Senaste inläggen
Bananskalare: [citat] Jag har sagt tidigt att det var bra att du hade avtalet. Om du vill ha avtal med mig eller inte är upp till dig. Men din läsförståelse är inte alltid den bästa så frågan om jag vill ha ett avtal med dig. Men du verkar bara läsa en del av det jag skriver. Har man ett avtal sla man följa det. bryter man avtalet så ska det kosta naturligtvis. Men du gillar inte mitt svar. Om du nu
JT2: Använd inte Yes Platinum. Innan vi hade en Mosquito Magnet använde vi då och då diskmedel som blandades med vatten i en vattenkanna och spreds på ytan i fiskdammen för att döda mygglarver som sjunker när ytspänningen försvinner. I somras fick vi under en period slut på gas och använde då Yes Platinum. Alla fiskar dog. Mitt tips är därför använd inte diskmedlet Yes Paltinum.
Clarken37: [citat] de gånger jag har varit väldigt vänlig förstående och tolerant mot missar / förseningar, inte lågger mig i detaljer etc så har jag fått ett helvete. När jag har varit tuff, ställt hårda krav och granskat allt de gör i detalj har det gått väldigt bra.
useless: Ja den startar men det är inte nyttigt i längden.
paralun: [citat] Inget jag själv har provat men kollade en Electroluxmodell hos Elgiganten som förefaller ha nöjda kunder. https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/ugn-spis/spishall/electrolux-hall-med-flakt-hhob865s/607407 Sen som en recension skriver så är installationen klart mer komplicerad där det då även finns ett installationskit.
Redaktionen: Äntligen är det dags för favorithelgen - påsk! Du kan läsa blogginlägget här: Önskar alla en glad påsk!
olofh: Finlir tar tid så får lite långsammare nu Vad tror ni om luckan här på framsidan. Den är 800x500. Räcker ett 400 gångjärn? Ska jag sätta det nu eller utanpå fasadbrädorna? [bild] [bild]
zarkov: [citat] Den var trög redan när jag satte dit den men den klickade ändå på plats till slut och visade grönt på vredet. Efter att jag börjat vrida och dra så visar den rött så det är väl lite osäkert hur bra den faktiskt sitter. [citat] Möjligt att det är så här med, jag upplevde dock vredet ganska trögt vid monteringen så jag tror problemet är invändigt. Jag får försöka
gogul: Hej, vi ska skaffa växthus och med tanke på utrymmet där det kan stå måste det vara rätt litet och smalt. Jag vill ändå ha full ståhöjd. Har sett t.ex. Piccolo 4 som Wexthuset och Växthusbolaget säljer, men undrar om det finns några med runda tak i den storleksordningen. Det ska vara mindre än 2 m brett och runt 3-3,5 m långt. Tacksam om någon har förslag på tillverkare med bra
Anna_H: Fundera på att sätta dörren till sovrummet längst åt andra hållet istället, så blir det ett väldigt bra hörn utan fönster att möblera vardagsrumsdelen i. Passage till sovrummet framme vid fönstren alltså.
camelspin: Hej, Jag har rätat ut många golv. Det är svårt i början och kan kräva olika metoder. Jag skulle försiktigt lyfta bort golvet och lägga om det med rätt skarvavstånd. När du lyft bort det - kolla att det är plant under. Om du har ett undergolv av spån kan du lägga lumppapp, det funkar bra i NÅGRA lager sen bli det svampigt. Du kommer att märka det. Tänk på att lumpapp endast är
thunderboy: Hej alla! Jag är i projekt att renovera och ska sätta garderober längs en vägg i sovrummet. Problemet är att väggen delas med bastun och tilluftsventilen sitter där. Bastun ser ut enligt följande med tilluft från sovrum och in i bastun under aggregatet, och en frånluftsventil diagonalt på andra väggen ut mot badrummet. [bild] Här ses tilluftsventilen [bild] I bastun [bild]
OMathson: [citat] Inte jag heller men sannolikheten att kronan ökar i värde med sänkt ränta är rätt stor. Svårt att rätta till historiska problem, Ingves borde slagit näven i bordet för flera år sedan när hushållens lån ökade drastiskt.
