Byggahus.se
stigen
stigen: [bild]
33,7k svar · 6656,8k läst · Övrigt Off Topic
stigen
33,7k svar · 6656,8k läst · Övrigt Off Topic
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Nissan gen 1 (som de där bilarna är) hade ingen aktiv kylning eller värmning av batteriet. En passiv luftkylning är det enda. I början upptäckte man att Leaf som användes på extremt varma platser (jämfört med Sverige) fick problem med batteriet pga värme, 2014 ändrades batterikemin lite för att förbättra situationen lite. Nissan gen 1 (ock kanske 2) är känt att vara bland
21,5k svar · 1268,6k läst · Laddboxar & Elbilar
J
Jacob H: Hej! Plötsligt har vår frys börjat låta som det blåser ute. I samband med detta blir det några grader varmare i frysen. Räcker med att stänga av några sekunder, sen fungerar den fint ett tag igen. Har provat att frosta av (är egentligen frostfri). Ser inga uppenbara fel på kompressor eller fläkt. Frysen är en 4 år gammal Husqvarna. Mvh Jacob
0 svar · 0 läst · Vitvaror
B
bygges: [citat] Finns en meny för det i appen. Har inte forskat mer i det. Personidentifiering liksom övriga objekt är gratis för Tapo. Kostar pengar med Arlo.
21 svar · 340 läst · Villalarm & Hemautomation
A
AndersS: Om man ska svara specifikt vad som gäller för ts behövs mera information, speciellt utifrån att ts själv hittat detaljer som visar att viss växtlighet inte alls varit på ts fastighet. Sedan har jag väldigt svårt för vissa inlägg med enbart nedsättande kommentarer, de tillför inget!👎
30 svar · 3,0k läst · Häckar, Buskar & Träd
H
Hallerudsbo: Jag kör idag Telia 5G. Nokia rikt antenn ute där sim kortet sitter. I poe injektorn till antennen har jag plugga i mash nätet som är i huset. Såg du inte ville ha Nokia dock fungerar detta nätet bra efter en del bråk med Telia. När jag plugga i nätet var hastigheten lägre än mitt 4G nät. Bråka i 2 veckor innan Telia satte upp hastigheten. Blev förbannad på hur dom låg och spärra
2 svar · 0 läst · Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G
Matti_75
Matti_75: Slå in dom. Är inga gängor utan kammar som ska hålla fast dom
6 svar · 0 läst · Bastu
J
Jacob H: [citat] Ja jag förstår att det går att göra men frågan är om det är tillåtet eller om man kan göra på något sätt för att få det tillåtet? Brunnen är en bit ut men kommer sätta fasta glasväggar så är inget problem..
6 svar · 164 läst · Badrum
Violina
Violina: Ta bort och måla eller foliera
1 svar · 0 läst · Fönster & Dörrar
M
Malinelisabeth: [citat] Kostnads fråga men tack har fått svar nu👍🏻
8 svar · 251 läst · Stenhus
K
keckepro: Tänkte det är dags att svara så här 4 år senare 😅 Nej det blev en ny dörr, eftersom den inte var original och rätt taffligt konstruerad satte jag in en ny istället
8 svar · 3,6k läst · Fönster & Dörrar
E
Eswa: Tack! Funderingar går lite åt det hållet också: skaffa en hybrid växelriktare och kanske en batteri sen. Undrade dock bara om det skulle göra nåt på kort sikt att ha en batteri och timpris el avtal i månadskostnaderna? Eller mer: vad kan man göra om man har ingen batteri för att dra ner energikostnaderna och fortfarande behöver laga mat etc. kl.18 och sånt? Skulle ni fortfarande
3 svar · 290 läst · Solceller, Solfångare, Solenergi
O
Omelius: Stort tack för alla svar! Är det viktigt att få bort all gammal lack för att få ett bra slutresultat? Tänker att det blir lite pill vid stänkskydd, nedsänkt vask och häll. Slipa längs stavriktningen eller det spelar mindre roll?
4 svar · 107 läst · Kök
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Anmäl till kommunen så tar de hand om det.
6,7k svar · 238,2k läst · Övrigt Off Topic
O
olofh: [citat] Ah, det började ju som en el- tråd så kommer faktiskt ha eluttag som och sen adapter till 12v för att styra hönsluckan så kan förbereda med en slang upp till ventilen om jag skulle behöva sätta en liten fläkt där
46 svar · 3,9k läst · Socialt & Projekt
john68
john68: Var det inte så att godsägaren skulle donera stenen till en utställning, eller minns jag fel?
