Cash trashigt och det blev Bingo.
2 svar · 7,9k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Det var en intressant synpunkt du har där. Jag trodde aldrig att man kunde få bygga till så stort utan bygglov redan idag, må det än vara utom detaljplan. Jag kontaktade både Stefan Attefalls medhjälpare och Boverket när jag skulle skriva om det här, och informationen jag kunde få av dem var http://www.regeringen.se/content/2/c6/01/84/80/23aa4b24.pdf Där står inget uttryckligen om
3 svar · 8,9k läst
V
Västerhaninge 17: Här i Haninge får vi EJ bygga på prickad mark !!:confused:
0 svar · 7,9k läst
M
Micro: Man får gå ut och leta på internet om det är någon som har grejor till att göra programmet gratis.;)
1 svar · 8,4k läst
S
Stukad Fotled: Jag trodde att jag inte kunde någonting, men fick 8/10 :D
10 svar · 7,9k läst
S
Stukad Fotled: 8 rätt av 10 möjliga. Bättre än jag trodde! Jag gissade på 4-5 frågor. :)
8 svar · 7,5k läst
WaldenWoods
WaldenWoods: Ja, nu när facit är korrekt får man såklart 10 av 10 :)
21 svar · 15,0k läst
·
J
Jehu: [citat] Nä bara en spelare. Apropos pyramid http://sv.wikipedia.org/wiki/Pyramid_(geometri) "En pyramid är en polyeder (mångsiding) med en bas i form av en månghörning och tre eller flera sidoytor i form av trianglar." Mänsklighetens sämsta byggnad enligt Aftonblaskan http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/asien/ovrigaasien/article15522025.ab
10 svar · 8,8k läst
·
MB77
MB77: [citat] Fan nu känner jag mej rätt omanlig, fick 8 av 10 :D Fast var väl bara säker på 3, resten var rena tuten.
11 svar · 6,8k läst
pelpet
pelpet: [citat] Jag har faktiskt haft lägenhet med garage i källaren och det var suveränt. Man bara tog hissen upp till lägenheten direkt från garaget med tunga matkassar. Cykeln kunde man också ha stående i garaget. Men sedan kommer man till baksidorna, såsom att man bara hade en fånig ruta i garaget att hålla sig på, en gemensam tvättstuga så att tvättning måste bokas (alt göras i
31 svar · 21,8k läst
·
B
Boan: oj, 10/10 ! :) några svar på ren känsla, så det var ju bra att det stämde ;) Edit: haha, såg nu att jag redan gjort den ju... men blev ju samma. nåja, ingen som skrivit på lääänge här, men dock ett alltid aktuellt ämne.
20 svar · 12,5k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Då var det extremt bra jobbat. :)
7 svar · 6,8k läst
P
Polyene: [citat] Jo, du har ju rätt i att det är den enda frågan som är direkt kopplad till att beställa arbetet, men jag tänkte nog som så att för den som planerar att bygga själv så är det nog rätt så många andra frågeställningar som känns viktigare än t.ex. ordets ursprung. Om man däremot beställer jobbet så får man ut istället lite tid över till att gotta sig i sådan kuriosa.
11 svar · 6,5k läst
M
: 6 av 10 inte illa för att ha gissat på alla frågor :D
1 svar · 5,5k läst
Isakare
Isakare: Konstaterade att jag o min fru gillar samma köksstilar, och det är ju bra för kommande köksrenovering då vi annars inte tycker lika i typ nått.
5 svar · 6,4k läst
mexitegel
mexitegel: Bra quiz :), 7 av 10 och jag har följt tråden :o
9 svar · 5,9k läst
·
V
Vatthagen: Äh, skulle egentligen ligga som svar i Quizet: Verktyg som heter som djur :o
2 svar · 4,3k läst
D
Daniel 109: Jag har svårt för frågesport med påhittade svar.
31 svar · 13,4k läst
thomas33
thomas33: [citat] Hade det inte varit för att du är Hallänning... :D
14 svar · 6,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ja det är kanske en lite väl radikal formulering. :) Vad säger du om det här? "En besiktningklausul gör att avtalet och priset blir villkorat av besiktningens resultat."
7 svar · 5,6k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Och det stämmer. Taklagsfest har du för att fira att takets bärande konstruktion (=taklaget) är klar. :)
39 svar · 11,7k läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: samma här 9 av 10 - men 150h för en 100 kvm altan känns väldigt mycket !? Möjligen om markberedning ingår då. Byggde en 65 kvm altan för ett par år sen. Det tog 2-3 helger (säg max 16h effektiv tid /helg), då var det inkl sättning av plintar med grävning osv /K
16 svar · 6,4k läst
M
: [citat] jag som dyxletriker fattade så det var bra skrivet
20 svar · 7,1k läst
E
egeside: [citat] Förmodligen samma personer, som vill inbilla oss att Sahara är en "öcken".
51 svar · 14,2k läst
·
S
smurfen72: Är endast eldragningarna man inte får göra själv om det är ny dragning vvs samt snickra/plattsättning är ju helt ok att utföra utan formel utbildning.
5 svar · 2,9k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Jag citerar ur artikeln: "De större djuren kan klara sig om gräsklipparen stannar". Dvs precis som småäpplen osv blir överkörda så kan igelkottar bli det. Men har bara föremålet rätt storlek så stannar klipparen. Så om man med "sko" menar flipp-flopp sandaler så är det nog nästan givet att de åker med, menar man seglarskor så ligger de säkert illa till också, och å
18 svar · 5,1k läst
·
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Gick inte så bra, bara 4 rätt. Mest irriterad på mig själv är att jag svarade fel på antal hus för 8 miljoner. Kanske blivit fartblind?
5 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.