Artikelkommentarer
[old rusty]: [citat] Ingenting rubbas. Utom min tillit till medmänniskan när du blåljuger om vad som krävs som vetenskapliga bevis. Jag har själv provat slagruta eller liknande och kan konstatera att pinnarna rör sig. Men i kontrollerade försök har det hittills inte kunnat visa att man kan hitta varken vatten, nycklar, olika linjer eller vad man för tillfället försöker sig på. Och här kommer
Styrman_jansson: [citat] Grattis! Vi har gjort ett annat val baserat på våra förutsättningar där vi ändå anser oss ha gott om pengar över till annat. Vi sparar för tillfället runt 10-15k i månaden och lever ändå gött enligt mig. Det vi däremot valt att göra är att inte köra några flådiga bilar utan kuskar runt i en Citroen Berlingo och en Suzuki Swift…
hapazard: [citat] Fast det stämmer inte heller. Vid vattenlösning "sitter" varken en metalljon eller vätejon på någon specifik plats, utan högst troligen diffunderar vattenmolekyler in och ut och vätebinder till coo- gruppen. I torrt tillstånd ja, då bildas väl en kristallin massa med hårdare association mellan jonerna. Oljan (vegetabiliskt eller animaliskt fett) består istället av en
JohanLun: [citat] Det beror ju på, några tycker det är nytta att möss och småfåglar äts upp. Sen att dra det till sin spets, som Mao som försökte döda ett helt lands småfåglar är kanske att gå för långt... [citat] Det finns otroligt mycket båt / bil / MC åkande som bara görs för nöje / okynne utan någon som helst samhällsnytta. Vad är förresten mening of life? Gör du själv nån
Redaktionen: Trots ett initialt godkännande från kommunen blev det fel, och nu måste en husägare i skärgården riva både mur och brygga. Du kan läsa artikeln här: Husägare måste riva mur och brygga
Daniel 109: Den publicerades i januari.
OMathson: [citat] Han gjorde endast det "som står i sin arbetsbeskrivning" och kunde gjort mer, gör du inte mer? Kanske påverkat Magdalena med flera mer, finansinspektionen, inte sänkt så mycket så fort, sagt andra saker i media. Men vi släpper det nu. Svenska hushåll har för mycket lån och det är en sak som påverkar kronan negativt. Det sa jag redan för minst tio år sedan, varför bromsas
Bananskalare: [citat] Jag har sagt tidigt att det var bra att du hade avtalet. Om du vill ha avtal med mig eller inte är upp till dig. Men din läsförståelse är inte alltid den bästa så frågan om jag vill ha ett avtal med dig. Men du verkar bara läsa en del av det jag skriver. Har man ett avtal sla man följa det. bryter man avtalet så ska det kosta naturligtvis. Men du gillar inte mitt svar. Om du nu
UniktLik: En kvinna som bara kör på fast det är kallt, kaos och allmänt jävligt. Friarna kommer stå i kilometerlånga köer.
Bananskalare: [citat] Ja är redan här uppe! Jag håller på och laddar med kompostjord för de som vågar sig när😋
Lillekitte: Mitten på april skall uppgifter om Airbnb-intäkter komma in till Skatteverket, har jag hört. Hur mycket man har tjänat har man ju information om i appen, så att man själv kan lägga till det i deklarationen. Men det hade ju varit bra om uppgifterna hade kommit in till Skatteverket i tid för att komma med som förtryckta. Så att de av oss som inte har några andra tillägg/ändringar, hade
FGLIN: [citat] Domen har en mycket välmotiverad reservation från en av domarna till varför meteoriten bör tillfalla upphittarna. Greven verkar vara sykofant.
Nilsson i Boda: [citat] Det handlar om pengar. Mindre administrationsarbete i bygget ger billigare bostäder.