75 svar · 7,8k läst · Artikelkommentarer
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Jag läser lite långsamt idag, då jag är en av dess, och hann tänka: vafan har tagit åt honom och vad har han med folks påskdrickande att göra!? Efter att ha läst och tagit in bisatsen satte jag dock gasshhh:et i halsen och kryper in under mitt dunbolster igen. 😇
7,2k svar · 700,2k läst · Övrigt Off Topic
Nissens
Nissens: [citat] Ja, det är lite märkligt att den lilla minoriteten av svenskarna som bor i Stockholm tror att de är representativa för de resterande 90% av befolkningen… 🙄
271 svar · 62,1k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
N
noone70: [citat] Klimatarbetet, recycling av gamla atiklar 😂🤷‍♂️
175 svar · 15,4k läst · Artikelkommentarer
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Börja med att kolla den wiki-länk jag nyss lade upp, sen kan du undersöka själv vidare. Att en kvartalsrapport har mycket ekonomi i sig är bara så, det är främst det kvartalsrapporter handlar om.
8,8k svar · 379,0k läst · Övrigt Off Topic
O
Orvar777: [citat] Erfarenhetsmässigt så har läkare 10x bättre bemötande än majoriteten av hantverkare. Bara en sån sak att dom inte förväntar sig att kunden ska prata fackspråk utan anpassar sin kommunikation. Gemene hantverkare pratar med fackspråk till kund och har ett översittaraktig beteende. Det gäller såklart inte alla. Jag har valt att hitta 1-2 mindre firmor jag alltid använder.
76 svar · 5,7k läst · Hantverkare
O
olofh: Ja det är nog inte byggt för att isoleras. Men jag det borde gå så som du beskriver. Du kan ju sätta spikläkt innifrån så skapar du luftspalt. Sätta in ventilation högst upp och ev öppna lite längst ner. Sen Vindpapp från insidan på spikläkten . Regla på 45 alt 70 med isolering mellan. Sen Osb/plyfa eller vad du vill ha. I taket blir ju samma. Du får skapa luftspalt innifrån och
2 svar · 92 läst · Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus
MathiasS
MathiasS: https://www.elbutik.se/product.html/hager-kit-vz306?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwzZmwBhD8ARIsAH4v1gUfrS5RVnsaVpMaKwRVMAYIUDmbSLFpnC6HsrzHmOAoDTNpOWG6YlgaAvagEALw_wcB
6 svar · 309 läst · Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G
P
placerej: Att bryta vid 69 var väl lite märkligt om du ville få svar på om det är många pensionärer här?
1 svar · 104 läst
·
· Övrigt Off Topic
M
Mariell H: [citat] Ja men vad bra! Så kan man ju göra! Tack så jätte mycket!
14 svar · 352 läst · Tvättstuga
J
Jhgbgvvvgvvkh: [citat] Jag har också köppt av eggert-baumschulen en gång för ca 10 år sedan, en gån i fjol, Båda gångerna gick det jättebra. Bra pris bra leverans. Bor i Zon 2/3. Har köppte vintergrön Liguister. Den är billig vintergrön och lättskött(tycker jag)
37 svar · 9,2k läst · Häckar, Buskar & Träd
MathiasS
MathiasS: ...jag funderar lite på varför det är så viktigt att bo granne med servicegubben för värmepumpen? Den regelbundna servicen som behövs (ja ungefär ingen alls) kan man ju göra själv och blir det ett riktigt fel en gång var tionde år så spelar det ju inte så stor roll var firman finns.... På 21-22år har jag drabbats av 1. läckande packning till elpatronen och 2 trasig
8 svar · 232 läst · Värmepumpar
M
MagHam: Jag har pratat om just tomma sprayburkar med en av personalen på men hemma ÅVC. Hon är f ö en bekant till mig som inte alls agerar polis på sitt jobb utan är jättetrevlig och ganska pragmatiskt. Hennes svar var att: är dom helt tomma spelar det ingen större roll om dom skulle hamna i metallåtervinningen. Fast det förstår inte alla, utan då börjar folk slänga även halvfulla burkar
742 svar · 41,4k läst · Övrigt husrelaterat
J
jbernspang: Det är också påvisat att radon utgör en större risk för rökare, och att sluta röka i så fall är bättre för att undvika lungcancer. En del bra info finns här: https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/omraden/radon/vad-ar-radon/halsorisker-med-radon/
6 svar · 4,8k läst · Frågor om juridik och fastighetsrätt
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.