Byggahus.se
harry73
harry73: [bild] Det går fortfarande att lyckas, för jag är inte helt övertygad. Denna kan det också vara RB3107
8 svar · 1,0k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ända sedan starten 2001 har vi finansierat vår verksamhet med annonser. Eller rättare sagt, de första tre åren jobbade jag heltid idéellt i princip, eller man kan säga att det var Per som finansierade uppbyggandet av Byggahus.se genom sin konsultverksamhet. Han och jag har kört våra företag i samma AB. Jag har hjälpt honom med konsulteriet och han har hjälpt mig med Byggahus.se.
153 svar · 11,8k läst
·
tommib
tommib: Det där är en siren/blixtfyr till ett trådlöst larm. Hörselkåpor rekommenderas vid demontering då den kan vara sabotageskyddad.
2 svar · 836 läst
·
Hep
Hep: Det ska vara så och har alltid varit så. Ungefär som att brandsläckarna i Jordanien är blå. Det bara är så.
4 svar · 1,4k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jag brukar inte dricka vatten i poolen. :cool: :beer:
11 svar · 1,5k läst
·
JA”Snabbe”
JA”Snabbe”: [citat] Bolaget ska inte utföra förbättrande åtgärder, dock blir det ju oftast så när man får ta nya delar. Är bilen äldre än 2 år så ska man söka beg, dock finns det oftast få beg delar till så pass nya bilar. Man får dock inte använda äldre delar än bilen, dvs man får inte ta en dörr från en 2014 om bilen är från 2015.
7 svar · 1,1k läst
Buford
Buford: Funderar på ny bil. Eller ja, något begagnad, men ny för mig. Vill ha utrymme, möjlighet till extra säten, samt en bil jag kan vara nöjd med några år. Idag kör vi Kia ceed -07 sedan 11 år, samt inne på vår andra Toyota Avensis, tidigare- 99, nu - 07. Helnöjda med dessa så det här med körglädje och stora motorer är inte vad som lockar. Är som sagt nöjda med våra Toyotor och
0 svar · 618 läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Gick denna kurs i dagarna och det var verkligen nyttigt för en människa som aldrig gått ngn kurs i detta och ärligt talat gått igenom livet fullkomligt nollad på första hjälpen trots att man arbetat runt farliga maskiner hela sitt yrkesverksamma liv. Underligt egentligen att arbetsgivaren aldrig föreslagit en kurs ^_^’ kursen är gratis och görs live via webbkamera. Tog 3 timmar på
0 svar · 503 läst
B
b8q: [citat] Tror inte det behövdes, de hade det säkert på lager utifall att detta skulle inträffa.
9 svar · 689 läst
·
T
Thullen: Är det en mindre bula som går att rikta genom att dra ut den med slagstift och lacka om så bör det inte gå på mer än 5-7000 att fixa på skadeverkstad. Om alternativet är att du gör det själv utan kunskaperna så hade jag rått dig att låta det vara då du bara kommer orsaka mer skada i dina försök att laga det. Sen säger du åt sonen att domkraften som följer med bilen är inget
10 svar · 1,5k läst
MathiasS
MathiasS: 2010-2013 är ju alla som högst euro 5 så speciellt låg skatt går ju inte på en sådan bil. Har själv en Partner med 1,6l diesel och den kostar 2900kr i skatt.
2 svar · 1,1k läst
M
Myckling: Ja annars är det ju rätt år att åka dit och titta på den imponerande mängden snö. :cool:
4 svar · 4,9k läst
·
T
TowaTei: Det beror lite på vilken leverantör du har. Den ena halvan av problematiken har du uppsnappat korrekt, nämligen att IPTV - som till skillnad från chromecast och appletv som nämndes tidigare - är multicast vilket kan vara lite knixigt att få till trådlöst. Det är inte omöjligt att lösa med egna prylar så länge de har en robust lösning för att hantera multicast trådlöst (som tex
5 svar · 5,3k läst
MultiMan
MultiMan: Eftersom artikeln har en elektriker i fokus så valde jag det som ämne. Hade du startat tråden kunde du gjort andra val. :)
2 svar · 1,2k läst
S
Styrman_jansson: [citat] tyvärr så är verkar det som att är man tillräckligt stor så går det blåsa kunder hur mycket som helst. Se bara på VW, dieselskandal, motorer som drar 1l olja på 100mil, kamkedjehaverier m.m och ändå säljer de bilar som smör...
11 svar · 1,2k läst
D
dicliff: Inget bestämt. En liten som lätt går ned i fickan. Det sorterar väl bort de flesta nyare. Tyvärr. Nuvarande är iPhone SE som börjar bli lite ålderstigen.
