Senaste inläggen
Byggis1976: [citat] Jag anlitar mycket hellre enskilda firmor pga de legala delarna. De bär ett ansvar de inte kan värdera till aktiekapital (som många AB gör) så utifrån perspektiv garanti o ansvar…alltid enskild firma
Annie Hansen: [citat] [citat] [citat] Förlåta. Jag hade faktiskt översatt mitt svar till svenska. Men det blev automatiskt översatt til danska, då jag skicka det. Nu försöker jag skicka det igen: Stort tack för ett fullständigt svar. Vi har tittat på kartor och det verkar som att en del av utväxterna faktiskt inte finns på vår tomt. Men gårdsägaren har faktiskt gått över ravinen och skadat
pjkw: Flytspackla kanske vore enklast, notera att det ska vara flytspackel som är lämpligt som ytskikt då, normalt flytspackel är tänkt att täckas med parkett klinker eller annat.
Alexn72: Tapo är trevliga och prisvärda. Finns både med minneskort .moln och lokal Dock ej poe
elmont: [citat] !956 byggde mina föräldrar sitt hus och då använde elektrikern en blandning av VP och pansarrör, eftersom jag redan då var intresserad så mins jag väl att en snickare och elektrikern diskuterade plast vs plåt och elektrikern påpekade att man även kunder slå en spik genom plåtrören. I början av 60talet kom ett plaströr som hette IP-rör som under några år fans på
Krille4: [citat] Jag säger att du jämför äpplen och päron och dessutom är alla antaganden anpassade för att passa din egen åsikt/kalkyl 😉 Köp radhuset 🙂 /Krille
Noramasen: https://vm.tiktok.com/ZGea8Mo6k/
Snigla: Den här gången var det maken som skickade ett ”kattskämt” till mig… han tyckte jag kunde posta det i kattråden.. där ni/vi kunde förstå allvaret.. 🐈⬛ [bild]
ChrisA90: Jag bor i ett radhusområde som ägs av en BRF. Den består 15 byggnader där varje byggnad består av 3 till 4 bostäder. Av någon anledning har varje radhuskropp en gemensam energideklaration istället för varje bostad. Jag anser att detta måste vara fel för att varje bostad har sin egen ventilation, värmepanna och elmätare. Att ha en gemensam energideklaration för varje radhuskropp
Hep: [citat] Gör så. Försök lägga över problemet på dem. Dvs att de får bevisa att du inte egentligen bara vill återställa något. För att fortsätta svamla om vår egen gård, så fick vi utan problem in i nya detaljplanen att vi när vi har lust får "återskapa" en balkong som inte funnits där under min livstid. Även den med ett urgammalt foto som bevis på att vi bara vill
ylven: Hur gick det med dina funderingar? Hade liknande funderingar när jag bytte uppvärmning i ett hus jag hade. Tyvärr snålade jag istället.
TRJBerg: Som jag uppfattat det så använder man Tuja när man vill ha effektivt insynsskydd men inte får tillstånd till plank.
cpalm: [citat] Absolut, det är väl t.o.m. ganska vanligt. Men riktigt j-vla kass om en dragare specad till 250 Nm inte klarar av att dra till 110 Nm, även om den klarar av att lossa 110 Nm.
Styrman_jansson: [citat] Jo och så är det nog för de flesta företag. Men jag utesluter inte att det finns företag som tjänar pengar för att nå andra mål snarare än att tjäna pengar som mål.
zingo: [citat] Tack. Tänkte också på takstolsstege men tänkte att det blir knepigt att få dit shingeln utan att flytta runt stegen
Paul-Staffanstorp: [citat] Självklart får man ha olika åsikter och jag har ingen erfarenhet alls av de olika märkena utan lyssnar på vad rörläggare runt mig säger för de om någon borde ju ha vettig erfarenhet tycker jag. 🙏🏼
kaj1: [citat] Den torkar mopparna! :) Jag gillar gamla saker och fick ärva mina föräldrars första Elextrolux dammsugare från 60-talet när jag föddes. Den är tung och har inte den bästa sugförmågan, men jag har väl vant mig genom åren. Skulle vara kul att prova på ngt nytt från rymdåldern -)
JohanLun: [citat] MC kör som galningar, dyra sjukhusräkningar, orsakar olyckor för tredje part, låter mycket osv. Stör helt enkelt och finns ingen riktigt praktisk anledning att de finns. Det är svårt att förbjuda sådant som är tillåtet sen tidigare. Nu är jag absolut inte för ett förbud av MC, men det är en analogi att det finns mycket i samhället som många bara tycker är störande och
Johan.Abrahamzzon: [citat] Undrar om man verkligen kan lägga Beckers Perfekt på en linoljebaserad färg. Jag funderar verkligen på om man kan lägga på ny färg ovanpå ett underlag man "bara snabbt dragit av det värsta". Bra underarbete lönar sig som regel bättre. Gör rätt första gången liksom. Men mitt värsta kanske inte är ditt värsta 😅. Läser man på Falu Rödfärgs hemsida är de ju själva
Ellie.: Hej! Vi behöver slipa ner vår betongplatta på ett par ställen. Vi har vattenburen golvvärme, så det är lite osäkert exakt hur långt man kan slipa. Vilka markörer för detta finns det? Kan man på något sätt mäta exakt hur långt ner golvärmeslingan är placerad?
pacman42: [citat] Kör du en sådan och kopplar in balkongkraftverket så kommer det mest troligt att fungera. Nu är bara frågan vad du skall driva från detta: 1) Laddare för att hålla igång batteriet som reglerspänningen kommer ifrån 2) Värma varmvatten, exempelvis en extra varmvattenberedare som ligger före den ordinarie värmningen av varmvatten i huset (jag har dock tittat på att köra
Amatörmässig: [citat] Tack för svar! Ska åka och köpa det nu. Vet du något om hur länge det behöver torka innan man kan börja kakla över det? Tänker att det kommer bli minst lika tjockt lager med gipsputs som en vanlig gipsskiva, antagligen lite tjockare om det trycks in bakom gipsskivan..
MrJay: Fy fan. Bila upp hela plattan är det inget snack om, det är för stort ingrepp och du kommer få problem med damm överallt. Går inte flyta upp pga. fönster… Har du kollat med värmekamera och kunnat lokalisera de punkter där den spruckit? Jag bygger också i egen regi och jag var jättenoga med att det skulle provtryckas med luft och använde elpatron när det var som värst. Hursomhelst,
Uffe A: Tycker att det saknas ritningar i den här tråden 🤔
Alexn72: Lugn o fin nu. Vi väntar fortfarande på bild innan problemet kan lösas😉
olofh: [citat] Bar…äh nej just det, höns. 😀 Är väl lika bra med vindduk när man ändå håller på så det håller sig dragfritt