Byggahus.se
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Teltonika, ett lite dyrare alternativ dock. Tillverkas i Litauen https://teltonika-iot-group.com/
7 svar · 83 läst · Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G
S
StenQL: [bild]
33,7k svar · 6657,0k läst · Övrigt Off Topic
S
33,7k svar · 6657,0k läst · Övrigt Off Topic
lilytwig
lilytwig: [citat] Min äldsta litiumbatterier till verktygen är 16 år. De känns inte sämre än de nyare. Men jag har inte mätt så det är kanske ingen relevant jämförelse. Ett bättre exempel är kanske gräsklipparen, inköpt 2011. Förra sommaren, säsong 13, gick den 2 tim på en laddning. Vad jag minns så var det ungefär samma 2011. Men jag har bytt i flera dammsugare som inte varit så
21,6k svar · 1268,7k läst · Laddboxar & Elbilar
T
Turbo_Tail: [bild] Enkelt, billigt och max 20 min. Supergott.
11,5k svar · 804,8k läst · Övrigt Off Topic
T
TypRätt: Tror absolut att det går till HD efter som läget nog ändå är juridiskt oklart men framförallt att rättegångskostnaderna för båda parter redan blivit så höga att nuvarande förlorare nog hoppas på att slippa dem om de vinner i HD.
78 svar · 7,9k läst · Artikelkommentarer
Preben Gylfe
Preben Gylfe: Jag har en sommarstuga hvor jag gärna vill have ca 40 m2 golv hyvlad. Det ligger i Örkelljunga kommun och jag kan inte finne en till att göra detta. Jag är 76 år och kan inte själv arbete med store maskiner. Är där någon som vet hvor jag finner en hantverkare
0 svar · 0 läst · Referenser Hantverkare & Entreprenörer
A
anis16: [citat] Kommer bara till telefonsvararen. Finns det nått journummer?
6,7k svar · 238,3k läst · Övrigt Off Topic
P
Pligg85: [citat] Snålat var väl att ta i. Byggt nytt drömhus och har leksaker för sjusiffrigt. Köpte nyss ett par växthus och kostade på trädgården för sexsiffrigt. Största slöseri kommer väl bli att sluta jobba när övriga i samma årskull har minst 15år kvar. Dock skulle jag tacka nej till en gratis valfri resa med 100k fickpengar. Så därav poängen med att resor inte tyder på
277 svar · 62,5k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
R
Rkarlsson: [citat] Du tänker rätt. Inte värt att riskera att få in skit i lagren så du ändå får riva bilen igen för att du inte lade nån minut på att trycka ut lagret.
7,4k svar · 447,0k läst · Övrigt Off Topic
H
Hallerudsbo: El patron i pellets pannan?
19 svar · 407 läst · Elavtal, elpriser & elförbrukning
Violina
Violina: [citat] Då ska piggen definitivt gå att knacka upp eller ner i gångjärnet
8 svar · 93 läst · Bastu
Jonas Persson
Jonas Persson: [citat] Att se skotten sticka upp genom gräset är ett tidigt vårtecken som gör en glad. Nästa är när de börjar blomma.
708 svar · 74,4k läst · Trädgård allmänt
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Det här låter inte som ett villkor i ett bygglov som har stöd i PBL. Det är nog en handläggare som har hittat på lite efter eget huvud. Generellt kan inte tomters växtlighet regleras i bygglov. Så fort bygglovets åtgärd är genomförd så slutar ju bygglovet att gälla och därmed kan tomtens utformning ändras. En häck tar kanske 15 år att anlägga medan ett bygglov ska
3 svar · 205 läst · Juridik
S
Styrman_jansson: [citat] Öhh, hur läser du egentligen? För mig räckte det med sammanfattningen för att kunna koppla rapporten till deras vision. T.ex.; "In 2023, we delivered over 1.2 million Model Ys, making it the best-selling vehicle, of any kind, globally. For a long time, many doubted the viability of EVs. Today, the best-selling vehicle on the planet is an EV" Som går att koppla direkt till; "This
8,8k svar · 379,1k läst · Övrigt Off Topic
N
Navid: Det är alltså ungefär vid blå markeringen som färdigt golv kommer ligga
1 svar · 0 läst · Badrum
E
elmont: Och jag skulle lägga en ny kabel "kulo" efter golvlisten och gå upp till taklisten i ett "hörn" av rummet samt följa taklisten för att skarva den g:a kabeln med den nya uppe vid taket och vid golvet med kulodosor. Ps Och INTE använda clips utan TKK eller helst enbenta Letti
15 svar · 276 läst · El
A
AndersS: [citat] Jodå de finns kvar, oftast snälla personer som hamnat fel av en eller annan orsak. Brukar kunna påträffas inte långt från systembolagets butiker.
