Byggahus.se

Lyfco

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. M

Var köpa knivar/Vilka passar?

Jag kör med bosch indego knivar till min1800. Fungerar fint
    Miramithe · 21h · 1 svar · 101 läst
    ·
  2. E

Batteriet var stendött - Lyfco E1750

En sak till, måhända drar övervakningskortet lite tomgångsström. Var nog därför min klippare var död, in the first place. Det står på packen att den skall laddas var tredje månad. Kan vara bra att tänka på under vinterförvaringen. Måväl!
    eusfrwe · 12d · 3 svar · 215 läst
    ·
  3. L

Lyfco E1800 tappat adressen

Har tyvärr försökt göra det 20 gånger minst. Det som är mysko med denna är att båda verkar fungera vad för sig. Laddaren piper till när den skickar adressen. Den larmar högt och röda lampan tänds när man kopplar ur begränsningskabeln. Klippare kan vi köra via appen utan problem. Vill bara lista ut vilken del som är sönder.
    Lunneborg · 13d · 4 svar · 461 läst
  4. E

Lyfco e1800

Gör en fabriksåterställning.
    eusfrwe · 16d · 1 svar · 200 läst
    ·
  5. Klodsmajor

Lyfco 1800 - appen vill inte funka

[citat] Perfekt!
    Klodsmajor · 18d · 47 svar · 2,0k läst
    ·
  6. leiftintin

Lyfco Robotklippare e1800

[citat] Jag känner mig också lurad ! Dom vill ej ha några några nöjda kunder!
    leiftintin · 21d · 44 svar · 3,5k läst
    ·
  7. D

lyfco w1750 wifi.

[citat] Så fick jag oxå när jag provade att ställa roboten utanför avgränsningskabeln vid något tillfälle bara för att testa, den gick mot kabeln och började sen bli tokig och snurra runt. Men som sagt, det var när jag hade ställt roboten utanför området.. Det låter som du har förväxlat avgränsningskablarna +/- på basstationen.
    Decoy · 22d · 24 svar · 8,0k läst
    ·
  8. R

kolla firmware lyfcos 1750

Vad jag vet kan du inte kolla versionen på 1750 (har en själv) men notera att det kommit en ny firmware nu i januari 2020 som jag just laddat in. Den bästa funktionen är att klipparen nu kan ansluta till ditt WiFi nät så man kan kolla status, programmera klipparen via appen utan att behöva ansluta klipparens eget wifi, och inte behöver inte vara nära den. Nedan från ändringsloggen.
    Rm1X · 5 jun · 3 svar · 737 läst
  9. Jocke83

Lyfco e1600 Problemlösning?!

[citat] [citat] Om jag minns rätt så var det laddaren som gett upp. Sitter en liten glassäkring i den som löst ut. Fick en ny laddare utan snack. Hade ett problem till som kan vara till hjälp. Displayen på klipparen är svart till man puttar den framåt. Då har det kommit in vatten i nödstoppen på toppen av den. Plockade isär den själv och ersatte med en tätare egenkomponerad
    Jocke83 · 25 maj · 3 svar · 1,2k läst
  10. H

Lyfco e1750

Problemet var inte att köra på grusgången, för det verkar fungera. Problemet är att den eventuella passagen blir bara 40-50 cm smal mellan trådarna, och så blir det ca 8 meter lång passage för att komma till framsidan. Tror det det kan fungera? Eller hur tight mellan trådarna kan man ha? Hur nära husväggen kan den ena kabeln ligga?
    Henke... · 25 maj · 17 svar · 2,0k läst
  11. M

Lyfco E1800 uppdatering

Rättelse det står V1. 2.4
    Miramithe · 24 maj · 21 svar · 2,6k läst
    ·
  12. M

Lyfco E1800 klippschema

Jag kör Android telefon och får bara upp en app när jag söker på lyfco i playstore
    Miramithe · 24 maj · 8 svar · 828 läst
    ·
  13. Marissaanouk

Någon som vet vilken återförsäljare Lyfco gräsrobot säljas?

It is fixed in the garanti this time but I will defenately take a look on the Chinese site. Thanks
    Marissaanouk · 17 maj · 3 svar · 1,1k läst
  14. T

LYFCO E1600?

