Byggahus.se
P
Patzy: Oj,oj,oj... ??? Det blir inte lätt det här...hm, vem ska man lyssna på? Kanske kan man ha matta på golv och kakel på vägg då? Den största risken har jag hört, är att fogarna spricker i golvet, (om det nu spricker...) eller? :-/ funderar vidare... /Patzy
7 svar · 5,6k läst
A
A-K: Mäste säga att det kan vara värt ett samtal till gransbygdens köpcentrum. www.gransbygden.se Det kan ta tid att komma fram i telefonen (Väldigt lång tid) och min första beställning strulade lite med frakten (p.g.a. att mitt namn missupfattades och att fraktfirman fick fel telefonnummer, så det tog lite extra tid att få kylen) Min andra beställning kom hem till dörren inom 5 dagar. Av
1 svar · 3,1k läst
M
Mago: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1107938327;start=0]Badrum[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,0k läst
G
Gummigum: Mjukt och mjukt - det beror ju på i vilket tillstånd det är - härdat stål - normaliserad plt och aluminium. Titan är mjukt :-) Och om nån vill snacka Brinell eller Vickers - I'm your gal :-P
11 svar · 731 läst
A
Anne-Lene: Så flott! Det hørtes veldig fint ut, du blir helt sikkert veldig fornøyd. For vår del ble det bjørk kjøkken, i laminat. Så det blir et veldig lyst kjøkken. Alle hvitevarer skal være innebygd- i rostfritt. Också fläkt i rostfritt, og skjermene skal være nedoverbøyd. Om dere forstår. Sparksockel skall vara i rostfritt. Det blir en induksjonshäll, 1 dubbel vask på den ene bänken og
20 svar · 7,1k läst
C
carra: Thomas Tacksam för telnr eller mailadress till verkstan som Du skriver om..... Vill gärna köpa ett specialgjort kar Carra ;D ;D ;D ;D
9 svar · 4,1k läst
F
fredl: Comfort har / hade ett badrum i sin katalog med träinlägg på vissa ytor, väldigt läckert! De använde det som annonsbild i ViV för ett tag sedan.
11 svar · 3,7k läst
M
mino: Du kan räkna lite på vad det kostar med enbart luckor tex här http://www.kokshopen.se/hemluckan.php eller här http://www.kokonline.se/shop/ Vi tänkte först bara byta luckorna men kom fram till att det är förhållandevis dyrt. Ska man inte byta stommarna så är det för att de nuvarande är ok vilket era säkert är om de är från 1997 och man slipper göra jobbet med att måtta in dem
1 svar · 3,1k läst
A
Alter_ego: ...å snyggt (!!) blev det, så vem bryr sig varifrån ispirationen kom från? ;) Alter ego
11 svar · 3,9k läst
T
tiggre: tror problemet om man fogar för fort och har ljus fog är att den kan bli missfärgad av den våta fästmassan...? läs på förpackning, står oftast :) (hoppla, Fixaren hade visst skrivit det redan...)
4 svar · 36,4k läst
L
lottabj: Tack för tipset! De har vitpigmenterad bok, men inte riktigt som jag tänt mej. Jag är mer ute efter en slät soft lucka (typ ballingslövs birka) fast i vitlaserad björk. Det finns så mycket fint att välja på, men fastnar man för nåt så gör man ju det.... HTH:s lucka är perfekt men offerten därifrån hamnade inte riktigt där vi tänkt oss. Nåja, vi har hittat en annan
2 svar · 5,7k läst
A
A-K: ok... men om man nu kanske inte bor i stockholm då ??? Vi kan inte avvara en hel dag för en resa ner heller just nu... :-/ Men jättetack för tipset i alla fall så har vi fått lite ideer!!! /Anna-Karin
5 svar · 2,3k läst
P
pandy: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1107938415;start=0]Badrum[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,2k läst
S
Snickarkungen: Hej! Jag har testat- Det blir bättre värmefördelning och -magasinering om du flytspacklar in värmekabeln först. Dessutom kan det vara lite kinkigt att få den färdiga ytan jämn och snygg (stora plattor är enklare)
2 svar · 1,8k läst
S
Snickarkungen: Särskilt om du ska kakla vägg så är snöre bäst om du tränat lite. Då får du rätt avstånd mellan de vågräta raderna och kan använda "känsla" för att passa in plattorna i sidled. Nu var detta visst plattor i kök men i våtrum måste man ju tänka på att inte skada tätskiktet när man rillar, alltså inte trycka för hårt med fixkammen.
