Senaste inläggen
Marlen Eskilsson: Jag har också undrat över det här med fetthalt i olika såpor och hade tänkt ta med uppgifter om det, men det verkar vara höljt i dunkel. Tror inte tillverkarna själva vet hur mycket fett den innehåller. Mailade t ex till Västerbottensåpa som säger att deras såpa är överfettad: "Byggahus.se håller på att testa olika typer av såpa för trallrengöring. Jag ska skriva om er
Liljeros: [citat] Nu finns det ju alternativ till att lämna barnen med bil, man kan tex gå och lämna eller cykla. En majoritet av skolåldern så kan dom ju dessutom gå själva till aktiviteter och skola…har nog aldrig stött på en barnflicka. En del använder ju högstadie/gymnasielever som lite barnpassning efter skolan men dom flesta nyttjar nog bara flexibla arbetstider alternativt närboende
Nerre: [citat] Det har väl ingen påstått, men med bränslebilar har vi historik sen minst 50 år tillbaka att titta på. Den historiken finns inte för elbilar, där är det liksom lite "okänd mark" vi är ute på. Det finns för få 15-20 år gamla elbilar för att kunna få ut nån vettig statistik. Hur bra dagens elbilar (och deras batterier) kommer att hålla kan vi tyvärr bara gissa. (Att luta
Argastesnickaren: [citat] Jag sköter om lite fastigheter och kan bara prata för mig själv. Om jag får bestämma aldrig mer epoxi. I alla fastigheter vi lagt (mot min vilja) så har vi fått problem inom ett par år. Det har släppt eller missfärgats på alla våra kök där detta ligger inlagt. I fortsättningen blir det någon form av matta istället. En liten parantes när problemen börja komma så sa en
Demmpa: Du vrider ner termostaten till lägsta värdet, du stänger returventilen. [bild] När du lossar skyddslocket så kan det komma lite (svart) vatten, det kan det också göra när du skruvar på ventilspindeln. Lätta därefter på muttern mellan returventilen och radiatorn å töm ut vattnet, kan även behöva lossa lite på andra muttern (vid termostaten). När du sedan tagit bort radiatorn så
Lghfixare: Det gamla eluttaget i badrummet lossade (plastfästena bröts) och tänkte då passa på att byta från enkelt till ett dubbelt uttag. Märkte dock att all anslutningar inte sitter på samma sida som på tidigare uttaget och att fasen inte når. Går det att förlänga fasen med hjälp av en klämma eller blir det en otillåten installation?
TriNitro: Satt upp ungarnas studsmatta. Lilla dragaren användes ytterst lite men lyckades tappa ena sidan av knappen för att ändra rotationsriktning. Garanti kvar så blir väl att skicka in, även om det ser ut som något man kan fixa själv med lite lim egentligen :)
Ruscher: Hej. Jag och min fru ska få en elbil (Mecedes eSprinter 113 kWh) + en laddhybrid (Volkswagen Passat eHybrid 19,7 kWh). Därmed behöver installera en dubbel alternativt två separata laddboxar. Där laddboxarna skall sitta krävs det att jag drar fram kabel i marken via ett kabelsskyddsrör. Laddboxarna skal i sin tur sitta på ett staket, det har kanske inte någon större betydelse i sig. Mitt
Dan_Johansson: För er som gillar påsken lite extra; [MEDIA=spotify]album:64Lf29fDn1i7TVnKdmE5xy[/MEDIA]
SvanteC: Skruva en brädbit eller två på utsidan där fläktutblåset ska sitta, som du sen borrar igenom... Så får du ihop de?
ÅkeSun: Efter några veckors inläggning på centrallasarettet för en helrenovering har jag bara positivt att säga om sjukvården.Att överhuvudtaget vara vänlig och intresserad av "kunden" är imponerande, med tanke på förutsättningarna. Men för att återgå till den ursprungliga frågan, visst finns det alltför många hantverkare som är olämpliga som företagare. Sen ska vi väl inte sticka
saiter: Okej så du har ett kopparrör. Då är det en #8 men med utvändig gänga som passar i #9 Även en #6 stödhylsa behöver du. //AA
Boränteroboten: "1,00%, Nordea, 500 000, 5 år ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/
Comfort Thomas: Reagerade också att den bara skulle kunna styras från en app för att displayer inte höll över tid om jag tolkade det rätt. Ser betydligt fler inlägg som har problem med sin app än med att displayen inte fungerar. Själv vill jag även ha en bra tydlig lättförståelig display .
Claes Sörmland: [citat] Jag tänker att de inte är så väsensskilda. Men det är klart, visst är det häftigt om de nyss har fallit.
13th Marine: WAAAAAAAAGH... Hur är man funtad om man "lövblåser" bort barr och kottar från sina tallar rakt ut på cykelbanan bredvid?!
Stefan N: Bamse fick med sig en liten säng när han hämtades, den börjar han växa ur nu. [bild]
HenrikHuslöse: [citat] Detta är faktiskt rimligt. Solen är starkare i Spanien än i Sverige.
Edda: Hej! Har följande växthus på min altan, nu står det i hörnet och får knappt nån sol alls pga grannen skitit i att sköta sin trädgård och träd, buskar och andra helveten växer skuggar denna delen. Min plan var nu att flytta växthuset så att det står framför altandörren istället. Problemet är att det finns ett stuprör precis bredvid dörren. Min fråga är om nån har nåt tips
Erik Svensson2108: Hallå! Min vattenledning frös i vinter och förhoppningsvis har jag luft i röret, vilket jag då löser genom att fylla på vatten i min pump, om jag har förstått saken rätt. Var på pumpen gör jag det och är det någon som vet vilken pump jag har? Den kom med stugan! Jag har en djupborrad brunn. Tacksam för hjälp! [bild] [bild]
13th Marine: Fast börjar vi ärligt talat inte närma oss att man likväl kan gå över till en elbil? 🤔
Dilato: Sidan 13 i manualen: https://tcmadmin.thermia.se/docroot/dokumentbank/Thermia_SVR_2021_Rev_03_.pdf
Mumricken: [citat] Hej, är dessa sprickor normala i en stenkåk alltså?
boschkenta: Fyllt på lite under amazons vårrea.. särskilt sågbladen var ett kap 😎 [bild]
Appendix: "trots ett initialt godkännande" " Men muren uppges ha hamnat en meter fel." Men då är det ju inget godkännande. man har byggt fel och fått rätta? :)
växelventil: [citat] Oj verka räkna om i grader?Jag hade licens på sketchup men gillade det inte utan använder ett ryskt cad program som heter kompas 18.Titta på lite youtube filmer så snabbar du upp mycket om sketchup.