Senaste inläggen
Anders243: Angående uv-rening skulle jag nog välja en lösning med uv-c lysrör istället för lysdioder då det är mycket enklare att få till en hög uteffekt på ett lysrör i uv-bandet än med lysdioder.
Liljeros: [citat] Måste det vara antingen eller jag tror den stora massan inte maxbelånar sig, man lägger sig på en lagom nivå för att ha råd med det som skänker en glädje. Jag är inte helt med på vilken trygghet man är ute efter när man är helt obelånad? Visst ska man ha marginaler men med nuvarande ekonomiska upplägg handlar allt om inflation och konjunktur, man kommer aldrig höja
Roric: Hej! Behöver komplettera lite så leta med ljus och lykta efter detta teglet. Det är 50-tals och gulgrönt, spikräfflat. Tack för all form av input! (nästan ;)) Tack på förhand
JLeo: [citat] Har inte kollat så noga, men bra tips att kolla. Har kollat specen på ventilerna som säger 5l/s, så i bästa fall är det 30l/s. Jag kan känna en lite avvikande lukt ibland i vissa rum efter att dörren varit stängd. Därför vi började undersöka detta. I krypgrunden har vi avfuktare med konstant undertryck. Grunden är fin och lukten är fräsch men det finns några gamla
stefan.stor: Hej Funderar på om man man ange aktieutdelning som inkomst vid ansökan om lån? Har ett Aktiebolag där jag brukar ta ut 150 000 kr i utdelning varje år. Utöver det har jag såklart "vanlig" lön också.
HenrikHuslöse: Finns gult 75 mm rör också
13th Marine: Och jag har precis satt årets första potatis, körde längs väg9 till Ystad idag och potatisodlarna har börjat sätta, och kan de kan jag! [bild]
Erik Svensson2108: [citat] Jag har en bilventil uppe på tryckkärlet och ur den kommer det bara luft. Under kärlet sitter en spak av något slag. Den enda tryckmätare jag ser visar 3.8 bar. Menar du att jag har en pump i själva brunnen som borde göra väsen ifrån sig när den är påslagen? Vad är det då jag har för åbäke inne i stugan? Vattnet slutade tvärt att komma när det blev plötsligt väldigt
PHPersson: [citat] Ja och en intressant aspekt är att det inte var Stockholm som man skulle äga fastigheter i, man skulle maxbelånat sig och köpt på andra platser. Men svårt att toppa plats, tid och summa kanske :)
Mikael_L: Du får ursäkta mig Nerre. Men du travar hela tiden väldigt konstiga och ologiska argument på varandra. Nästan lite som ett internettroll (men det vet jag att du verkligen inte är, du är ju verksam på många fler ställen här på forumet och då kreativt och intelligent och insiktsfullt). Och då kan jag liksom inte riktigt hejda mig att gå i svaromål, och peka på ologiskheterna. Jag
jonaserik: Rören på utsidan under en kanal. Då finns det mycket att röra på. Bara det elektriska som kanske inte räcker. Fäst något i takstolarna och hissa upp den, så den hamnar ovanför tänkt plan på altanen. blir då en bit till höger. Den ska väl stå på altanen sedan och inte under.
Demmpa: Nackdelen med vattenburen golvvärme i rum med klinkers är att golvet blir "kallt" sommartid när varmen normalt inte behövs. Genom att montera en minishunt med elspets så kan man få varmt golv även sommartid.
bygges: [citat] Nu har jag inte ställt någon ursprunglig fråga till dig utan jag tog upp ett problem med Eufys Google Home integration vilket föranledde reklamation. Handhavandefel accepteras inte som skäl till reklamation, för din kännedom.
jonaserik: Misshandlad. Blir till att gräva ur gipsen och greppa med en avbitare rakt framifrån på den del som finns kvar av skallen. Se till att det biter bra så går det att vrida ur den.
cpalm: [citat] Om jag förstått det som skrivits om domen rätt är det dock precis detta som varit den juridiska springande punkten. Huruvida meteoriten är fast eller lös egendom...
_KirderF_: Du kanske har trapp funktion i garaget eller att de går ner till uttag på andra sida. Har du någon kontakt så kan man få loss exempel såna här. Finns andra fabrikat också typ designlight https://www.ahlsell.se/products/el/belysning-armaturer-ljuskallor-70-83/72-industriarmaturer/industriarmaturer-ip44-och-tillbehor/industriarmaturer-ip44/7298404/
Fideliox: [citat] Antar att det är GSM eller LTE om man har det.
Fideliox: [citat] 😬 Billigaste jag hittat är på tyska amazon, då blir det ca 2200kr.😹
Mats-S: [citat] Så när man rengjort inomhusdelen så ska man slå på strömmen när man är klar, men vänta typ en timme innan man kör igång själva LVP:n så att oljan hinner bli varm. Alternativt kanske man inte behöver slå av strömmatningen när man gör ren inomhusdelen, endast slå av LVP:n med fjärrkontrollen? Tack för upplysningen, tror inte det är många som är medvetna om det här.
Hybro: Och vilken väg förutom via skorstenen har du ordnat tilluft till bostaden? Själv har jag en större täljstensugn som jag eldar i. Ansluten till skorstenens enda kanal. När jag inte eldar är spjället mellan ugn och skorsten stängd. (Förbränningsluft tas utifrån stenfoten in under ugnens roster, ej från bostaden.) Därtill har jag ett FTX. Injusterat så att det alltid råder ett litet
cpalm: [citat] Givetvis. Dessutom med ett ordentligt premium för desperat köpare.
Anndin: [citat] Jag vill slå ett slag för linoljevax, det är inte giftigt för ev hanterande av mat på bänken och det är lätt att bättra på punktvis, det blir också extremt hållbart! Och det finns i olika färger som du kan blanda i pigment för en jämn känsla, vilket bets inte alltid ger!
electroluxaren: [citat] ett nystartat bolag som ännu inte kommit igång med dessutom en ny otestad produkt? på denna marknaden måste fånga kunder till varje pris men inte ens då kommer de att lyckas då det inte finns några referenser och "grannen" hjälper inte till. de som provade outl kommer nog inte gå på dessa heller om de lärt sig något mycket brant uppförsbacke lär det bli innan de trillar