Senaste inläggen
mrsnhp: [citat] Vi bor i Huddinge och betalade en snickarfirma drygt 22000 efter ROT för byte av tre vridfönster och en altandörr för ett år sedan. Det var ganska stora/tunga fönster så det behövdes två killar, och till ett av fönstren behövdes byggställning. Vi tog in en annan offert också, dom ville ha 40000 😶 Jag frågade om dom hade råkat räkna in fönstren också i det priset men
mikethebik: [citat] Det vore väl bra, skapar mycket merjobb för alla auktoriserade, merkostnader för alla andra, briljant sa Bull.
Unikt namn: Jag hade gjort följande med shelly-plug. * Ställa in shelly pluggen att slå på sig själv efter 30minuter i avstängt lägre. * Skapa en widget/knapp på telefonens startskärm som stänger av kylen. * Se till att telefonen låser upp sig med facetime/ansiktsigenkänning eller fingeravtryck. När du börjar kaffa så tittar du på mobilen så den låser upp sig, klickar på stäng av kylen
Clarken37: [citat] Har känner till 2 killar som pluggade till ingenjörer och målade hus på somrarna. De är otroligt kundfokuserade och har alltid varit otroligt måna om att alltid vara tillgängliga och inte bete sig som ”klassiska hantverkare” när det kommer till detta. För varje sommar som gick exploderade efterfrågan. När de började närma sig examen hade de börjat bygga ett bolag. Några
Mazen: Ett alt till U-sko (ger ett mer dolt montage) https://www.strongtie.se/sv-SE/produkter/justerbar-stolpsko-aprn100150 https://www.essve.com/sv/produkter/byggbeslag/stolphallare/stolpsko/justerbar-stolpsko-typ-b2-fzv
jarlh: Vi har väldigt stort trädäck och jag satte sonen på att skrubba en del av det med såpa. Han fuskade och använde diskmedel (Yes?) för att det gick snabbare och blev snyggare. Inte så lång tid därefter kunde man konstatera att hans yta förföll klart snabbare. Om man nu ska rengöra med diskmedel isf såpa så bör man nog lägga mer på efterbehandling.
HenrikHuslöse: [citat] Det blev standardiserat på 1970-talet. Det var inte bara Sverige som bytte till gulgrön vid denna tid, övriga europa gjorde likadant. Valet av gul/grön kom sig av att alla färger hade använts som jord av någon och fas av någon annan. Tänk er diskussionen i standardiseringskomissionen: - Grön är det givna valet för skyddsjord! - Njet! Självklart ska svart vara jord. Titta på
Zodde: [citat] Vad handlar om mer än 3 dagar…? Från Riksbankens hemsida. ” ….höjde Riksbanken den 16 september 1992 marginalräntan till 500 procent. Tre dagar senare presenterade regeringen och den socialdemokratiska oppositionen ett gemensamt krispaket. Riksbanken sänkte åter räntan till 50%” De längre räntorna och bankernas utlåningsränta påverkades låååångt ifrån i samma
LudvigC: [citat] Hej, får man fråga hur du lyckades fräsa så nära färdig vägg? :)
ZipLock: Ser i prognoserna att Uppsala kommer att växa med 100.000 innevånare de närmaste årtiondena. Kollar man byggplanerna så är det lägenheter, lägenheter, lägenheter och några radhus. Fristående villor på tomter större än 600kvm byggs nästan inte längre. Det rödgröna styret vill inte ha villor och även om det skulle bli ett maktskifte är Uppsala omgivet av naturskyddade områden
Dowser4711: Två alternativ: Antingen så gjorde han inte tillräckligt bra jobb 4 veckor sedan eller så får du in ny luft i systemet. Oavsett så bör du kontakta installatören så att han får åtgärda det.
växelventil: [citat] Vi håller tummarna att allt blir bra för dig.Väntar på svar från mitt psa prov men verkar var något krångel med 1177 har vi fått meddelande om.Fick svar igår ang avföringsprovet från karolinska och var normalt(inget blod i avföringen.
fsn: [citat] Ja, det kan bli läsvärt. Det är många "analfabeter" som skruvat upp paneler på taken, dragit kablar kors och tvärs liggande direkt på takpannor mm. Allt på en elektrikers behörighet.
