Byggahus.se
P
pmd: [citat] Ja, katter var och är nyttodjur i rätt miljö. Poängen är att om en företeelse är värre än en annan så följer det inte att man ska strunta i den senare.
573 svar · 36,3k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: [citat] Jag känner flera som har fått ökade kostnader med 10-20000kr per månad. Bantad matbudget, sålt en bil och köpt en billig, strykit utlandssemester osv. Har inte ens hört talas om någon som känner någon som har tvingats sälja! Om det nu vore så vanligt så skulle utbudet på bostadsmarknaden vara större än vad det är idag.
124 svar · 10,4k läst
·
O
[old rusty]: [citat] Ingenting rubbas. Utom min tillit till medmänniskan när du blåljuger om vad som krävs som vetenskapliga bevis. Jag har själv provat slagruta eller liknande och kan konstatera att pinnarna rör sig. Men i kontrollerade försök har det hittills inte kunnat visa att man kan hitta varken vatten, nycklar, olika linjer eller vad man för tillfället försöker sig på. Och här kommer
156 svar · 23,2k läst
·
H
hapazard: [citat] Fast det stämmer inte heller. Vid vattenlösning "sitter" varken en metalljon eller vätejon på någon specifik plats, utan högst troligen diffunderar vattenmolekyler in och ut och vätebinder till coo- gruppen. I torrt tillstånd ja, då bildas väl en kristallin massa med hårdare association mellan jonerna. Oljan (vegetabiliskt eller animaliskt fett) består istället av en
35 svar · 4,2k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Trots ett initialt godkännande från kommunen blev det fel, och nu måste en husägare i skärgården riva både mur och brygga. Du kan läsa artikeln här: Husägare måste riva mur och brygga
0 svar · 100 läst
D
Daniel 109: Den publicerades i januari.
171 svar · 15,4k läst
·
O
OMathson: [citat] Han gjorde endast det "som står i sin arbetsbeskrivning" och kunde gjort mer, gör du inte mer? Kanske påverkat Magdalena med flera mer, finansinspektionen, inte sänkt så mycket så fort, sagt andra saker i media. Men vi släpper det nu. Svenska hushåll har för mycket lån och det är en sak som påverkar kronan negativt. Det sa jag redan för minst tio år sedan, varför bromsas
25 svar · 1,2k läst
K
Kane: Senaste uppdatering. [bild]
171 svar · 18,2k läst
·
Bananskalare
Bananskalare: [citat] Jag har sagt tidigt att det var bra att du hade avtalet. Om du vill ha avtal med mig eller inte är upp till dig. Men din läsförståelse är inte alltid den bästa så frågan om jag vill ha ett avtal med dig. Men du verkar bara läsa en del av det jag skriver. Har man ett avtal sla man följa det. bryter man avtalet så ska det kosta naturligtvis. Men du gillar inte mitt svar. Om du nu
306 svar · 15,5k läst
·
U
UniktLik: En kvinna som bara kör på fast det är kallt, kaos och allmänt jävligt. Friarna kommer stå i kilometerlånga köer.
69 svar · 15,9k läst
Bananskalare
Bananskalare: [citat] Ja är redan här uppe! Jag håller på och laddar med kompostjord för de som vågar sig när😋
187 svar · 14,8k läst
·
L
Lillekitte: Mitten på april skall uppgifter om Airbnb-intäkter komma in till Skatteverket, har jag hört. Hur mycket man har tjänat har man ju information om i appen, så att man själv kan lägga till det i deklarationen. Men det hade ju varit bra om uppgifterna hade kommit in till Skatteverket i tid för att komma med som förtryckta. Så att de av oss som inte har några andra tillägg/ändringar, hade
6 svar · 847 läst
F
FGLIN: [citat] Domen har en mycket välmotiverad reservation från en av domarna till varför meteoriten bör tillfalla upphittarna. Greven verkar vara sykofant.
