Byggahus.se

McCulloch ROB

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. V

Hjälp med inställningarna till mcculloch-r1000

Hjälp! Vi har sedan en vecka en Mcculloch rob r1000 i vår trädgård Vi har inte lyckats komma rätt med inställningarna och skulle behöva hjälp Kan vi ha både två arbetsområden (ev med olika klipptider) och två fjärrstarter? Vi har nu ett (1)arbetsområde med två fjärrstarter (röda prickar). Område 1 ska klippas dagligen mellan 07 - 21 Laddstationen är (undefär) vid gula pricken
    virre1 · 3d · 0 svar · 90 läst
    ·
  2. V

McCulloch-appen...har den inte pushnotiser?

OK, jag provar det
    virre1 · 3d · 9 svar · 621 läst
    ·
  3. M

Polaritet på strömkabeln till McCulloch Rob / HQ Automower

[citat] Ja, jag håller med. Jag kom fram till att 28 V inte på något snyggt sätt går att dela med någon vanlig cellspänning för litium så jag gav upp de försöken. I värsta fall är det inte 28 V fastän det står på laddaren utan bara 21 V och i så fall har jag ett väldigt ledset batteri därute nu. Spänningen från mitt labbagg gick ju upp mot 28 V nu när strömmen gick ner.
    mumiemonstret · 4d · 8 svar · 246 läst
    ·
  4. J

Mcculloch Rob S600 = Gardena X? = Husqvarna X?

Tack tack @micked99
    Joelly · 4d · 2 svar · 196 läst
  5. D

McCulloch ROB R1000 Åsikter?

Köpte en R1000 förrgår, och nöjd än så länge, utom utmaningen med en smal passage (70 cm mellan avgränsningskablar). Jag läste 'någonstans" att S600 inte var bättre än R600, och jag har också läst att bluetooth funktionen är väldigt begränsat. Om en S1000 skulle släppas nu skulle jag ville veta hur pålitlig den är innan köpet. Nya funktioner som är mjukvarubaserade bruka
    Damcify · 13d · 288 svar · 46,9k läst
    ·
  6. P

McCulloch ROB - laddproblem

Själv funderar jag skarpt på att skaffa Robonect...ikväll såg jag av en tillfällighet att boten stod halvvägs in i garaget, och hade alltså stått utan laddning hela natten om jag missat det. :confused:
    Paxman · 15d · 38 svar · 1,6k läst
    ·
  7. Bödvar McOlsson

Placering laddstation & guidekabel

[citat] Tack för svar! Då borde det kunna funka, för ingången till passagen är ca 280 cm bred och längst in vid husbilen är det ca 150 cm. Vore skönt att ha laddstationen som markerat med gult för dels skulle vi själva lätt ha koll på om den laddar som den ska och dels är det kanske inte så många som ser att vi ens har en (jämfört med att ha laddstationen på framsidan, mot
    Bödvar McOlsson · 15d · 8 svar · 364 läst
    ·
  8. B

Rob 1000 större klippbredd???

Tack för svaren. Jag hade tänkt före köp att minsta klippbredd skulle vara 22 cm, tittade länge på Robomov RC 308 med 28 cm klipp men blev varnad av någon här på forumet, började kolla runt och många andra alternativ var slutsålda och mycket dyrare så när Clas hade en kvar i Falun köpte jag den. Kanske gick det lite för fort! Vi har en yta som körs via autoläget samt 4 st biytor
    Bonazera · 15d · 4 svar · 204 läst
  9. F

McCulloch kundservice, någon som fått tag i dem?

Den lokala polisen här hittade en tjuvgömma med några klipparrobotar. Kan det vara så att någon fiffig individ kan knäcka PIN-kodsskyddet eller är tjuvarna klantskallar som inte vet att de blir obrukbara? Det framgick inte vilket fabrikat klipparna hade.
    Fred vom Jupiter · 21d · 16 svar · 1,2k läst
    ·
  10. W

Placering av laddstation

Tack för alla svar men idag har jag lämnat tillbaka den nyinköpta R1000 klipparen. Den hade ju inte ens styrning via BlueToth som den mindre S600. Jag vill ha en klippare som styrs via WiFi i dessa dagar. Läste fel i faktarutan. Det blir till att köra den manuella Klippon till vidare.
    WIP · 22d · 7 svar · 396 läst
    ·
  11. W

Mculloch R600 vs R1000

Nej det var jag som blandade ihop det. Tack för korrigeringen.
    WIP · 22d · 10 svar · 1,1k läst
  12. P

S600 funderingar innan köp

Tänk på att boten inte följer guidekabeln slaviskt när den ska in till laddaren. Oftast ligger den ganska rejält till vänster om guiden, så var beredd på att lägga kabeln till höger om centrumlinjen.
    Paxman · 25d · 6 svar · 445 läst
    ·
  13. W

Störs begränsningskabeln ut av en 12 V ledning för trädgårdsbelysning?

