Senaste inläggen
electroluxaren: [citat] ett nystartat bolag som ännu inte kommit igång med dessutom en ny otestad produkt? på denna marknaden måste fånga kunder till varje pris men inte ens då kommer de att lyckas då det inte finns några referenser och "grannen" hjälper inte till. de som provade outl kommer nog inte gå på dessa heller om de lärt sig något mycket brant uppförsbacke lär det bli innan de trillar
jonaserik: Pumpen tyst är den inte då i hålet. Kan vara ar tryckkärlet inte har luft i sig eller blåsan i den är trasig. Det finns en plastpropp på kärlet och under den är det en bildäacksventil, tryck till på stiftet lite lätt, ska komma luft och inget vatten, det sistanämnda så är kärlet kört och bara byta. När pumpen är avstäng och en kran är öppen så är det noll tryck tryck. Då
Torkil: Hej! Vi står i begrepp att inreda vår kallvind och då ska vi bygga en trappa upp från vårt markplan (se bild nedan). Tanken är att man ska kunna stänga efter sig när man kommit upp på vinden med hjälp av någon form av lucka eller liknande som är enkel att öppna/stänga (tex. när barnen vill vara i fred och kolla på film eller allmänt härja runt :-) ). Denna lucka kan då också
Jocke Best: [citat] Som Persbrandt i den där filmen... Vadå, jag var ju lite...k....sugen
Ruscher: [citat] Aha, då är jag med. Tack! Ska väll finnas kabel med kommunikations kabel integrerat nuförtiden. "laddbox-kabel"
Tariax: Jag ska bygga staket nu i påstkhelgen. Blev dock orolig kring om det finns kablar i marken. Hur hade forumet tänkt kring detta? Bild på uteplatsen där vi ska bygga staket.
Kjell_G: Paneng Red Curry med kyckling och kompletterad med lök, selleri o vitlök.
olofh: blir ”vanlig” färg så vi använder upp rester som vi haft kvar hemma så vi sen kan lägga in mattan. Tänkte mig uppvik på ca 20/30cm på väggarna eller egentligen så mkt biten räcker till
Larzzz: [citat] Tack - vet du vad jag kan söka på för att se till att det är en likvärdig armatur?
SamiHus: [citat] Njae jag kör både och. Men när jag köpte Bosch GET75-150 så har rotexen inte lämnat sin systainer sedan dess😉.
FC_Bygg: Snott från annat inlägg: ” Bleker altanen med såpa och citronsyra. Svabba på en blandning av 10 liter vatten, 2 dl såpa och 2st 30gr påsar citronsyra. Låt däcket ligga blött i en halvtimme och spola av med vattenslangen medans du gnider med levangen. Vackert grå färg, efterbehandla valfritt med olja eller häften/häften vatten-såpa lösning. Det fina är att citronsyran inte
Johannes Carlsson: [citat] BMS sätter i praktiken en spänningsbegränsning på den sämsta cellen så en enda dålig cell kan begränsa ett helt batteripack. Man vill ju inte överbelasta den dåliga cellen och skapa problem. Man skulle väl kunna avaktivera den raden som dåliga cellen sitter på om det är lite trixigt byggt. Men komplexitet kostar alltid.
Vispen123: Hej! Vi är i startgroparna med att renovera vårt badrum i ett hus som vi totalrenoverar just nu. Funderar lite på om man ska ha eluppvärmd golvvärme eller vattenburen golvvärme, eller båda om vi har råd med det? Vi håller på och byter värmesystem till en bergvärmepump samt vattenburen golvvärme på resterande delar av huset i samma veva. Vad finns det för nackdelar om vi kör
MickeMörkö: Med rätt router går det att använda en överbliven mobil som modem. Mobiler är oftast väldigt bra modem.
bygges: [citat] Jo absolut men det låter tokigt att ha en kamera som fellarmar kl 03:21? Varken Arlo, Eufy eller Tapo har fellarmat för mig på ett antal år. Kanske Unify fungerar sämre.