Nötegårdsgubben: Som barn av 1900-talet envisas jag med att det är Finlands nationaldag.
avh67f: [citat] Bara att göra som det står i bruksanvisningen. Är det något specifikt du undrar över? Poröst underlag vid infästning tex?
Stefan N: Gipsputs går bra att bygga tjocka lager med och torkar snabbt utan att krympa.
Mamba: [citat] Jodå jag förväntade mig den kommentaren, men den metoden fungerar om man inte vill riva hela golvet,hade en sättning mitt på vardagsrumsgolvet,löste det med fogskum från källaren.
Öland4ever: Här kommer en uppdaterad bild på Husqvarnas variant av den legendariska KLIPPO EXCELLENT H (med Hondamotor) som gick i graven för några år sedan efter det att Husqvarna köpte upp KLIPPO. Fast nu heter den HUSQVARNA LB 448 och har ändrat färg från röd till orange. :-) [bild]
ToppeA: Hej! Jag håller på bygga ett badrum i min källare. Det ska även förses med elburen golvvärme. Jag har läst att golvet ska ha följande lager: duk, makadam, cellplast, armeringsjärn, EPS-betong, värmeslinga, flytspackel. Slingan behöver ligga i 10-15 mm flytspackel, men hur tjockt lager behövs det för resten? Jag har hittills grävt en halvmeter. Räcker det? Om storleken har betydelse
Screew: Hej, Jag har golvvärme på "gles" med golvgips och laminatgolv på just nu och har stött på lite bekymmer. Glesen blev inte 100 rakt och jag har märkt att skruvar har ätit sig igenom golvgipset pga att gipset inte är helt plant vilket resulterat i knarrande skivor. Så nu tänkte jag slita ut golvgipset och använda golvspån istället. Jag har cc 300 ungefär på reglarna och 22x120
fjonsson1: [citat] Den torkar även moppdukarna :) jag använder vanlig hederlig dammsugare. Tyvärr väldigt tidskrävande och behövs ofta med både småbarn och djur som drar in mycket smuts. Och ganska jobbigt för ryggen 😉
ToppeA: Hej! Jag har tänkt bygga en bastu i min källare. För bäst och snyggast placering hamnar den på en plats där den står mot tre väggar (med luftspalt förstås), och blir därmed rektangulär. Då är det bara en sida som kommer vara synlig. Detta innebär att ut- och inluften måste placeras på samma vägg. Funkar detta? Och medför placeringen andra bekymmer?
BirgitS: Nej, föreningen betalar för att bryta upp golv och väggar, se till att det ställs dit torkfläktar och att återställa betongen och ev. träkonstruktion. Du är ansvarig för att bekosta tätskikt, synlig rördragning, kakel, klinker, toalett, kommod etc. Om badrummet verkligen totalrenoverades för 15-18 år sen får du en viss ersättning av ditt försäkringsbolag, men eftersom
Miriam Rauthing: ... du kunde meddela dem att du tar ner planket på din sida på framsidan och sätter upp såna här med stolpar och jordankare längs huset och ända ner. Gillar de inte det får de sätta upp ett annat plank på sin sida. Jag menar en budgetlösning så länge: https://www.hornbach.se/p/lamellstaket-solid-180x180cm-tryckimpregnerat/3872615/ Detta kommer ju inte att hålla på lång sikt,
13th Marine: [bild] Slutade med att jag lossade hela denna del för att få upp det i ett skruvstäd och kunde få den sivriga klacken till höger att komma rätt.
AG A: [citat] Ungefär så, ja.😄 Det märkliga är att jag själv sagt att jag inte direkt tror på det hela. Men många blir så otroligt provocerade av att man säger sig fått utslag på slagrutan. Man kan ju inte låta bli att driva med alla stackare som känner att deras vetenskapliga världbild rubbas😄.