Senaste inläggen
jonaserik: Måste du ha en för nästan 10 kkr, har du prover på ditt vatten hur det är i kvalitet.
Adb: Sådär, då har jag till slut fått styr på det! Det är inte direkt släta väggar det är inget jag bryr mig om och allt är inte målat. Det är tillräckligt för mitt ändamål 🙂
Hybro: Går fläkten åt fel håll?🥴 Och funkar som tilluftsfäkt... Detta borde de som installerat kunna svara på.
mexitegel: Eller också var personen på väg till sitt allvarligt skadade barn sjukhuset eller liknande. Jag brukar faktiskt släppa förbi sådana just för att det kan vara riktigt illa.
Rickard.: Jag skulle också vara sugen på att inte bila mer men jag litar mer på "uniflex" än vatette men som med allt sånt här så backar jag det påståendet med ingenting. https://www.ahlsell.se/category/varme--sanitet/stalror-och-delar/reparationskopplingar
Hybro: Har frid i sinnet. Inte alls orolig över min ekonomi. Ska ta mig en eftermiddagslur. Somnar snabbt.
Pin: Man skulle kunna se det som att för en elbil så är batteriet samma sak som att förbetalda bensin som räcker 10 år och 15000 mil. Dvs om batteriet kostar 150000 kr blir det 10 kronor milen. Plus kostnad för laddning ca 3 kr milen hemma. Billigare med solceller (som iofs också kostar) och dyrare med laddning längs vägarna. Naturligtvis håller batterierna (i snitt) längre än 10 år
Claes Sörmland: [citat] Ja precis, om de två meteoritletarna hade tagit markägarens egendom eller inte. Hade de tagit vilken annan gråsten som helst så hade inte tingsrätten hamnat fel. Vi får se om de överklagar till HD.
jonaserik: Bara luft det är bra. sen det med en ventil under kärlet är perpekt. Det med pumpen är den inne i huset eller var är den. Ser ut som att det är ett rör som går ner genom någon sorts platta och även en svart kabel från tryckströmbrytaren går ner genom den. Även att den sitter direkt vid alla rör. manometern visar 3,8 bar, sjunker den om du öppnar en kran. Sitter pumpen rakt ner
Olofsson89: Hej! Har en ny IFÖ Silia och 110mm rör ur golv. 7924929 följer med toan. Ska 110 röret kapas typ 10mm över golv? Får inte ihop det annars. Hittar inga monteringsanvisnigar. Mvh Erik
Stefan N: https://www.wienerberger.se/produkter/fasadtegel/fasadtegel/gulgroen-raefflad.html
Tomas Jonsson_01: Hej, Som rubriken säger. Har kopplat trädgårdsslangen till en djurskrämma som reagerar på rörelse. Vridit på vattnet och slangen fylls. Sen är det tätt. Slangen läcker inte. Skrämman läcker inte kranen eller kopplingen på väggen läcker inte. På insidan av väggen sitter vattenmätaren. Den snurrar och det brusar som om vatten konstant spolar. Vi har ingen grund. Kopplingen till
Argastesnickaren: Alternativt bara dra till med hammare i sidled. För det mesta knäcker du den annars böjs den in och kan spacklas över. Ibland är lite våld underskattat:):)
PHPersson: [citat] Ja och en intressant aspekt är att det inte var Stockholm som man skulle äga fastigheter i, man skulle maxbelånat sig och köpt på andra platser. Men svårt att toppa plats, tid och summa kanske :)
JLeo: [citat] Har inte kollat så noga, men bra tips att kolla. Har kollat specen på ventilerna som säger 5l/s, så i bästa fall är det 30l/s. Jag kan känna en lite avvikande lukt ibland i vissa rum efter att dörren varit stängd. Därför vi började undersöka detta. I krypgrunden har vi avfuktare med konstant undertryck. Grunden är fin och lukten är fräsch men det finns några gamla
stefan.stor: Hej Funderar på om man man ange aktieutdelning som inkomst vid ansökan om lån? Har ett Aktiebolag där jag brukar ta ut 150 000 kr i utdelning varje år. Utöver det har jag såklart "vanlig" lön också.
HenrikHuslöse: Finns gult 75 mm rör också
13th Marine: Och jag har precis satt årets första potatis, körde längs väg9 till Ystad idag och potatisodlarna har börjat sätta, och kan de kan jag! [bild]
jonaserik: Rören på utsidan under en kanal. Då finns det mycket att röra på. Bara det elektriska som kanske inte räcker. Fäst något i takstolarna och hissa upp den, så den hamnar ovanför tänkt plan på altanen. blir då en bit till höger. Den ska väl stå på altanen sedan och inte under.
Demmpa: Nackdelen med vattenburen golvvärme i rum med klinkers är att golvet blir "kallt" sommartid när varmen normalt inte behövs. Genom att montera en minishunt med elspets så kan man få varmt golv även sommartid.
_KirderF_: Du kanske har trapp funktion i garaget eller att de går ner till uttag på andra sida. Har du någon kontakt så kan man få loss exempel såna här. Finns andra fabrikat också typ designlight https://www.ahlsell.se/products/el/belysning-armaturer-ljuskallor-70-83/72-industriarmaturer/industriarmaturer-ip44-och-tillbehor/industriarmaturer-ip44/7298404/
Fideliox: [citat] Antar att det är GSM eller LTE om man har det.