Norrlandsbonde: Så hör ser infästning ut i väggen, på sidan där den bara ligger på väggen är det omöjligt o säga om den är fastspikad då dit ligger en planka ovanför den som har en annan viktigt funktion
surris: [citat] Okej, är det helt nybyggt? varför masonit under gips i så fall? Du behöver ett underlag som funkar för lerkliningen och det funkar inte med masonit. Dessa funkar bland annat: fibergips, träfibeskiva för puts eller råspont.
jan ejhed: Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 5 624 andra personer som har gjort quizet "Vad snackar snickarna om?"
Bananskalare: [citat] Om någon som inte är behörig eller jobbar under någon som är behörig elektriker så är det olagligt. Men det innebär inte att det är ett fel enligt jb. Om du inte är vaken när du skriver avtal för att fixa taket då har du ett ansvar för arbetsmiljön. Men det går att avtala bort. Men afsarna gäller generellt inte privatpersoner. Exemplet med ansvaret för arbetsmiljön
KabelKalas: Den ska bytas för den nya kabeln är längre och billigare
martin boström: Tror också det blir hopplöst att räkna hem några större grejer. Sätt in en kassett för trivseleldning och dra upp LLVP på maxfläkt och 24 grader.
Elroboten: "7 000 kWh, villa, 90 m², 50% mindre än genomsnittet ..." En medlem har fyllt i sin elförbrukning. Jämför din elförbrukning
Nalleman64: [citat] Skönt att du fått det gjort nu och slipper grubbla på själva ingreppet. Nu hoppas vi att konvalescensen går bra och att du får en lugn och rofylld påsk!
Mazen: Ang skenor, välj Tandem aka fullutdrag för att nyttja lådorna till max, gärna 3-d justering o dämpning. Har själv kikat på dessa och tycker dom verkar vettiga i utförande, med bra justering och vettigt pris, kanske att 30kg är lite snålt för ett redigt grytskåp. https://www.junker-slides.com/unterflurfuhrung-uv2-30-k3d-l600-sc-600-mm-fullslide-3d-soft-close.html
växelventil: [citat] Såklart det handlar mer än 3 dagar?Marginalräntan höjdes flera gånger före september tills det inte gick längre.Du vet väl om vilken boränta du skulle få om du lyckades få ett bolån septermer 1992?Jag har inte skrivit att det INTE gick låna pengar men att det var svårt att få bolån då.
ANTYN: Ingen som har exempel på hur ni löst detta?
ÅkeSun: [citat] Dom kanske hade, liksom en kollega, fått ringa bärgaren när batteriet i fjärren tog slut. Nu hände sig detta på den gamla tiden när folk smorde dörrlåsen i rid, numera orkar ingen lägga ner onödiga sekunder på underhåll. ps om batteriet tar slut numera så kan man teoretiskt hitta att nyckelhål nånstans med ett fastrostat lås, tillbaks på ruta ett
pjop: Om jag har förstått det rätt så kan "batteriet" hålla energin längre än veckor. Allt beror väl på isoleringen i manteln samt avståndet från manteln till kärnan av sanden (då sanden i sig isolerar och det blir en värmegradient). Har inte landat i om det i så fall skulle vara egenproducerad el eller om det är att ladda det när spotpriserna är låga (men jag har inte ännu hittat
hustomte85: Jag tror inte vi är särskilt ljudkänsliga - vi har som sagt haft en 14 år gammal Daikin Altherma och vi har inte störts från ljudet. Inomhusdelen står i en tvättstuga på nedervåningen medan våra sovrum är på ovanvåningen. Utomhusdelen står utanför tvättstugans och kökets fönster (tegelväggar) och där vistas man i regel inte, utan vi håller till på trädgårdens baksida.