Byggahus.se
R
Rejäl: [citat] Det blir bra och snyggt med fyrkantiga.. [citat] Använder du RF 10-12mm järn så räcker 2-3st per plint.. [citat] Jag skulle lagt bjälklaget på plintarna med syllpapp emellan.. [citat] Vilken längd på bjälkarna ska du ha samt vilken dimension?
1 svar · 16 läst · Grund & Markarbeten
electroluxaren
electroluxaren: [citat] jädrans jobb med det stativet men inget är omöjligt
2 svar · 96 läst · Värmepumpar
W
Willmanh: [citat] Bauhaus Karlstad har faktiskt EQRQ på löpmeter! Visserligen bara 3g1.5 och svindyrt meterpris men om man bara behöver nån meter till ett extra vägguttag så är det bättre än att köpa en 50 rulle
27 svar · 1,3k läst · El
D
djac: [citat] Självklart, det gäller nog alla andra också, sen hur mycket man gillar de olika visionerna är ju individuellt. För att företag ska kunna prioritera att "göra gott" tror jag man måste vara privatägda, så fort man blir ett publikt bolag så gäller marknadens villkor och aktiägarvärde är, även om det inte uttalas i varje mening, överordnat allt och så ska det vara.
8,8k svar · 379,2k läst · Övrigt Off Topic
Nissens
Nissens: [citat] Som sagt, den jag kommenterade sade sig inte ha råd med något trots bra tillgångar. För dig kanske inte resor betyder något. Jag har bra tillgångar, men unnar mig lyx också. Att resa med vänner och familj ger minnen och lärdomar för livet, sociala medier är knappast orsaken till att man reser…
278 svar · 62,7k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
D
Daniel 109: Det är uppenbarligen inte självklart att saker som trillar ner till hör den som råkar äga det fen landar på. Så beteendet är inte på något vis orimligt.
80 svar · 8,0k läst · Artikelkommentarer
Z
Zodde: [citat] Ränta på börsen ? Antar du menar avkastning? Över tid så slår både aktieindex och bostadspriser låneräntan. Varför ska man låna ut till nån okänd och ta en svårberäknad kreditrisk? Den som lånar av dig till hög ränta har sannolikt taskig kreditvärdighet så finns öht ingen anledning imho
131 svar · 10,9k läst · Artikelkommentarer
N
naikon: Har du en elmätare som visar realtidsförbrukning? Prova slå av säkringarna en och en och se om det går ner
21 svar · 494 läst · Elavtal, elpriser & elförbrukning
electroluxaren
electroluxaren: de har bara en i styrelsen verkar vara en målvakt men kontakta gärna huvudet istf arslet https://www.allabolag.se/befattningshavare/ann-mari-johansson/24c74c8fbf44404cb96cce39144662cf Styrelsesuppleanten avgick i början på månaden Ljungdahl, Bengt Arne f. 1971 så styrelsen får nu inte teckna bolaget dvs bolagsverket bör kan nu agera [HEADING=2]Firmatecknare[/HEADING] Firman tecknas av
122 svar · 38,9k läst · Värmepumpar
mickesundström
mickesundström: [citat] 😂gjort samma resa själv med sänksågen och inte ångrat mig än trots att Festool är det jag har på jobbet 😀 Festool är bra men överprisat och har många rappliga funktioner - sladden är den värsta för jag har tappat räkningen på hur många trasiga vi haft och fräsen startar när man knackar med hammaren på den
15,8k svar · 3086,6k läst · Verktyg, Maskiner & Fordon
M
marka: [citat] vänd på fotot så du ser baksidan av produkterna Made in Taiwan Made in China Made in Vietnam
33,7k svar · 6657,2k läst · Övrigt Off Topic
electroluxaren
electroluxaren: [citat] Ungerskt skit har du något PNC?
1 svar · 25 läst · Vitvaror
K
Keld: Man kan även sätta ett sk sinusfilter för att slippa skärmat kabel. Dock inte billigt.
34 svar · 1,2k läst · El
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Jag tänker bara på att man får vara lite försiktig med kommunikationen här. Jag har noterat att det finns en sorts utbredd tro bland många skribenter att så fort någon jeppe nämner ordet "vägområde" så är det som ett magiskt lösen för att få rätt skövla annans träd och buskar. Och så är det ju inte vad gäller enskilda vägar. Hur många trådar har vi inte haft om
32 svar · 3,1k läst · Häckar, Buskar & Träd
Farstatjej90
Farstatjej90: Eufy röstar jag för.