garpen61: Hello, Ena hjulmotorn låter högt och går trögt. Nu har jag fått tummen ur och skruvat isär den och konstaterat att växellådan är i fint skick, inga slitage på kuggarna, jag har gjort rent dem och fettat in dem. Jag kan snurra runt själva elmotorn utan problem, jag kan snurra växellådan ganska lätt. Sen när jag skruvar ihop det igen går det tungt igen. Nån ide att fortsätta eller
carl berglöf: [citat] Ja, lite rädd då jag ska ha allt porslin i en låda t.ex. svårt att välja, många tipsar om märket Blum och deras movento skena, men är nästan 3 gånger detta pris… men samtidigt blir det ju värt om allt porslin går i kras, men svårt, tack för tips, ska sätta mig o läsa på mer imorgon
Demmpa: Det är inga problem, gäller bara att det blir rätt lutning mm. Exakt vilka delar som behövs beror på hur avloppet går idag och var man kan koppla in sig.
Kasch: Jag renoverar trapphallen i vårt tillbyggda torp och har tagit ner ledstången, en gammal rundstång i klarlackat trä (björk tror jag). Behöver fräscha upp den och vill gärna lacka om den i mahognyfärgad lack. Något tips på slitstark lack? Behöver jag slipa ner till trärent? Det är en jäkla jobb på rundstången och inget jag har lust med.
FC_Bygg: [citat] Man får väl anta att marken köptes för skattade pengar, så den delen borde vara avklarad. Dessutom äger staten (dvs medborgarna) redan en betydande del av marken i Sverige. Kanske markägare borde få ”allemansrättsersättning” istället. Hur tänker du att skatten ska gynna markägaren. Vilken tjänst skulle staten erbjuda markägaren som denne skulle kunna ha någon som helst
Olf Oggler: Jag har bytt några fönster i huset. Nu ska jag montera smygar mm. Men då måste jag dreva/täta korrekt först. Det här verkar ju vara riktigt hokuspokus. Bottningslister och mjukfog och plastat drev. Det verkar finnas massa olika varianter. I mitt fall varierar spalterna väldigt mkt. Från ca5mm till 20mm. Hur tusan mjukfogar man en 20mm spalt? Duger det med plastat drev längst in. Och
Johannes Carlsson: [bild]
Claes Sörmland: En enskild väg ligger ju allt som oftast på andras fastigheter om den inte förvaltas av fastighetsägaren själv. I princip vilken vägsträckning som helst kan ju ha inrättats med härskande servitut för en eller flera andra fastigheter eller som gemensamhetsanläggning och då finns ju en rätt att röja för den bredd för vägen som den har inrättats för i
b218492: [citat] Glöm det jag skrev, snurrade till det fullständigt 🙃
PeterLeu: Nytt hus och planerar att förlänga uteplatsen på en del av gräsmattan. Det är ca 10x4m längs en bergkam och det sluttar lätt hitåt på bilden. Längst upp till vänster där det idag är en kompost är det soligaste hörnet på tomten. Jag söker tips och inspiration. - ska jag bygga i flera nivåer? - hur ska jag göra längst berget? - hur ska jag lösa förarbetet? Markduk, grus eller
Gooli: Många bra tips på hur man kan smälta isen snabbt, men det största problemet tycker jag är allt spill med vattnet. Pipen som ofta följer med håller inte tätt, och hälften av vattnet hamnar på golvet. Jag har klippt till en remsa hushållssvamp och satt mellan för att det ska bli tätt. Den låter jag sedan ligga kvar under pipen till nästa avfrostning. [bild]
Huddingebo: [citat] Länder kan bli fattigare också, då blir allt dyrare. Priserna ökar men lönerna släpar efter.
Snigla: NUBBERÖRA till påskbordet ✅ [bild] [bild] Får stå och gotta till sig, tills imorgon! 😊👍 Bifogar receptet jag började med för x år sedan här nedan.. (nu gör jag den lite efter eget huvud - men i grunden ”samma”) 🌸 [bild]