Senaste inläggen
marp68: [citat] Nja, den är bara fem år. Dock finns det säkert bättre som låter mindre. Säkert hörnet där och väggen som bidrar också. Men vill ha det helt tyst. [/QUOTE]
lsoderlund: Köpte däremot sticksågen för 399, kändes prisvärd. Givetvis med ett sexpack Flan.
Tonten: [citat] Ja du, jag har nu haft två rörmokare och en hantverkare "allt-i-allo" här som inte riktigt vet vad problemet faktiskt är. Men alla tre säger att det inte är ett läckage i rören eller fel på rören.
Nissens: [citat] Kom fram med något själv, subjektiva känsloyttringar ger inget…
cpalm: [citat] Grejen är ju prisskillnaden, även för EPS vs. XPS? Tänkte först isolera med cellglasblock, men fick offert och insåg att man lika gärna kan isolera med kokain.
cpalm: [citat] Vilka mått/varianter och antal är du ute efter? Har en del liggande.
Matti_75: Du kan slipa dig less utan att ens vara i närgeten av att komma ner till golvvärmen. Betong är hårt.
gustavholm: Hejsan hade tänkt lägga ny gräsmatta som är färdig på rulle Har fått ett pris på 5500 för 85m2 Men vad borde jag göra med den gamla gräsmattan min plan är såhär Köra med jordfräs Kratta ut jorden Fylla på med matjord Lägga gräsmatta Är där något jag missat ?
tobbe9012: Nu har det ju gått 10 år sen och isoleringen liknar andra mattor från samma årtal man stött på, dvs glasfiber som ovan skrev. Var även ett as att bli av med. Skickade den tillsammans med en koxpanna. Blev palldragare och lastbil. Som tur var så gick den att få ut ut i marknivå.
[SKPG]Zamora: Att man som 48-åring kan vara så spänd och förväntansfull över en TV-serie...... [bild]
McLovin: Ja Tack för alla olika svar, jag får testa skruva ihop muttrarna och försöka dra ned dom, men det dåliga är den jag tog bild på en av de höre inställda, den på andra sidan ligger in princip på betongen så får nog göra på annat sätt i största sannolikhet,
Maria T: [citat] Har för mig det var en 1,2 L, har nog de gamla överlåtelsepappren kvar i nån pärm. Nästa bil var en 2,0 L, 170 hk och ett vridmoment som gjorde mig till drottningen av omkörningar. Åtminstone kändes det så.
eje64: Hej! Jag har idag en Viessman Vitocal bergvärmepump som är kopplad till 2 acktankar, en för varmvatten och en för värme. Det sitter en växelventil som styr till vilken tank som pumpen skickar det varma vattnet från värmepumpen. Det sitter dyktermometrar i båda tankar som skickar signaler till värmepumpen. Har även en vattenmantal kamin, TEBA T-21, som är tänkt att gå parallellt med
4774: Beror väl på rördragningarna och hur dessa går in i huset. Men visst allt går frågan är bara hur mycket tid och eller pengar man vill lägga på det. Annars är det väl bara att bygga altanen runt värmepumpen.
maria01: [citat] så inga riktiga traditionell lärling då
Johan Gunverth: [MEDIA=youtube]1R2etg__x1Y[/MEDIA] Direction: Michel Gondry
Rickard.lj: Oavsett om han skall ha ett kylskåp frys så kan han bara lägga en skyddsplast under som man skall göra, då kan han lika gärna köra på vanligt spackel ,
TheGame: [citat] Ja men det är också nått som är väldigt "återvinningsbart", vilket gjorde arbetet att flytta det till rätt container. Man behöver inte "spela dum" bara för att. Det är personalens jobb att bla se till att fraktioner hamnar rätt.
Clarken37: [citat] Bruksvärdessystemet är sjukt då det inte tar hänsyn till läge. Den i särklass viktigaste komponenten när det gäller bostäder. Det är som sagt som att det fanns en lag som säger att Operakällaren måste ha samma priser som pizzerian i Bredäng. Sekelskifte har alltid varit mycket hett i Sthlm kontra nya hus. Önskar att jag höll med dig. Då hade jag kunnat hitta objekt på
jonaserik: [citat] Klart det finns men priset blir därefter, sen inte fel att inte belasta den för mycket utan att ett MSK ligger före.
Karrock: Ser ut som att den fyrkantiga staven är för kort och har rundat början av hålet. I så fall kan det hjälpa att byta till en längre (prova att dra ut den ur handtaget, lägg en liten mutter eller nåt bakom så kan du testa)
jonaserik: [citat] Det med linje, bara spänna snöre så har du den. Borra i berget och sätt ner järn som är ca 5cm kortare än vad plinten ska bii. Sen gjutrör som träs över järnen, blir nog att karva lite nertill så domm mallar mot berget, Rören fixeras så dom står i linje och i lod, sen blandas lite betong och slås ner ca 5 -10 cm i botten, ruska lite på järnen och vänta till dagen
DennisCA: Har köpt ny drivknut och ny kulled till höger framhjul. Börjar med att plocka bort bromsoket. Kniper av bromsslangen och tejpar för enligt VHB. [bild] Bromsoken kom av ganska lätt, och bromsskivan likaså. [bild] Mellan den bilden och nästa hade det gått ganska länge, fick slåss ganska hårt mot bultarna i den övre armen. Jag vill ha bort hela navet så jag lossar båda kullederna.
Niq: [citat] Om det var något annat än klöver o maskrosor så är det ju klart dolt fel