Det var 2018 , så har dem inte kvar, men tror hemsidan heter www.dbot.se Uppfattade dem som 100% pålitliga då.
    Tompa26 · 13 apr · 10 svar · 2,4k läst
  15. T

Lyfco Robotgräsklippare 1500m² - E1800 WiFi Hur gör man ?

[citat] DBot säljer samma klippare och hjälpte mig snabbt igång med den när Outl1 vägrade. Fruktansvärd konversation med outlet1. De svarade på en fråga i taget och sedan dröjde det en vecka tills de svarade nästa gång på min nya fråga.
    Tompa26 · 13 apr · 16 svar · 8,9k läst
  16. G

Lyfco Robot 1800 Wifi - 2017 - "Kinaklippare"

[citat] Lite sent svar jag spegelvände den bara fråga inte varför men den bara fungerade efter det
    Gulis67 · okt '19 · 11 svar · 10,3k läst
    ·
  17. N

Lyfco E1750

Hej, har också denna klippare men omöjligt att få till klippområden går bra med område 1 men sen memorerar den inte omr. 2 mfl. Har mailat outl 1. Och reklamerat men de är inte till någon hjälp. Vill avråda alla från att handla från outl 1. Någon som kan hjälpa mig??
    Norje2776 · aug '19 · 4 svar · 3,1k läst
  18. W

Lyfco E1800

[citat] Lyckades även jag med en uppdatering men har massor av problem med den, vägrar att ge upp med tanke på att man ändå slängt ut 8K på självs klipparen. Hoppas du får någorlunda ordning på din!
    W.Annika · jul '19 · 15 svar · 15,3k läst
  19. K

Installation av Lyfco robot gräsklippare - speciellt laddstation

Hyggligt av dig att besvara min fråga. Jag har lagt kabeln precis som du skriver - rakt ut - därefter med bara någon centimeters mellanrum tillbaka mot klipparens motsatta sida dvs vänstra sida sett framifrån och därefter till tomtgränsen o vidare runt hela tomten. Tråden kommer tillbaka på klipparens högra sida. På ett sätt kanske motsols men klipparen kantklipper medsols o hittar
    Kentovemoberg · jul '19 · 2 svar · 1,4k läst
    ·
  20. J

Lyfco E1750 synkar inte med laddstationen

[bild] Hej Startade om min Lyfco E1750 och efter det så blinkar signallampan, Alltså den hittar inte (synkar inte med) laddstationen . Har provat att göra som där står i manualen men funkar inte. Jag kanske gör något fel, tycker bruksanvisningen är väldigt oklar. Någon som vet hur man parar ihop laddaren med klipparen så dom hittar varandra igen? Tack
    -JJ- · jul '19 · 0 svar · 1,5k läst
    ·
  21. Malohm

Lyfco e1800 inkoppling moderkort

Har bytt till ett nytt underrede och glömde ta kontaktnummer till kablar. Kan jag få hjälp med inkoppling av regnsensor, nödstopp, strömbrytare och höjdklippmotor. Har p9, p16,p17 och p2,p3.
    Malohm · jun '19 · 0 svar · 705 läst
  22. G

Lyfco E1750

Jag har inga goda råd för dina problem utan tänkte bara informera om att man mest läser om problem med Lyfco. Mitt tips är att försöka få pengarna tillbaka och köpa något annat. https://www.byggahus.se/forum/threads/lyfco-1600.345221/
    golfgreen · jun '19 · 1 svar · 1,5k läst
  23. G

Lyfco 1600

Tyvärr har du nog slängt pengarna i sjön, det verkar inte finnas mycket positivt om den klipparen i forumet. https://www.byggahus.se/forum/threads/lyfco-w1750-wifi.344357/ https://www.byggahus.se/forum/threads/lyfco-e1600.300627/ Kolla om du kan lämna tillbaka den.
    golfgreen · jun '19 · 1 svar · 1,3k läst
  24. G

Lyfco w1750 wifi

[citat] Bytte plats på docknings stationen kollade en Youtube video från Australien simsalabim så gör den exakt som den ska skönt skönt
    Gulis67 · jun '19 · 3 svar · 2,3k läst
  25. grymmeoffe

LYFCO E1600?

[citat] Kan bara uttala mig om dessa och worx. Och worx gör det inte
    grymmeoffe · maj '18 · 11 svar · 7,5k läst
Laddar...