73 svar · 7,8k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Tidskriften Arkitektur har nominerat sju arkitekter till priset Ung svensk arkitektur. Du kan läsa artikeln här: Här är de nominerade i Ung svensk arkitektur
0 svar · 110 läst
S
STB: [citat] Det var ju tråkigt att du inte tycker om mitt dokument. Kan du möjligtvis tipsa mig och andra om något annat dokument som mer utförligt och komplett tar upp alla sätt att bekämpa parkslide? [citat] Jag skall försöka bättra mig. [citat] Tack för att du driver hem min poäng. Med Invaterms metod planterar man bärbuskarna veckan efter behandling. Med glyfosat tar behandlingen
47 svar · 7,4k läst
·
X
xxargs: [citat] Som sagt det handlar om mängder och utblandningar - även koksalt kan bli livshotande i för stor dos. och du har förmodligen ingen problem att käka smörgåsgurkan på mackan som har rätt mycket ättika i sig - eller ketchupen... torr ättika eller torr propionsyra (vattenfri) som tex. blastdödare vid ensilering ger rejäla frätskador om de droppas på hud och en orsak till att de
43 svar · 2,6k läst
·
O
Olaf3: [citat] Intressant tanke. Jag sökte lite på nätet men hittar bara Husqvarna 10 meter, och den slangen säger Husqvarna kundservice att det är samma (usla) kvalitet som den 9 meters slang jag har. Sen finns det högtrycksslangar av andra fabrikat men hur kopplar jag det till en maskin med sin egen typ av koppling?
95 svar · 22,1k läst
·
Jonas Persson
Jonas Persson: Vid valet mellan kanalplast och glas ska man också tänka på att kanalplast isolerar mycket bättre. Med en värmefläkt kan man behålla värmen även under vårens och försommarens frostnätter eller under hösten. Kanske inte ett problem i Skåne, men uppåt landet nog så viktigt. Man ser inte ut eller in med kanalplast, men vi har det bara för växter.
2 svar · 518 läst
U
Ullis73: [citat] Jag är nyfiken på vilken färg ni använt till era fantastiska köksluckor? Har ni någon färgkod?
70 svar · 7,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: En oborstad farstubro ledde till misshandel och dödshot i Luleå. Du kan läsa artikeln här: Grannbråk om snöröjning
0 svar · 204 läst
H
Hybro: Håller på att såga o klyva ca 30 kbm långved av björk. D v s 1.5 lastbilsbunt tre meters längder. Har väl fixat drygt 1/3 nu. Slänger in i ett helt öppet vedskjul med plåttak, tills det blir fullt. Fixar sen en stor rundhög av resten. Om veden torkar? Ja. Ska eldas i stora Tulikivin om 1.5 år. Har alltid ett års ved i reserv, ifall jag typ blir förkyld, eller så. - I början av
523 svar · 28,5k läst
·
K
kortis: [citat] Svenska byggherrar tjänar mest pengar inom EU och svenska bostäder är oxå dyrast och det säger väl endel
146 svar · 13,2k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Eller så skärpte de dåliga sig så mycket att de nu är bättre än de andra ;) 2021 var en ny standard framme pga. det dåliga testresultatet: https://www.sakervatten.se/aktuellt/nu-lanseras-ny-branschstandard-for-inbyggnadsskap-2021-07-05 Så nu borde alla inbyggnadsskåp vara mer lättanvända. Det står inga namn i rapporten heller men det ger kanske dig lite information så att du
49 svar · 7,5k läst
·
jarlh
jarlh: [citat] A) Jag. B) Jag vet.
49 svar · 62,5k läst
·
Oldboy
Oldboy: Garagets bakre ojämnt putsade gavel var tilltalande.
1 svar · 340 läst
H
heimlaga: Det kan gå båda vägarna. Vägen förbi mina föräldras tomt hade en märkvärdig s-krok just där. Det är inte gott att veta vad folk började köra omvägar runt just där men när den arbetades upp till ordentlig väg troligen i slutet på 1600- eller början på 1700-talet blev S-kroken kvar. Det blev stengärdsgårdar på båda sidorna för att inte korna som drevs till och från beten
15 svar · 4,0k läst
·
W
wheaa: Brukar det gå att pruta nått på hemleverans på Hornbach? Är ca 2500 när jag kollar nu. Brukar det finnas fler storlekar än på nätet? Ser bara 4200 på 28x145
25 svar · 3,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.