Senaste inläggen
Liljeros: [citat] Dom hör i ganska hög grad ihop, att resa kostar pengar och man behöver således ha tillräckligt hög inkomst för att få ett överskott att kunna lägga på resor. Dock behöver ju inte detta överskott göra att man faktiskt reser. Jag själv tex har inget behov av att spara ihop ett sparkapital för att leva av dom sista 15 åren av mitt liv, jag gör hellre resor tillsammans med
Logad: [citat] De enda batteri som inte behöver BMS är blysyra då det där räcker att ha en spänningsgräns på laddaren. Övriga laddbara batterier med minst 2 celler behöver en BMS så även om de är ett otyg så är det ett nödvändigt sådant. NiCD, NiMH, NMC, NCA, LFP, LTO, alla behöver BMS om flera celler är seriekopplade. BMS ser till att en enstaka cell inte blir överladdad eller
JanneJanne123: [citat] [bild] Som @Johannes Carlsson skrev ovan har det ju varit en ”sanning” som jag trodde att de flesta som är intresserade av elbilsmarknaden kände till. Nu har det här diagrammet några år på nacken, men visar relationen mellan reklambudget och R&D-budget per såld bil. Att företaget har 0$ budgeterat för reklam innebär inte att man inte gör PR, men man har historiskt sett
Rejäl: [citat] Det blir bra och snyggt med fyrkantiga.. [citat] Använder du RF 10-12mm järn så räcker 2-3st per plint.. [citat] Jag skulle lagt bjälklaget på plintarna med syllpapp emellan.. [citat] Vilken längd på bjälkarna ska du ha samt vilken dimension?
electroluxaren: [citat] jädrans jobb med det stativet men inget är omöjligt
Willmanh: [citat] Bauhaus Karlstad har faktiskt EQRQ på löpmeter! Visserligen bara 3g1.5 och svindyrt meterpris men om man bara behöver nån meter till ett extra vägguttag så är det bättre än att köpa en 50 rulle
Daniel 109: Det är uppenbarligen inte självklart att saker som trillar ner till hör den som råkar äga det fen landar på. Så beteendet är inte på något vis orimligt.
Zodde: [citat] Ränta på börsen ? Antar du menar avkastning? Över tid så slår både aktieindex och bostadspriser låneräntan. Varför ska man låna ut till nån okänd och ta en svårberäknad kreditrisk? Den som lånar av dig till hög ränta har sannolikt taskig kreditvärdighet så finns öht ingen anledning imho
naikon: Har du en elmätare som visar realtidsförbrukning? Prova slå av säkringarna en och en och se om det går ner
electroluxaren: de har bara en i styrelsen verkar vara en målvakt men kontakta gärna huvudet istf arslet https://www.allabolag.se/befattningshavare/ann-mari-johansson/24c74c8fbf44404cb96cce39144662cf Styrelsesuppleanten avgick i början på månaden Ljungdahl, Bengt Arne f. 1971 så styrelsen får nu inte teckna bolaget dvs bolagsverket bör kan nu agera [HEADING=2]Firmatecknare[/HEADING] Firman tecknas av
mickesundström: [citat] 😂gjort samma resa själv med sänksågen och inte ångrat mig än trots att Festool är det jag har på jobbet 😀 Festool är bra men överprisat och har många rappliga funktioner - sladden är den värsta för jag har tappat räkningen på hur många trasiga vi haft och fräsen startar när man knackar med hammaren på den
marka: [citat] vänd på fotot så du ser baksidan av produkterna Made in Taiwan Made in China Made in Vietnam
Keld: Man kan även sätta ett sk sinusfilter för att slippa skärmat kabel. Dock inte billigt.
Claes Sörmland: [citat] Jag tänker bara på att man får vara lite försiktig med kommunikationen här. Jag har noterat att det finns en sorts utbredd tro bland många skribenter att så fort någon jeppe nämner ordet "vägområde" så är det som ett magiskt lösen för att få rätt skövla annans träd och buskar. Och så är det ju inte vad gäller enskilda vägar. Hur många trådar har vi inte haft om
johan ivarsson: Dom är ju inte godtjända eller byggda för platta tak oftast är 15 grader minimum lutning för den typen som du har men kan variera lite mellan modell/tillverkare. Du kan antigen testa att ta bort alla lister på fönstret och foga bakom alla lister sen återmontera dom sen även foga igen allt så det inte går att öppna fönstret längre och hoppas det funkar. Den riktiga lösningen är att
Capablanca: Tack. Kan tilläggas att vi inte har några fuktproblem alls i källaren som det är just nu. Så tänkte avvakta med dränering och istället "göra rätt" i källaren, dvs ta bort all gammal färg på ytterväggarna och måla med riktig silikatfärg. -Om vi inte har några fuktproblem idag, går det bra med granitkeramik på golvet, direkt på betongen? Om ja, vilket format? Fungerar stora
Claes Sörmland: Och här ska ju inte en strandskyddsdispens ens vara aktuell eftersom bygglovet rör mark som inte omfattas av strandsskyddet...
mexitegel: Det blir inte mindre korrekt av det du vill göra, men praktiskt hänger det på att rörgenomföringarna är korrekt utförda för att du inte ska riskera vattenskador.
Villintevaramedlem: Hej! Farsan har köpt en finare kabelslang för att dra en fiberlina genom. Det ä ren nylontråd i den. Den sitter fast och går inte att rubba. Farsan sa att man skulle binda fast kabeln i den och dra igenom röret men det går inte när nylontråden sitter fast. Är den trasig eller har vi gjort fel? Det är bara en krök och längden är 15-20 meter avklippt. Tror den var 50 m från början.
mexitegel: Ja, du måste få bort allt. Slipriktningen spelar ingen roll.
_boriz: Jag vill öppna upp en dörr med ungefär 500mm i en bärande vägg. Jag kommer göra en bygganmälan, men jag skulle behöva lite hjälp med ifall jag behöver kontakta en byggnadskontruktör eller inte. Jag bor i ett Nässjuhus Norrlandshus uppbyggt av moduler (se bild 1). De bärande balkarna består av masonitebalkar (bild 2), förutom där öppningen för köket är. Där sitter det en
[SKPG]Zamora: Teltonika, ett lite dyrare alternativ dock. Tillverkas i Litauen https://teltonika-iot-group.com/
Preben Gylfe: Jag har en sommarstuga hvor jag gärna vill have ca 40 m2 golv hyvlad. Det ligger i Örkelljunga kommun och jag kan inte finne en till att göra detta. Jag är 76 år och kan inte själv arbete med store maskiner. Är där någon som vet hvor jag finner en hantverkare
anis16: [citat] Kommer bara till telefonsvararen. Finns det nått journummer?
Rkarlsson: [citat] Du tänker rätt. Inte värt att riskera att få in skit i lagren så du ändå får riva bilen igen för att du inte lade nån minut på att trycka ut lagret.
Violina: [citat] Då ska piggen definitivt gå att knacka upp eller ner i gångjärnet
Jonas Persson: [citat] Att se skotten sticka upp genom gräset är ett tidigt vårtecken som gör en glad. Nästa är när de börjar blomma.