Senaste inläggen
Demmpa: Lite info om man har en statlig väg utaför fastigheten, https://bransch.trafikverket.se/for-dig-i-branschen/vag/fastighetsagare-nara-vag/ https://bransch.trafikverket.se/tjanster/ansok-om/tillstand/Ansok-om-ledningsarenden-inom-vagomradet/infor-ansokan-om-ledningsarende-vag/Information-om-vagomradet/ Här är exempel på en samfällighet,
Mikael_L: [citat] Du, jag kan inte tänka mig att deras huvudvision, dvs i nivån på en mening som formuleras för hela företagets vision, för deras 140 000 anställda i jag vet inte hur många länder, att den skulle vara formulerad i sådan detaljnivå. Att göra rätt betyder nog mer att det inte ska vara skäliga villkor, arbetsmiljö, inte förkomma barnarbete och sånt. Att man inte har tänkt
Hybro: [citat] Äsch här blev det fel! Så här menade jag: - Annat var det förr, när folket hellre fixade själv än betalade.
olofh: [citat] Tack. Vi får helt enkelt testa och se. Läst att det funkar för många med hampaströ från granngården. Hur en ”riktig” är vet jag inget om 😀men får väl vara beredd att överge tanken men ska testa först Jag har köpt så jag kan sätta 2 ventiler men tänkte avvakta och se om det behövs. Tänker att hönsluckan blir väl lite ventil också? Men kanske lika bra sätta in
placerej: Att bryta vid 69 var väl lite märkligt om du ville få svar på om det är många pensionärer här?
aka_the_barf: [citat] Ska jag röra mig från A till B behöver jag ingen fin eller dyr bil för, dessutom har jag svårt för folk som köper en dyr bil och kör dom i allt salt som förstör dom, kapitalförstöring i dess renaste form. mina fina bilar vilar i garaget till sommaren. Pengarna jag sparar kan jag göra roligare saker för. [citat] Skillnaderna är begränsningarna som båda systemen har men
Violina: När du släpper skruven borde piggen bli lös Antingen det eller så gör du fel
Alexn72: [citat] https://www.tp-link.com/se/support/faq/2748/
Jhgbgvvvgvvkh: [citat] Jag har också köppt av eggert-baumschulen en gång för ca 10 år sedan, en gån i fjol, Båda gångerna gick det jättebra. Bra pris bra leverans. Bor i Zon 2/3. Har köppte vintergrön Liguister. Den är billig vintergrön och lättskött(tycker jag)
tank77: [HEADING=1]"Kan man lägga en heltäckningsmatta i en källare och/eller på ett betonggolv?[/HEADING] Ja det kan man. Heltäckningsmattor andas och gör på så vis att luft kan cirkulera igenom mattan. Dom enda mattor du inte ska lägga i en källare är heltäckningsmattor som har gummibaksida, men så länge mattan har en baksida som andas, tex filtbaksida eller actionback så kan luft
MathiasS: ...jag funderar lite på varför det är så viktigt att bo granne med servicegubben för värmepumpen? Den regelbundna servicen som behövs (ja ungefär ingen alls) kan man ju göra själv och blir det ett riktigt fel en gång var tionde år så spelar det ju inte så stor roll var firman finns.... På 21-22år har jag drabbats av 1. läckande packning till elpatronen och 2 trasig
Tomture61: Ditt förråd har tyvärr helt fel förutsättningar för att isoleras . Ytterväggar med träfasad måste (sett från insidan) ha ett utrymme som ventileras , hela vägen uppifrån / ned + en vindduk / utegipsskivor . Taket är det samma sak med , dina träreglar stoppar ett utrymme för ventilering . Isolerar du iallafall är risken stor för att trä närmast utomhus förmultnar . Går tex att
MagHam: Jag har pratat om just tomma sprayburkar med en av personalen på men hemma ÅVC. Hon är f ö en bekant till mig som inte alls agerar polis på sitt jobb utan är jättetrevlig och ganska pragmatiskt. Hennes svar var att: är dom helt tomma spelar det ingen större roll om dom skulle hamna i metallåtervinningen. Fast det förstår inte alla, utan då börjar folk slänga även halvfulla burkar
jbernspang: Det är också påvisat att radon utgör en större risk för rökare, och att sluta röka i så fall är bättre för att undvika lungcancer. En del bra info finns här: https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/omraden/radon/vad-ar-radon/halsorisker-med-radon/
Real-House: Bifogar bild på den amerikanska räntan. Riksbanken brukar följa dollarn väl. Det bilden visar är att vi i 40 år har haft fallande räntor. Det intressanta är vad som väntar i framtiden. Flera decennier av högre räntor? Många spår att riksbanken snart ska sänka räntan. Det kan mycket väl stämma, men jag tror att många drar fel slutsats. Att räntan sänks kommer innebära att
breakman: Den torkar mopparna. Har idag vanlig Electrolux sladd-dammsugare som är 15-20år gammal. Det jobbigaste med den är att den inte sköter sig själv utan alltid vill ha sällskap. Sen finns det några andra jobbiga egenskaper: Verkar inte gilla inte karlar (enligt sambon, eftersom det är hon som kör den oftast) Högljudd Blåser varm luft, jag bokstavligen hatar varm luft i ansiktet.
