Byggahus.se
Clarken37
Clarken37: [citat] Sekelskifte har alltid varit mycket hett i Sthlm kontra nya hus. Önskar att jag höll med dig. Då hade jag kunnat hitta objekt på bästa adress i innerstan för 80k per kvm istället för 130 och uppåt.
87 svar · 4,1k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
M
martinpa: [citat] Ok, tack. Hur satt isoleringen där under träpanelen. Var den lös eller?
14 svar · 5,3k läst · Byggmaterial & Byggteknik
Cole123
Cole123: En hörnsten på torpet har sjunkit. Jag tänkte gjuta två plintar på vardera sida om stenen för avlastning. Min tanke är nu att gräva och sen lägga geotextil, lite makadam, armera och sedan gjuta betong ovanpå. Men jag tvivlar på att ha makadam i botten. Det kommer ju skapa hålrum som sen fylls med vatten, fryser och man får ett mycket värre tjälskot än om man bara hade gjutit rätt
0 svar · 0 läst · Grund & Markarbeten
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Ja, det gör vi. Utmärkt sätt att lära upp någon med de värderingar och tänk jag vill ha i företaget. Men det krävs att de har utbildning som finsnickare tidigare.
59 svar · 3,8k läst · Hantverkare
T
TheGame: [citat] Ja men det är också nått som är väldigt "återvinningsbart", vilket gjorde arbetet att flytta det till rätt container. Man behöver inte "spela dum" bara för att. Det är personalens jobb att bla se till att fraktioner hamnar rätt.
739 svar · 41,0k läst · Övrigt husrelaterat
J
jonaserik: [citat] Klart det finns men priset blir därefter, sen inte fel att inte belasta den för mycket utan att ett MSK ligger före.
25 svar · 863 läst · El
rotbackarn
rotbackarn: [citat] Vad kör du för batteri till den? Ska testa samma men har bara standard 2Ah batterier än så länge om det gör skillnad.
5,4k svar · 1645,6k läst · Verktyg, Maskiner & Fordon
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Den diskussion jag och rejäl har här, handlade först om ifall företagets framställda målsättning verkar stämma med det de verkligen gör, sen började rejäl blanda in det som företagen inte gör, vilket direkt blir besvärligt för då blir det ett i princip oändligt stort scope. Sen verkade rejäl vilja få med en minoritets aktieägare av bolaget med i diskussionen, vilket
8,8k svar · 378,0k läst · Övrigt Off Topic
Karrock
Karrock: Ser ut som att den fyrkantiga staven är för kort och har rundat början av hålet. I så fall kan det hjälpa att byta till en längre (prova att dra ut den ur handtaget, lägg en liten mutter eller nåt bakom så kan du testa)
1 svar · 0 läst · Fönster & Dörrar
J
jonaserik: [citat] Det med linje, bara spänna snöre så har du den. Borra i berget och sätt ner järn som är ca 5cm kortare än vad plinten ska bii. Sen gjutrör som träs över järnen, blir nog att karva lite nertill så domm mallar mot berget, Rören fixeras så dom står i linje och i lod, sen blandas lite betong och slås ner ca 5 -10 cm i botten, ruska lite på järnen och vänta till dagen
8 svar · 134 läst · Altan & Uteplats
D
DennisCA: Har köpt ny drivknut och ny kulled till höger framhjul. Börjar med att plocka bort bromsoket. Kniper av bromsslangen och tejpar för enligt VHB. [bild] Bromsoken kom av ganska lätt, och bromsskivan likaså. [bild] Mellan den bilden och nästa hade det gått ganska länge, fick slåss ganska hårt mot bultarna i den övre armen. Jag vill ha bort hela navet så jag lossar båda kullederna.
7,4k svar · 446,1k läst · Övrigt Off Topic
Storsockret
Storsockret: Kebabtallrik [bild]
11,5k svar · 804,5k läst · Övrigt Off Topic
sebbe_j
sebbe_j: [citat] 😂
10 svar · 145 läst · Värmepumpar
A
AndersS: [citat] Det var nog en 1,2 l Kadett. Min 75b var svart/gul med 1,9 l motor, insprutning, etc https://amklassiek.nl/sv/opel-kadett-gt-s%C3%A4llsynta-peppar/2019/10/01/
9,9k svar · 951,5k läst · Övrigt Off Topic
H
Harald Blåtumme: Men gör ett allvarligt försök att justera enligt instruktionsvideos som länkats ovan i tråden. Kärvar det så ha på rostlösningsolja, det bara ska gå.
