Senaste inläggen
Rocky McQueen: [citat] Pellets så den har ju inte påverkat elen...sen att vi som inte påverkade elpriset men gick från 49kr till 99kr per säck inte fick något stöd...bra politik...
pacman42: Jag har slagit ned 16mm stolpskor i 16mm borrhål med slägga och skiftnyckel (för att vrida den åt rätt håll vid varje slag, den vill gärna snurra). Sedan stolpar på som bärlinan fästs i.
Harald Blåtumme: Kör med Tapo för att ha koll i hönshuset, klockren funktion både i dagsljus och i beckmörker (via IR då).
pmd: [citat] Ja, katter var och är nyttodjur i rätt miljö. Poängen är att om en företeelse är värre än en annan så följer det inte att man ska strunta i den senare.
maria01: [citat] och inga skördetröskor eller andra stora jordbruksmaskiner ?
maria01: [citat] men det var ju samma för dig som byggförtagen dom tar inte traditionell lärling tar bara från skolan eller hade jag fel på det med
Användarnamn123: Har provat att flytta dörrhålet men tycker inte att det blev så bra. Eller?
Isakare: [citat] Kul att du nämner det. Jag har i veckan monterat 8 portar åt en annan firma. För 11 år sen jobbade jag just med det portmärket, då hade de direktdrift. De jag monterade nu har en ny styrning med frekvensare, men det är samma motor som tidigare som har en kåpa i plast. Jag noterade att skärmen sitter ihop med jorden och är överdragen med gulgrön krympslang. Jag fick lära mig
mexitegel: [citat] Rimlig gissning, de ville nog bli på lyset… 😂
OMathson: Eller skrapa med en Bahco 650 skrapa innan du slipar, annars sätts pappret ihop.
Boffaheimer: Den torkar mopparna Jag har aldrig provat en robotdammsugare men gör det gärna Rolf Hägglund.
Harald Blåtumme: Viktiga vedparametern är fuktkvot, finns mätare för detta om man är osäker men även enkla knep typ att lyssna på vedklabbarna om man bonkar ihop dem. Man hör om det är alltför fuktigt och när mer torkning krävs. Ålder på veden är inte intressant alls.
JSten: Har använt Biltemas fönsterkitt med god framgång. Skulle säga att det håller snarlik kvalitet som Cascos fönsterkitt som jag använda initialt. Sen vet jag inte vad experterna tycker om den sistnämnda, jag är åtminstone nöjd med båda och kitt-falsarna ser fortfarande bra ut såhär 6-7 år senare för Casco, och 2 år för Biltema. Med det sagt, endast använt det på ett växtskåp
Utsliten och utdömd: [citat] De kan ju även vara en bra rörmokare som smörjt gänga och kona innan montering, med pasta.
Ludde Jakobsson: Låter den så mycket kanske den håller på att gå sönder.. Alt köp ett par:
Huddingebo: [citat] Jag känner flera som har fått ökade kostnader med 10-20000kr per månad. Bantad matbudget, sålt en bil och köpt en billig, strykit utlandssemester osv. Har inte ens hört talas om någon som känner någon som har tvingats sälja! Om det nu vore så vanligt så skulle utbudet på bostadsmarknaden vara större än vad det är idag.
Dan_Johansson: Japp, jag har tänkt tanken .... 😆 Tror det ska bli bra till slut, vissa mått är faktiskt helt ok!
Mikael_L: I de två första bilderna ser man en vit kabel, vad går den till? Tommib och jag antog att den gick till radiatorn, men du har skrivit något om att den går till taket.
Harald Blåtumme: Precis, jag har nog aldrig hört någon som berättat i denna detalj om allt detta alla män fasar för. Otroligt starkt och uppskattar detta enormt. Som sagt, har nu en bokad undersökningstid, man gör ett Psa-prov en-två veckor innan vilket i detta fall är början nästa vecka. Litet frustrerande att det ska vara så knepigt att göra en så enkel sak som att boka tid för provtagning,
Danne824: Oj det har jag totalt missat, är du en av dem? Du kan inte tänka dig att du skriver till någon av de utbildade som du refererar till? Kanske även en person som kan ticka in flera av de attribut du föreslår? Nja inte på detta forumet! Eller? Lägg ner sluta att förlöjliga er, visar bara på era kunskaper. Jag har inte 10t inlägg på BH och kommer inte att bidra med detta heller men
Mikael_L: [citat] Jodå, jag håller med dig. Men samtidigt kan vi konstatera att Tesla huvudvision är att de vill påskynda världens övergång till hållbar energi. Sen har de formulerat visioner uttalade på en massa olika vis, t.ex. "“To create the most compelling car company of the 21st century by driving the world's transition to electric vehicles.”" Men detta går ju dock hand i hand med den
Jsel: @Chabo73 Ska bygga exakt samma sak på vårt trall runt poolen och är nyfiken på hur det blev. Har du några bilder och info om hur du gjorde? Också nyfiken vad för låda du sänkt ner. Jag har helt enkelt byggt ett fack urgrävt i marken under, av regler så det också dränerar.
mindis: Så var det ja. Tror jag konstruerade och var där någon gång mellan 1994-96, så minnet är något urvattnat 😎
Johannes Carlsson: Men begagnade elbilar är ju billigare och billigare, nu finns det Teslor under 200'
daggfot: Nä, det har jag väl inte. Var lite inne på att ha säng mot badrummet men det är absolut inget krav.
Genomklok: Det gäller inte längre. Ett beslut om strandskyddsdispens gäller i max 5 år.