Redaktionen: Tidskriften Arkitektur har nominerat sju arkitekter till priset Ung svensk arkitektur. Du kan läsa artikeln här: Här är de nominerade i Ung svensk arkitektur
STB: [citat] Det var ju tråkigt att du inte tycker om mitt dokument. Kan du möjligtvis tipsa mig och andra om något annat dokument som mer utförligt och komplett tar upp alla sätt att bekämpa parkslide? [citat] Jag skall försöka bättra mig. [citat] Tack för att du driver hem min poäng. Med Invaterms metod planterar man bärbuskarna veckan efter behandling. Med glyfosat tar behandlingen
xxargs: [citat] Som sagt det handlar om mängder och utblandningar - även koksalt kan bli livshotande i för stor dos. och du har förmodligen ingen problem att käka smörgåsgurkan på mackan som har rätt mycket ättika i sig - eller ketchupen... torr ättika eller torr propionsyra (vattenfri) som tex. blastdödare vid ensilering ger rejäla frätskador om de droppas på hud och en orsak till att de
Maria Jonsson3: [citat] Vilka kulörer har man använt på väggarna inomhus?
Olaf3: [citat] Intressant tanke. Jag sökte lite på nätet men hittar bara Husqvarna 10 meter, och den slangen säger Husqvarna kundservice att det är samma (usla) kvalitet som den 9 meters slang jag har. Sen finns det högtrycksslangar av andra fabrikat men hur kopplar jag det till en maskin med sin egen typ av koppling?
Jonas Persson: Vid valet mellan kanalplast och glas ska man också tänka på att kanalplast isolerar mycket bättre. Med en värmefläkt kan man behålla värmen även under vårens och försommarens frostnätter eller under hösten. Kanske inte ett problem i Skåne, men uppåt landet nog så viktigt. Man ser inte ut eller in med kanalplast, men vi har det bara för växter.
Ullis73: [citat] Jag är nyfiken på vilken färg ni använt till era fantastiska köksluckor? Har ni någon färgkod?
Redaktionen: En oborstad farstubro ledde till misshandel och dödshot i Luleå. Du kan läsa artikeln här: Grannbråk om snöröjning
Hybro: Håller på att såga o klyva ca 30 kbm långved av björk. D v s 1.5 lastbilsbunt tre meters längder. Har väl fixat drygt 1/3 nu. Slänger in i ett helt öppet vedskjul med plåttak, tills det blir fullt. Fixar sen en stor rundhög av resten. Om veden torkar? Ja. Ska eldas i stora Tulikivin om 1.5 år. Har alltid ett års ved i reserv, ifall jag typ blir förkyld, eller så. - I början av
Unikt namn: [citat] Ät en pepparkaka.
kortis: [citat] Svenska byggherrar tjänar mest pengar inom EU och svenska bostäder är oxå dyrast och det säger väl endel
BirgitS: [citat] Eller så skärpte de dåliga sig så mycket att de nu är bättre än de andra ;) 2021 var en ny standard framme pga. det dåliga testresultatet: https://www.sakervatten.se/aktuellt/nu-lanseras-ny-branschstandard-for-inbyggnadsskap-2021-07-05 Så nu borde alla inbyggnadsskåp vara mer lättanvända. Det står inga namn i rapporten heller men det ger kanske dig lite information så att du
Oldboy: Garagets bakre ojämnt putsade gavel var tilltalande.
heimlaga: Det kan gå båda vägarna. Vägen förbi mina föräldras tomt hade en märkvärdig s-krok just där. Det är inte gott att veta vad folk började köra omvägar runt just där men när den arbetades upp till ordentlig väg troligen i slutet på 1600- eller början på 1700-talet blev S-kroken kvar. Det blev stengärdsgårdar på båda sidorna för att inte korna som drevs till och från beten
wheaa: Brukar det gå att pruta nått på hemleverans på Hornbach? Är ca 2500 när jag kollar nu. Brukar det finnas fler storlekar än på nätet? Ser bara 4200 på 28x145