10 svar · 254 läst · Altan & Uteplats
nino
nino: [citat] Jo jag vet men den blir så yvig så vi måste klippa under sommaren
67 svar · 11,6k läst · Häckar, Buskar & Träd
N
Niq: [citat] Om det var något annat än klöver o maskrosor så är det ju klart dolt fel
6,6k svar · 238,0k läst · Övrigt Off Topic
Fotografen
Fotografen: För förtifjörtonde gången rivit ner början till ett skatbo. Det finns två hektar oröjt igenvuxet hygge femti meter bort, bo där...
7,6k svar · 909,2k läst · Trädgård allmänt
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Nu är det ju så att GK100 är sedan länge bevisat här att vara rejält kunnig samt hjälpsam. Han håller dessutom idag sin medverkan i stort sett på en något lite högre nivå, dvs förklarar inte en trappkoppling eller avstånd mellan klammer. Det finns väldigt många kunniga här som besvarar dessa frågor innan jag eller GK100 ens hinner upptäcka tråden. Sen har ett långt
136 svar · 32,4k läst · El
Sthlm1891
Sthlm1891: Blev ett nytt tillbehör till min DUX60. Nämligen en EE400MP kantskärare. Även ett par 3M Peltor Alert blev det. Men de glömde jag att fota. [bild]
15,8k svar · 3085,6k läst · Verktyg, Maskiner & Fordon
E
etompau: Det finns en del trådar och även filmer på Youtube som visar arbetsgången för lagerbyte. Som Josth visar/skriver så får du angripa motorn från andra sidan. Där bör du finna ett tunt plåtlock som du sprätter bort med ex. en kniv. Sedan ska säkringsring tas bort, därefter kan rotorn tas ut. Knacka ut de två lagren. Knacka dit nya, använd ex. en hylsa som pressar på lagrets
4 svar · 78 läst · Ventilation
Erfan80
Erfan80: Jo jag kommer nog försöka hålla mig till någon som är i närheten. Har hittat en annan som också har bra pris på Nibe + installation så nu har jag bägge i närheten. Fick ner CTC 6000kr till så jag har hamnat på 126 000kr med installation. Och Nibe precis under 130 000kr med installation så nu skiljer det sig bara lite över 4000kr mellan dessa.
6 svar · 172 läst · Värmepumpar
D
daVinci: [citat] Det är offentlig sektor som sköter det där.
18 svar · 3,0k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
D
daVinci: [citat] Vet inte riktigt vad du menar? Priserna är bara en konsekvens av lönekostnaderna.
2 svar · 106 läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
G
gaidin: Vad sade grannen när ni pratade med honom om vad som hänt? Har ni inte pratat med honom än? Då är det kanske där ni skall börja i stället tycker jag.
17 svar · 981 läst · Häckar, Buskar & Träd
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ok. Tänk då bara på så rören kommer ut korrekt än om du inte behöver fuktskydda där... 60cc 🙏🏼
8 svar · 243 läst · Badrum
G
gaidin: Det ligger troligen lite spån någonstans, det kommer ner när spjället till fläkten öppnar. Öppna fläktkåpan, dammsug upp det som ligger där. Det är samma underhåll som du kommer att få göra någon gång per år ändå, det är lika bra att du gör det nu, innan det blir en massa fett och annat som du behöver rengöra.
4 svar · 102 läst · Kök
N
neo11: Anser ju att en färg för puts är bättre, men man behöver ett kulörnummer när man köper burken.
2 svar · 149 läst · Färg, Måla & Tapetsera
Håkan Björk
Håkan Björk: Den torkar mopparna efter användning! Använder en hög ljudlig Hugin Kompakt 1200 Watt med begynnande lager haveri. Vore en dröm att vinna Dreame L10 Ultra och komma hem till ett ny städat golv varje dag och slippa asa fram min gamla skrikande trotjänare.
115 svar · 3,2k läst · Tävling
yonna
yonna: Jag satte in en HoH filter då jag byggde för 18 år sedan. Den funkar bra och det märks tydligt när det är dags för patronbyte. Detta görs ungefär vart 3:e år för en ett-personshushåll. Här har vattnet ca 18 TG så mycket hårt. Vattnet blir osedvanligt gott. Valet av denna relativt dyra manick berodde på platsbrist och är vägghängd i mitt teknikutrymme. Är kopplad på inkommande
2 svar · 58 läst · Vatten & Avlopp
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.