Byggahus.se

Husqvarna Automower

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. A

Felsöka slinga till Husqvarna automower

[citat] Kan du ha haft åskväder innan du fick problem ?
    Abki · 16h · 86 svar · 133,5k läst
    ·
  2. Q

430X - Ingen slingsignal med fast grönt sken

Inte vet jag men för mig funkar det bra. Öppnar taket på huset. Backar gräsklipparen och fäller fram laddhuvudet. Sen är det bara å rycka bort. Har man gjort det några gånger så vet man vad stiften sitter och då är det snabbt gjort. Men visst går det att dra ut en flerpolig kontakt bakom laddstationen som är lättare att koppla i sär.
    quick · 23h · 19 svar · 322 läst
  3. Q

Automower vägrar följa guide ut - vad göra?

Stöter den emot begränsningskablen när den följer guiden så tror den att den har nått slutet på guidekablen oavsett vad värdet står på. Låter som du har kablarna för tight runt laddstationen. Detta kan man lura lite genom att öka backsträckan vid start. Så den helt enkelt backar ut längre innan den vänder runt och börjar följa guiden.
    quick · 2d · 7 svar · 268 läst
  4. Nötegårdsgubben

Tunga framhjul

Klipparen på landet markerar att den är ”lyft” emellanåt. Det är irriterande då jag inte har helt nära dit och det är tråkigt om gräset är oklippt när man kommer ner. Har iofs lokala kontakter så att någon kan avhjälpa problemen, men ser helst att de inte uppstår alls. Så, tunga framhjul gick jag och köpte idag. Det är rätt rejäl tyngdskillnad, och vad jag förstår ska de
    Nötegårdsgubben · 4d · 0 svar · 91 läst
  5. P

Felkoder G1

Har fått felkod på blockerad hjulmotor. Har för mig att jag läst att man kan få ut om det är höger eller vänster genom att använda tangentbordet,, någon som vet?
    peralm · 4d · 0 svar · 59 läst
  6. O

Automower 220AC - åska, ingen slingsignal

Hej. Jag har nyligen köpt en 430x med connect. När man pausar klipparen via appen så stannar den. Och vill man starta igen så går det ej att göra via appen. Jag vet inte om detta är är normalt eller är ett fel i appen. När man parkerar klipparen via appen och det fungerar och den dockar laddstationen. Men när den har gjort detta så står det fortfarande i appen att klipparen är på
    Olleshus · 4d · 2 svar · 692 läst
  7. O

Felsignal men slingan är hel ?

Nytt glapp igen och då visade kabeltestaren på. hel slinga... hursomhelst så ryckte jag upp ca 20 m där jag lagade i sist, och bytte 4-5 skarvar mot ny fin tråd. Funkade direkt, men det är lite lurigt när tråden inte är av... då funkar inte felsökaren.
    olof63 · 6d · 4 svar · 261 läst
  8. B

Begränsningskabel - öar på - fungerar båda förslagen lika bra?

Tack! Underbart att få så snabba svar! Och att jag inte behöver göra om redan utfört arbete förstås. :-)
    Bennca · 8d · 3 svar · 147 läst
    ·
  9. P

Blinkar blått men kontinuitet i begränsningskabel

Det var ingen trimmerskada. Bara en dålig koppling. Jag hade galen tur, första kopplingen jag grävde fram var dålig. Ny koppling och gräset blir åter klippt.
    Persing · 12d · 5 svar · 229 läst
  10. prototypen

Begränsningstråd

Precis vilken metalltråd som helst fungerar, men koppar är att föredra. 1,5 mm2 FQ (FK) är lagom grov, har man extremt långt (många öar) kan man behöva grövre tråd. Välj svart, den tål solljus lite bättre, fast jag har en bit med orange, men den ser man inte längre, den har försvunnit ner i gräset. Protte
    prototypen · 13d · 1 svar · 129 läst
  11. D

Problem ladda Husqvarna Automower 330X (430X)

Jag har exakt samma problem. Mätte BSI på originalbatteriet till 20k och la till 8k på den nya packen. Nu visar den 4160 mAh men fungerar inte bra iaf.
    DirkH · 14d · 1 svar · 593 läst
    ·
  12. Nötegårdsgubben

Min HQ vill rymma alltid i samma hörn

Lutar det och/eller är blött så att den glider över kanten? Jag har haft ett liknande problem, men bara tidigt på sommaren då det varit kalla nätter och byggts is på hjulen så att de fått dålig friktion. Just den förklaringen känns dock långsökt idag. :sweat:
    Nötegårdsgubben · 14d · 1 svar · 195 läst
  13. C

Nya Automower 310/315?

[citat] Ha ha, famous last words... :rofl:
    cpalm · 15d · 1,3k svar · 277,8k läst
    ·
  14. Nötegårdsgubben

Tips til plassering av Guidekabler.