9,9k svar · 952,4k läst · Övrigt Off Topic
P
peter.linkan: [citat] Tack för jämförelsen!
12 svar · 439 läst · Fönster & Dörrar
Oldboy
Oldboy: Mest troligt mögel. Om det t ex går ngn elledning där så är det antagligen kondens som gett den misstänkta fuktskadan där. Elrör är notoriskt kända för att leda luft (inkl fukt/RH). I de flesta äldre hus drar det runt kontakter när det blåser. Det är därför man i nybyggda hus vill hålla elledningarna innanför fuktspärren, så att inte fuktspärren lokalt sätts ur spel.
1,5k svar · 251,1k läst · Socialt & Projekt
I
Iho: [citat] Tack för snabbt svar! 👍
21 svar · 3,0k läst · Vatten & Avlopp
Jiji
Jiji: [citat] Men du vet det är läget som avgör.
7,6k svar · 909,4k läst · Trädgård allmänt
A
AndersS: Så här står det hos oss "Lämna alla metallförpackningar till återvinning. Konservburkar, sprayburkar (tomma), tuber och aluminiumformar, även små förpackningar som till exempel kapsyler, lock och folien på crème fraicheburken". 😉
743 svar · 41,4k läst · Övrigt husrelaterat
Mikael_L
Mikael_L: NFO sinus heter frekvensomriktaren som inte kräver EMC-tätt kablage http://www.sinus-control.no/Downloads/3FasVerG2_Tekn_Oversikt.pdf https://www.nfodrives.se/
33 svar · 1,2k läst · El
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Har inte all industrisåpa från träindustrin färgämne och parfym? Det är väl mer nischprodukter som t ex linoljesåpa som inte har det.
39 svar · 4,6k läst · Artikelkommentarer
T
Television_Set: Det har diskuterats att huset ligger på skogsmark som ägaren inta kan få så många kronor för. Men, tomtmark är bostadshus och i normalfallet max 2000m2 runt. Så, när ett hus uppförs så upphör det att vara skogsmark, och borde således värderas/säljas till ett tomtmarkspris. Och nytt bygglov sökas i efterhand.
236 svar · 118,6k läst · Hustillverkare
D
DarkHeffa: Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 734 andra personer som har gjort quizet "Kan du elektriska orden?"
126 svar · 2,3k läst · Quizkommentarer
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Färg för puts kan vara lika bra som väggfärg om det är en akrylat. De flesta är det idag. Men för inte så länge sen var putsfärg ofta alkyder och de är mindre lämpliga inomhus på murverk som blir varma. Gammal hederlig kalkning/kalkfärg är ju också bra men det kräver ren, ny puts som underlag. Och tar sin lilla tid att lägga på. Och det dammar kalk för all framtid.
3 svar · 173 läst · Färg, Måla & Tapetsera
A
AndersS: [citat] Vad är syftet? Och vad avses här, förstår inte? ".....hur ser det ut egentligen med de som är aktiva nog att hitta och svara på denna?"
2 svar · 158 läst
·
· Övrigt Off Topic
gustavholm
gustavholm: [citat] Måste jag ändå gräva bort det underlaget ifall jag kör med en jordfräs tänker att jag kommer ju kratta ut den jorden sedan fylla på med mer matjord överallt ? Välta hade jag glömt i planeringen! Jag kommer lägga färdig gräs på rulle inte så tänker IOM du skrev gräsblandning
2 svar · 112 läst · Gräsmatta
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Jag läser lite långsamt idag, då jag är en av dess, och hann tänka: vafan har tagit åt honom och vad har han med folks påskdrickande att göra!? Efter att ha läst och tagit in bisatsen satte jag dock gaaahhh:et i halsen och kryper in under mitt dunbolster igen. 😇
7,2k svar · 700,3k läst · Övrigt Off Topic
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.