Demmpa: Motorvärmare/kupévärmare? Misstänker att förbrukningen kommer att sjunka nu när det blir varmare. Om det gör det så är det någon typ av elvärme som har termostat. Om du loggar in på nätägarens sida så bör du kunna få fram förbrukningen dag föf dag. https://www.vattenfalleldistribution.se/ Såhär kan man få fram hos eon iaf, (via app) [bild] [bild] Edit Såhär ser det ut via
Daniel 109: Ja, de har börjat med någon dumhet att lägga tre gammla men populära artiklar längst upp på sidan.
zombi: Hej. Har en K4 full control som läcker,plockade itur den och det är en spricka som heter Cylinderhuvud med tryckvakt ,bakelit liknande svart plast.Reservdel finns att köpa,videor på youtube hur man byter men har blivit av med den lilla plaskulan som sitter i slangen till tvättmedelbehållaren.Har aldrig haft nån tvättmedelflaska i maskinen,måste man ha den kulan i slangen?Är den en
marp68: Det är en lägenhet, så köket är inte jättestort. Sitter två meter ifrån kylen. Kylen är en helt vanlig kyl från Cylinda. dB är ungefär som andra likvärdiga kylar i samma prisområde. Jag tror dock att hörnet den står i påverkar. Dels står den inte i något skåp, dels är kortväggen ihålig och den andra lättbetong. Kortsidan är en dörr som jag satt igen, men tänkte inte på
SSSS: Nu har jag köpt denna men verkar inte som att det bara är att byta rakt av då gängan på anslutningen är större på min nya. G 1/2. Vad behöver jag för halvkopplingar till blandaren? Ska det täta med packning eller kona? Rören är 8mm https://www.fmmattsson.com/sv/duschblandare/9000e/81830000 [bild] [bild] [bild]
Henkesvenke: Om man använder luftvärmepump så som det är tänkt fungerar två väldigt bra att ersätta/stänga av alla element i hela huset. Det enda problemet är att fläktarna måste stå på så nära max man står ut med ljudmässigt. Hastigheten på fläkten är det som avgör spridningen och effektiviteten, samt tyvärr också ljudnivå.
Carl Johansson: [citat] Du kan inte tänka dig riktig kullersten, eller gatsten? Edit: nu förstår jag vad du menar🤣. Det viktigaste är underarbetet oavsett om du väljer att foga med sand eller bruk, eller även sätta i betong.
Iho: Hej, Har samma problem med vattenutkastaren som du hade för några år sedan. Fick du någon ordning på detta?
NICHOLAS J: [citat] Brine, om jag får be. Brain är som bekant något annat.
Ivar Nelson: Festool cxs 12 2,5 set Grymt mysigt maskin men det får bli retur på den för den låter för mycket. Den verkligen visslar när den går upp i varv. Så paff u at man behöver hörselskydd och det är en deal breaker för en skruvdragare. Blir väl en Bosch 12v 35 FC istället även om jag verkligen gillar C -stilen
Katthatt: [citat] Ja nu när du inser att du gjort bort dig, då är det lättare att säga att du driver med folk än att medge att du hade fel. Snyggt.