22 svar · 709 läst · Villalarm & Hemautomation
J
johan ivarsson: Dom är ju inte godtjända eller byggda för platta tak oftast är 15 grader minimum lutning för den typen som du har men kan variera lite mellan modell/tillverkare. Du kan antigen testa att ta bort alla lister på fönstret och foga bakom alla lister sen återmontera dom sen även foga igen allt så det inte går att öppna fönstret längre och hoppas det funkar. Den riktiga lösningen är att
3 svar · 218 läst · Tak & Vind
Capablanca
Capablanca: Tack. Kan tilläggas att vi inte har några fuktproblem alls i källaren som det är just nu. Så tänkte avvakta med dränering och istället "göra rätt" i källaren, dvs ta bort all gammal färg på ytterväggarna och måla med riktig silikatfärg. -Om vi inte har några fuktproblem idag, går det bra med granitkeramik på golvet, direkt på betongen? Om ja, vilket format? Fungerar stora
6 svar · 8,0k läst · Byggmaterial & Byggteknik
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Och här ska ju inte en strandskyddsdispens ens vara aktuell eftersom bygglovet rör mark som inte omfattas av strandsskyddet...
5 svar · 243 läst · Juridik
mexitegel
mexitegel: Det blir inte mindre korrekt av det du vill göra, men praktiskt hänger det på att rörgenomföringarna är korrekt utförda för att du inte ska riskera vattenskador.
7 svar · 210 läst · Badrum
V
Villintevaramedlem: Hej! Farsan har köpt en finare kabelslang för att dra en fiberlina genom. Det ä ren nylontråd i den. Den sitter fast och går inte att rubba. Farsan sa att man skulle binda fast kabeln i den och dra igenom röret men det går inte när nylontråden sitter fast. Är den trasig eller har vi gjort fel? Det är bara en krök och längden är 15-20 meter avklippt. Tror den var 50 m från början.
0 svar · 19 läst · Grund & Markarbeten
lilytwig
lilytwig: [citat] Det finns en intressant video på Youtube, från en verkstad i GB, där man byter batteri på en Leaf. Det ser ut att vara väldigt enkelt, jag skulle nog fixa det själv. De nya batterierna har högre kapacitet än de gamla och de menar att det är en bra affär att byta. Gamla batteripack testas och delas sedan in i flera kategorier. Från kass till reservdel. De som är mittemellan
21,6k svar · 1268,9k läst · Laddboxar & Elbilar
mexitegel
mexitegel: Ja, du måste få bort allt. Slipriktningen spelar ingen roll.
5 svar · 130 läst · Kök
B
_boriz: Jag vill öppna upp en dörr med ungefär 500mm i en bärande vägg. Jag kommer göra en bygganmälan, men jag skulle behöva lite hjälp med ifall jag behöver kontakta en byggnadskontruktör eller inte. Jag bor i ett Nässjuhus Norrlandshus uppbyggt av moduler (se bild 1). De bärande balkarna består av masonitebalkar (bild 2), förutom där öppningen för köket är. Där sitter det en
0 svar · 16 läst · Byggmaterial & Byggteknik
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Teltonika, ett lite dyrare alternativ dock. Tillverkas i Litauen https://teltonika-iot-group.com/
7 svar · 167 läst · Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G
T
Turbo_Tail: [bild] Enkelt, billigt och max 20 min. Supergott.
11,5k svar · 804,9k läst · Övrigt Off Topic
Preben Gylfe
Preben Gylfe: Jag har en sommarstuga hvor jag gärna vill have ca 40 m2 golv hyvlad. Det ligger i Örkelljunga kommun och jag kan inte finne en till att göra detta. Jag är 76 år och kan inte själv arbete med store maskiner. Är där någon som vet hvor jag finner en hantverkare
0 svar · 33 läst · Referenser Hantverkare & Entreprenörer
A
anis16: [citat] Kommer bara till telefonsvararen. Finns det nått journummer?
6,7k svar · 238,4k läst · Övrigt Off Topic
R
Rkarlsson: [citat] Du tänker rätt. Inte värt att riskera att få in skit i lagren så du ändå får riva bilen igen för att du inte lade nån minut på att trycka ut lagret.
7,4k svar · 447,0k läst · Övrigt Off Topic
Violina
Violina: [citat] Då ska piggen definitivt gå att knacka upp eller ner i gångjärnet
8 svar · 118 läst · Bastu
Jonas Persson
Jonas Persson: [citat] Att se skotten sticka upp genom gräset är ett tidigt vårtecken som gör en glad. Nästa är när de börjar blomma.
708 svar · 74,4k läst · Trädgård allmänt
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.