Tack för snabba svar
    WIP · 26d · 3 svar · 238 läst
  14. P

Ingen kabelsignal trots att mätning visar hel signal

3Ms är helt ok. Det är Grimsholms man ska jndvika
    Pillard · 6 jul · 11 svar · 591 läst
    ·
  15. E

Undvik krock med huset

Har ny vidgat 'tratten' för att hjälpa roboten att hitta ut och det har nog hjälpt till en del. Som det nu är så löper gränskabeltratten samman i husets port så att gränskablarna därifrån löper parallellt 2 golvbrädor (ungefär 150) på vardera sidan från guidekabeln bakåt under huset/laddningsstationens platta. Se vita och svarta tejpmarkeringar i bilden nedan. [bild] Men jag har
    ebonita · 5 jul · 4 svar · 465 läst
    ·
  16. B

Dela biytan till två ytor?

Ja just ja, den kör ju över de dubbla, tänkte inte så långt! I boken står det att man inte får korsa kablarna ex. vis till en ö men jag ska testa idag. Antar att du menar att dom ska ligga en bit från varandra och gå lite omlott på varandras biytor. Hur ska man annars göra för att gränsa av så man får 2 ytor?
    Bonazera · 23 jun · 2 svar · 221 läst
  17. B

Placering av laddstation?

Det är bredare på vänstersidan för att den väljer avstånd i korridoren 1,5 till 2 meter från guidekabeln oavsett vald startpunkt. Den går ut en halvmeter och väljer avstånd ut därifrån, blev mycke trix innan den kom ut med mindre utrymme, det är 1,4 meter nu. Bra att det funkar med FK och biytor, har bara 0,75 kvadratskabel kvar nu, funkar det till nästa biyta??
    Bonazera · 21 jun · 8 svar · 487 läst
    ·
  18. P

Laddstation blockerad!?

Jag vet hur det kan vara med svärfarsor och teknik...speciellt när man ska försöka få information i samband med felsökning! :rofl:
    Paxman · 11 jun · 6 svar · 576 läst
  19. P

Dragning av guidekabel för robotgräsklippare

Jag var väldigt emot att ställa garaget där det hamnade till att börja med...men inspiration från tråden här på BH om robotgarage och tanken att det alltid går att flytta grejerna i efterhand om man inte blir nöjd gjorde att jag kände att det var värt ett försök. Ett tips är att inte gräva ned några kablar innan du kört roboten någon vecka eller två. Då ser du ifall det
    Paxman · 11 jun · 5 svar · 584 läst
    ·
  20. P

McCulloch R600 följer inte guide ut

Jag kanske har missförstått här lite...men har du testat att ändra "Startpunkten"? Har för mig att default är 30 cm... Jag lyckades inte få testet att fungera först, men när jag ändrade startpunkten till 2 meter funkade det fint. Det är dock märkligt att det inte funkar för dig även när du ställt laddstationen precis enligt instruktionen...:thinking: Du kan ju alltid testa att
    Paxman · 8 jun · 5 svar · 1,0k läst
  21. Jeppe87

Mcculloch R1000 problem vid installation

Fick det att fungera nu. Var precis som du sa daddydj, stort tack! man hade ju önskat mer av instruktionerna här. nån som vet om appen funkar till r1000 förresten?
    Jeppe87 · 7 jun · 12 svar · 666 läst
  22. P

Har S600 ett öga?

Nej, vår bot heter Robbe.
    Paxman · 6 jun · 2 svar · 395 läst
    ·
  23. P

McCulloch S600, ställer sig snett i laddstationen.

När jag flyttade guidekabeln lite till höger om mitten sett mot laddstationen och såg till att den är helt i våg har det fungerat bra. Sedan dessa ändringar har robotklipparen dockat korrekt varje gång.
    PJBloom · 30 maj · 6 svar · 675 läst
    ·
  24. J

Mculloch Rob S600

Has anyone figured how to extend bluetooth network so that ROB could be connected when it's somewhere far doing its job. It seems to be that there is no so called bt extenders for this purpose (audio only). Maybe installing couple of old bluetooth phones outdoor, install ROB-app and connect both of them to ROB to send realtime IFTTT messages to main device over wifi? :thinking:
    Joelly · 25 maj · 15 svar · 1,8k läst
    ·
  25. M

Precis nyköpt McCulloch S600, funderingar inför installation.

Nu vet jag inte hur mycket plats du har under/intill altanen men finns bara lite utrymme för roboten att vända så kan du mycket väl ha laddstationen under altanen. Det är bra att dra guiden så långt ifrån begränsningen som möjligt, framför allt till vänster om guidekabeln sett mot laddstationen. När klipparen går hem längs guiden så gör den det alltid på vänster sida om den och
    Maximarcus · 3 maj · 12 svar · 842 läst
    ·
  26. A

McCulloch S600 hur mycket lutning?

Jag har en liten slänt på gräsmattan (nån meter bara) och har inte m.tt hur mycket det lutar men ibland när klipparen kör nerför där så stänger den av kniven, antar att det beror på att det lutar för mycket. Det händer även att den vänder när den kör uppför på det stället. Men den verkar överlag klara lutning bra tycker jag. Jag har s600
    Aronb · aug '19 · 8 svar · 1,9k läst
    ·
Laddar...