11 svar · 10,8k läst
Immobil
Immobil: En del tips finns i denna tråden: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1100861449;start=0#0 ;)
2 svar · 797 läst
P
Porky: Härligt jobbat! Men tyvärr är det ännu inget som får mig nöjd, känns som att alla är så "små" att man inte kan slänga upp armarna över när man ska tvätta sig... lutar nog mot att jag bygger en kommod med infällt handfat. (då får man ju lite förvaringsplats "gratis")
6 svar · 10,9k läst
A
Axla: [Fick svaret att allt var mitt problem Besiktning, och åtgärdande skulle jag stå för och att det inte angick styrelsen vad jag gjorde] Lustigt svar, för om fukten gått ner i betongen så är det föreningens ansvar. Förenklat kan man säga att allt som man ser i lgh är ditt ansvar. Det underliggande är BRFs. Så om fukten kommit ner i betongen så skall BRFs försäkring användas. Brf
12 svar · 13,2k läst
A
abel48: har nu kommit underfund med att jag lägger 22mm spånskiva som jag sedan fräser ner spår i för 17mm värmeslang sen plåtar och sen en golvgips 13mm. MVH Anders
9 svar · 1,8k läst
D
David_Q: Jo iofs så kan det ju vara så men just kaklingen är ju i princip enbart en dekoration och ej vattentätande på ngt sätt. Annars lät det ju billigt nästan, i mitt fall ca 20m2 golv/vägg ger ju ung. 10 000kr inkl ny brunn... Någon som fått arbetet utfört på detta sätt och till vilket pris?
2 svar · 4,6k läst
G
Gutte: Vid vår kommande badrumsrenovering ska en gammal städskrubb få offra sitt utrymme till förmån för en duschplats. Skrubben ligger vägg i vägg med badrummet och har en dörr utifrån hallen. Genom att ta upp ett hål genom badrumsväggen så skapar vi en lagom duschplats på 1*1m. Dörren som idag kommer från hallen måste då givetvis sättas igen, och tanken slog mig att man kunde
0 svar · 1,0k läst
B
Bokholmen: Använd snöre så tror jag att du kommer att leva ett par år längre. (kryss är onödigt slitigt samtidigt som jag tycker det är enklare att hålla de vågräta linjerna med snöre om man tänker sig hela linjen)
10 svar · 33,7k läst
B
Bokholmen: Det är helt okej, kolla att de gamla plattorna sitter ordentligt, använd sedan primer för att öka vidhäftningsförmågan för de nya plattorna...sen är det bara att köra igång
2 svar · 6,7k läst
B
Bokholmen: När ni ändå kollar in jönköpingsområdet så kolla in classicpool.se som ligger utanför jönköping de brukar ha bra priser
11 svar · 5,2k läst
B
Bokholmen: Kontrollera att det inte är någon fukt i dagsläget, jag brukar även ta bort tapeten om det är lätt gjort för att försäkra mig om att jag inte bygger in massa med gammalt lim o dyl, sedan är det bara gipsa på
1 svar · 2,1k läst
H
Hubbe: Hej! Har en tvättstuga med kaklade väggar. Funderar på att göra om rummet till ett badrum och vill kakla om väggarna. Kan man låta bli att hacka ned kaklet och sätta mineritskivor e.dyl. som nytt underlag för det nya kaklet? Eller blir det för tätt? /Hubbe
0 svar · 2,0k läst
Totte_S
Totte_S: Tack för synpunkter, kommenterar lite ostrukturerat. Tror inte jag skrev någonstans om en täcksida mot vedspisen, däremot på elspisens högra sida för att få det snyggt. Jotack, vi hade gärna flyttad ut hela linjen, MEN, väggen till höger om DM tar slut där den ser ut att ta slut på skissen, där övergår den i en dörröppning, så det funkar inte att flytta ut allt tyvärr. Funkar
5 svar · 4,4k läst
S
snav: Tack för tipset... ska kolla om jag hittar ngt sånt.
2 svar · 12,1k läst
W
Wintermute: 1. Ett sådant galler borde man kunna beställa från vilken köksfirma som helst (förutom IKEA då :) ). Pröva med Marbodal - de har precis ett sådant galler som jag tror du är ute efter på sin hemsida, kolla under "Förvaring->Tillbehör->Skåpsinred.". Hör annars med din vitvaruleverantör eller någon annan riktig vitvaruhandlare. 2. Tror att ett 30cm skåp blir för smalt och
1 svar · 1,5k läst
M
Mikachu: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1107938354;start=0]Badrum[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.