Övrigt Off Topic
Marlen Eskilsson: Eftersom den här tråden uppmärksammas som den mest lästa under 2020 men har blivit stängd, så vill jag hänvisa till de nya trådar i ämnet som finns: Sveriges Covid-19 (SARS-VoV-2) strategi, diskussionstråd https://www.byggahus.se/forum/threads/sveriges-covid-19-sars-cov-2-strategi-diskussionstrad.399024/ Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Maria T: Har så många fina minnen av den Opel Kadett som vi hade, så måste skriva några rader. Den var orange och av årsmodell 1976, inköptes en sensommardag 1988 i Stäket (Järfälla) av ett äldre par som köpt sig en lyxigare bil. Vi betalade 5000 kr. Direkt efter inköp besökte vi mina föräldrar på Kungsholmen och pappa tyckte vi hade köpt en modern (?!) bil. Ja, jämfört med hans VW
Tokslut: Kultrycket lär vara nog iaf. och djur slipper man ju spänna fast ;)
4774: [citat] Vilken otrolig täckning 😻. Cool kisse. Kan säga att jag hittar mina kissar med samma stilpoäng allt som oftast när jag råkar väcka dem ur Törnrosa sömn. Försöker att inte skratta åt dem då men det slutar alltid med att jag skrattade trycker ner ansiktet i deras mysiga nackar och då är mitt skratt förlåtet 😽😽😍
pmd: [citat] Med ett stort intervall för "ungefär" så kanske det är så. A priori skulle jag nog ha sagt att det nog inte vore så klokt, men med den kunskap som har framkommit var det uppenbarligen inte ens i närheten av lika smart (eller snarare korkat) som att injicera klorin. Det är dock bara ett fall, så ganska många fler behöver ta 217 covidsprutor för att vi ska kunna dra några lite
hapazard: Fiskgryta på smörstekt torskrygg och kylskåpsrens, och en god Chardonnay från Schneider till https://oribuswein.de/wp-content/uploads/2023/11/Chardonnay.pdf
BirgitS: [citat] Rapporten har inte det minsta med Youtube att göra eftersom den förstås är publicerad i textformat på sedvanlig ställe för det. Men som sagt rapporten kom inte alls fram till det som du och videon tog upp, utan det var en grav misstolkning utgående från ett lösryckt citat.
FredrikR: [citat] Visst är det så, sträckan från rondellen vid Byggmax/7Eleven till Grådarondellen/Maxi. 🙄
Bo Berglund: [citat] Jag tror att jag hittat det som triggade både offline och det här mystiska meddelandet vid start. Antagligen har bilen blivit störd i samband med batteriservicen och då har Gäst blivit den aktiva föraren, och den har inga on-line rättigheter så bilen kopplar inte upp sig... Jag lyckades programmera om i morse efter att jag inte fått kontakt med bilen via VW-appen, Och när jag
Niq: [citat] Ja den var i bra skick. Underligt nog när det kommer gammla jänkare så brukar det vara vrak. Men ibland dyker det upp pärlor som den här eller helt nyrenoverade. Den hade också ett klistermärke från Västerås -22
Jonatan79: [citat] Alla vet ju att Musk styr allt inkl alla tusentals dotterbolag som finns världen över!
13th Marine: [citat] Du tänker så! (pun unintended). Jag upplever det ofta som "va fick jag inte fler" eller "bra, nu har jag till resten av livet". Hittade för övrigt en ny fröhandlare, lindbloms frö, där kunde man likt runåbergs beställa olika mängder frö. Guld värt för den som ska ha 100 majsfrö.
frasen_36: [citat] Det är för djävligt egentligen, de missbrukar kapaciteten av vägen totalt.
AndersS: [citat] Volvo Men funderar lite kring hur systemen fungerar och ska användas. Deras Pilot Assist är ett nivå 2 om man pratar "självkörande" och ett hjälpsystem, dvs du måste ha koll på bilen. Men man har lärt sig på vilka vägtyper det är bra och bekvämt alternativ mindre bra, som jag noterade tidigare får man i mitt fall acceptera att ca 30 % blir jag själv som får styra. Det är
Bananskalare: [citat] Du får anmäla honom. kompisen. De är nämligen samma som hade hört talas om någon som läst där det stod att det var systern. Men inte den systern som nämns i inlägget utan en annan syster. Men den systerns pojkvän var otrogen. Och den tjejens brorsas kompis hade blivit retad här på bh när han frågade om blommorna i gräsmattan var dolt fel. Så därför är bh inget bra
Snigla: [bild] Vet inte om jag visat den tidigare, men en (enligt mig) mysig höstig bild från Skåneland..
heisiandiishe: Lade precis in ny parkett i familjens lägenhet i Stockholm. Byggår ca 2007. Lyfte bort den gamla parketten i ena rummet och hittade liksom ett litet hålrum ut i fasaden. Väldigt konstigt. Iaf så bar jag ut lite gammal parkett och frun kommer och säger att jag får ta hand om spindeln som krupit ut ur sitt lilla hålrum:) Den var faktiskt riktigt stor. Såpass att jag tyckte den var äcklig
mikethebik: [citat] Svetsa ihop en vettig regering är han inte kapabel till, resultatet blev en usel svetsning med väldigt mycket miljöparti-slagg som det krävs en förbannat stor slägga för att få bort. Bättre att svetsa om alltihopa med bättre chefs-svetsare, bättre elektroder och lite mindre pendling:cool: Edit: Och naturligtvis med väldigt högre kvalitet på råämnena du svetsar ihop.
Rkarlsson: [citat] Självklart kan man göra det. Det är väl ändå en smaksak, jag gillar paprika mer än tomater och det är bättre än tomater. Varför importerar vi sparris när vi har stora producenter i Sverige?
Snigla: Vi har våra kärl 300 meter bort.. dvs vid samfällighetens väg.. där vår postlåda står. De ska eg åka ner och hämta dem hos oss, men hälften av chaffisarna har väldiga problem att vända härnere - och på vintern (även om den är KORT i skåne) kan vi inte garantera vår vägs framkomlighet (även med plogning två ggr om dagen). Så vi fick fråga grannen om vi fick ställa upp dem
BirgitS: [citat] I början av pandemin skrevs det om att de som hade haft en förkylning orsakad av något annat coronavirus relativt nyligen löpte mindre risk att bli smittade. Sen har vi ju det där med att vissa gener skyddar.
Marlen Eskilsson: Nej, jag ser att den är utom räddning så jag stänger den. Det är ett orimligt jobb att moderera detta. /Moderator
galento: [citat] Sorry var för seg i skallen efter ha gått upp 3,30. Men lägger man ut nån bild på nätet får man nog räkna med att den kopieras. Lägger själv aldrig ut fordonsbilder med synliga regskyltar t.ex.Vill man vara säker på att ingenting sprids så är det nog säkrast att inte lägga ut något på nätet.
Anna_H: [citat] En trottoar kan vara cykelbana. Det är väldigt vanligt. Här tex är det trottoar för gående på vänster sida och trottoar som är GC-bana på höger sida: [bild]