27 svar · 8,2k läst
hscn
hscn: [citat] Är termen varumärkesskyddad så finns den. https://feber.se/bil/dyson-varumarkesskyddar-term-for-sin-kommande-elbil/386251/ Men den innebär vad jag förstår inget annat än en benämning i reklamsyfte Jag var själv skeptisk till Dyson tidigare just med anledning av täta produktuppdateringar och massiv reklam. Föll till föga och köpte en efter "Bäst i test" hos Råd & Rön. Jag
10 svar · 8,1k läst
Bocken Bruse
Bocken Bruse: Även jag kan bjuda på några länkar från Sveriges största biltidning. :D Vi Bilägare - Allt om Dacia Duster Vi Bilägare - Provkörning: Dacia Duster (2018) // Bocken Bruse
3 svar · 2,0k läst
P
Pin: Kan du köpa ett batteri till och byta med på lådcykeln så kommer du dubbla sträckan? Är det ett måste att ditt fordon drivs med el samt att körkort inte krävs?
5 svar · 1,6k läst
ricebridge
ricebridge: [citat] Jajemän, har eget smältverk hemma på gården inklusive egen kolfyndighet, samt smedja och stångjärnshammare i källaren. Brukar mest gjuta ubåtar för 50-100 personer som söndagsnöje, och det går såbraså, ingen av mina kunder har någonsin dykt upp igen. Fast när det gäller telefonkiosken tänkte jag nog iofs fuska och i så fall bygga en attrapp. ;) (VARNING: Kan innehålla
259 svar · 42,1k läst
·
B
Baloo11: [bild] Lite flera bilder [bild]
49 svar · 35,8k läst
·
N
Niq: Dom senaste resorna jag har varit på har jag blivit väldigt förvånad över hur dåligt svenskar beter sig. Inte så att dom är stupfulla och skriker och härjar. Men dom saknar totalt vanligt hyfs, regler gäller inte heller om det inte passar. Var tex på bussutfärd från hotellet det var svenskar och finnar i samma buss. Chauffören sa att man inte fick äta i bussen, flera svenskar
20 svar · 6,3k läst
Dizzy84
Dizzy84: Hej, jag har på eget initiativ startat en insamling till förmån för Majblomman och kampen mot barnfattigdom. Detta då årets Majblomma endast kan köpas digitalt och man då inte blir påmind som vanligt via dörrknackande barn. Jag har gjort detta utan att först fråga Byggahus.se om lov då jag gör detta dels i deras namn och dels med mitt alias. Hoppas de ser detta som OK. Snälla
0 svar · 299 läst
N
: Jag håller med om dessa två saker. Svetsade mkt förr när jag höll på med bilar (30år sedan) och då tyckte jag tom laga rost var kul. Minigrävare, ja man skulle faktiskt behöva en, inte bara villhöva. Annars skulle jag vilja ha en rikt och plan till snickeriet. Mitt levebröd är ju inredning i mdf, laminat etc i snickeriet, men jag saknar mer och mer doften av trä. Tänkte göra
3 svar · 428 läst
A
AbRhesus: Först så måste man ta av blåa kapellet som är en ganska tung presenning, sedan så är det ett bur under av rör som står i hål i hörnen. Det jag skulle vilja ha är en smart lösning för att lyfta av detta men någon lyft/hiss anordning, så får det hänga där tills jag vill ha det på igen, typ som folk har för att ta av takbox?
3 svar · 830 läst
·
axelman
axelman: 10 - 20 mm var bara för att lokala "experterna" pratar om "så måste vi fräsa bort ca 20 mm ,,,,, " Om man då istället bryter bort en remsa 1 - 1,5 meters bredd och sedan lägger nytt vad kan det då kosta per längdmeter ? /axelman
4 svar · 3,9k läst
L
Leif i Skåne: [citat] Vill du ha längre ”TUM” så får du ta en DaskTum! Se inlägg #12 det är på en sågbänk som används i Bjärnum.
26 svar · 4,4k läst
·
FemTummar
FemTummar: Den viktigaste detaljen i ovanstående recept är att smöret ska vara rumsvarmt. Smält det inte, som det står i många andra recept, bullarna blir mycket fluffigare med osmält smör.
2 svar · 785 läst
M
mtboy: [citat] Ja precis, så kommer det bli.
16 svar · 2,1k läst
raubtier
raubtier: Får bli imorgon om någon är nyfiken nu är det både mörkt och kallt :crysmile:
128 svar · 26,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.