Fyllnadsmassor
Peljas: [citat] Ja, tanken är ju att fylla ut med jord och göra en skogsmatta för små flygfän
kniv: Dubbelcitat och svar i citatet också! Det är dryga böter på det… 😝
Jansson007: Tog nyss bort ett valv som satt mellan två rum och upptäckte då att väggarna är ojämna. Högst upp är väggarna jämna för att sen bli som mest ojämna på mitten. Enklast vore att sätta en bred list här som det var innan men vill helst ha en hel och slät vägg här. Hur ska jag gå tillväga isf?
Max Hellstrand: [citat] Tack jag kollade upp det också men tyckte det verkade lite meckigt med olika komponenter som skulle blandas samman.
neo11: [citat] Måste vara det sämsta rådet, jag har hört här på länge. Rejäl hade lite bättre kunskap.
Wagner: [citat] Ja, det är nog många fordonsintresserade som skulle uppskatta det där. Och vill man inte syssla med sådant är det ju inte fel med ett utrymme för förvaring av t ex pulkor. Bara man ser till att ha bra luckor ovanpå så man inte råkar ramla ner har jag svårt att se någon nackdel.
ThereseiMalmö: Jag har utfyllnadsmassor KM samt MKM om någon behöver? ***Malmö med omnejd* Massorna/schakten finns utanför Malmö och transport kan ombesörjas om massorna kan tippas på platsen. Kan betala om godkänt mottagningsintyg finns från kommunen. Analyser finns för spårbarhet. 😉Therese 0709-768383 #utfyllnad #åkermark #sänka #provisoriskväg #ridstig #hage #krossmaterial #betongkross
Tony Johansson2: [citat] Ingen fara. De ligger på is här med,inga direkt pågående projekt, inväntar våren här med.
ccByggerBunker: Hej. Jag gräver ut på min tomt och skänker gärna bort fyllnadsmassa i närområdet inklusive lastbilstransport. (se bild) Det finns möjlighet till ett eller flera gratis flak för 0 kronor. 10 ton per lass. (Eller om du vill komma förbi med egen lastbil kan jag gräva på med grävmaskin) Jag utgår från Enskede-Globen och uppskattar om det är nära. Tänkt köra nu mellandagarna 27-28-29
ccByggerBunker: [citat] Hej! Behöver du fortfarande fyllnadsmassa? 😃
Rolle85: Hur fäster man en stolpe/regel på denna plint? Ska man skruva samman två stycken av måtten 45x120 genom att trä den ena regeln genom infästningen på bilden och den andra får stå utanför men vilandes på plinten? Sen skruvar man ihop dem till en solid stolpe? [bild]
Alex8007: [citat] Hej inte för tillfället men snart nya massor på gång, vart ligger tomten?
Niklas789: ska snart börja gräva för husgrund och undrar om någon ansökar fyllnadsmassor jord/sand. Kommer finnas i Furulund i Kävlinge kommun.
Rebecka H-A: [citat] Hej, Vi har fått det vi behöver, tack ändå!
istic: Börjar gräva pool nästa vecka med början 18e september. Skänker bort massorna (lerjord) från detta ca 80m3.
Kastrijot: [citat] Hej! Japp det finns kvar😊 skriv i dm så kan vi prata vidare om detaljer Mvh Kastrijot
Mar.D.: Hej Oscar, Ja, visst, vi kommer sannolikt att börja gräva vår pool inom någon månad. Vet förhoppningsvis inom kort mer exakt tid.
Anea2011: [citat] Kidsen kommer också i framtiden uppskatta att ha lite gräsyta att leka på, annars är det bara träd och buskar i vår trädgård 🙂
Johan Gustafsson2: [citat] [citat] Marken lutar in mot huset så jag behöver mer material så funderar på lägga nåt finnare just mot plattonmattan.
Annchristin Lundell: Well gott folk. Hör och häpna. Det var ett hål borrat upp genom källartaket och ut utomhus som ej var igenfyllt eller tätat och därav bom. En liten del av källaren är ”utomhus” och ovanför är det balkong. Kors i taket vad dumma vissa är. Nu är det inte längre blött. Upptäcktes endast tack vare det hårda regnet som varit, såg att det rann in på väggen. Nu är det åtgärdat
Villaholmgren: Ca 50 bilar jordmassor samt ev. sprängsten. Grävare finns på plats för lastning.
Halvsju: Hejsan, jag har nybyggt hus och vill bli av med en stor hög matjord schakt, Sten och bråte. Tänker om någon behöver fyllning till sin tomt eller ska gjuta en grund så är detta perfekt. Uppskattat 100ton matjord ovarpad och 50 ton schakt och skräp. Finns att hämtas i Gessie /Vellinge Gratis
fadri_stockholm_fs: Schaktmassor/ fyllnadsmassor med gratis leverans, kör från Järfälla. Fina massor utan sten utan mest jord.