430X har två guider va? Då skulle jag låta den befintliga ligga och dra en enligt lila linje nedan. Att få in klipparen i den gula tarmen är det enda svåra du har, så dra dit en guide och ställ in så att klipparen börjar där 10–15 % av gångerna. Det går att lösa med bara en guide också, och då kan man ju dra en lite större båge för att täcka en större del av tomten, men
    Nötegårdsgubben · 17d · 2 svar · 253 läst
    ·
  15. Herr hatt

Åskskydd

Skall nörda ner mig lite på olika åskskydd och se om jag hittar någon lösning som känns bra Tills dess har jag satt slingorna i en vanlig stickpropp som är lätt att ta i sär om åskan kommer. Transformatorn sitter redan bra så den får vara. Så nu är det bara att hoppas att jag inte glömmer koppla ur nästa gång åskan kommer.
    Herr hatt · 17d · 11 svar · 459 läst
    ·
  16. Herr hatt

Åskskydd

Blev visst dubbelpost. Mod får gärna ta bort denna.
    Herr hatt · 18d · 1 svar · 135 läst
  17. Y

Automatisering Automower 220AC

Gärna det! Jag skall följa din tråd. Har själv funderat på att koppla upp gräsklipparen på WiFi. Har byggt en regnsensor till den, men den är inte helt pålitlig, så jag tänker mig att man borde kunna koppla väderstationens indata istället och be den ”gå hem” när det börjar regna.
    yngveson · 19d · 1 svar · 430 läst
  18. Johannes Carlsson

Två gräsmattor gräva tunnel för robot?

Det är nästan så du får samma kostnad som att köpa 2st mindre robotar?
    Johannes Carlsson · 20d · 2 svar · 376 läst
  19. M

Automower 315 "Laddstation blockerad"

En tanke, om det skulle vara ett hjul som har löst lager i hjulmotor eller något annat på ett av drivhjulen, borde den inte missa på samma sida hela tiden? Nu hamnar den ibland på höger och ibland på vänster...
    MrPOK · 20d · 15 svar · 568 läst
    ·
  20. R

hitta laddstationen automower 420

[bild]
    RoBo · 21d · 1 svar · 232 läst
    ·
  21. D

Hur komma vidare med felsökning am 230

Min 230ACX har exakt samma beteende. I mitt fall är det microbrytaren i stoppknappen som spökar. Jag har ledsnat på att köpa nya och överrider den i menyn istället. Då får man använda nollan istället som stoppknapp. Prova och se om det blir nån förändring.
    daniel333 · 22d · 6 svar · 728 läst
  22. B

Utanför arbetsområde

Jo jag har flyttat iväg den i alla fall ett par meter. Men jag får väl göra om hela proceduren några gånger. Flytta den stänga el koppla i och ur. Det står en galvad vattentunna en meter från stationen men den har stått där minst fem år utan att det varit problem
    Bill Rehn · 22d · 2 svar · 217 läst
  23. T

Automower 315 vs 315x GPS styrning

[citat] Den kör fortfarande slumpmässigt ut till olika områden så vitt jag kan se. Jag ser två fördelar: 1. Den kan uppehålla sig i ett område om den bedömer att den inte klippt där på länge. Detta kan vara precis varsomhelst, inte ovanligt att se klipparen stanna mitt på gräsytan för att vända om och sen köra fram och tillbaks på en begränsad yta. 2. Man vet var den är i
    tensiden · 25d · 6 svar · 1,5k läst
  24. T

Dubbla guidekablar igen

Gör som i den övre bilden. Guiderna kan ligga helt ihop hur långt som helst, det spelar ingen roll.
    tensiden · 25d · 4 svar · 449 läst
    ·
  25. E

AW 430x Hjulmotor/planetväxel

Tror enbart motorn säljs som en komplett enhet. Sprängskisser på klipparen finns hos firmor som säljer reservdelar.
    etompau · 26d · 1 svar · 216 läst
  26. L

Automower 305/308

Ja, batteri och motor är utbytta. Får be dem kolla igenom igen.
    Lennart79 · 26d · 411 svar · 163,4k läst
    ·
  27. S

Begränsningskabel-marksten med grus närmast husgrunden

Tror du kan vara helt lugn, den lär inte fastna i gruset i första taget, dom är betydligt mer terränggående än så.
    snoddas2 · 29d · 2 svar · 286 läst
    ·
  28. 13th Marine

330X 2016, reservdelar?

Det stod faktiskt längst ner i din länk i inlägg 5 ;)
    13th Marine · 29d · 10 svar · 277 läst
  29. C

Var hittar man batteri till G1

[citat] Någon länkade tidigare till denna sida: http://tna.se/husqvarna-automower/byta-batteri/ Vet inte om det kan vara nåt...
    cpalm · 29d · 4 svar · 252 läst
  30. B

Am220

Hej. Min far har en am220 som ljuder tickande varningen, klippmotorn går 1sek sen stannar den och börjar om med tickandet osv... Lagerna är ok, hasplåt snurrar som det ska. Batteriet är gammalt men den borde vilja gå hem om det var det som är problemet tycker jag. Tacksam för tips. /Bolian
    Bolian · 29d · 0 svar · 116 läst
Laddar...