Senaste inläggen
HenrikHuslöse: [citat] Växelriktarna är rätt avancerade. De kräver inkommande spänning för att det ett säkerhetskrav, inte för att de inte skulle kunna.
OMathson: [citat] Så Ingves är helt fri från skuld? Det tycker inte jag, han hade mycket större mandat än du och jag och kunde säkert mer sätt till att Sverige inte hamnat där vi är. Nja, jag kanske inte förespråkar höjd ränta men inte sänkt nu i alla fall och inte nästa gång heller, klart svensk ränta påverkar kronan men inte rakt av, det är väldigt komplext.
Dilato: [citat] Tesla har en annan vision än den rent krasst ekonomiska. Tesla's mission statement is “to accelerate the world's transition to sustainable energy.” This mission reflects the company's commitment to helping lead a global shift away from fossil fuels. Ingen annan biltillverkare har solpaneler (Solar Roof), hembatterier (Powerwall) och batterilager (Megapack) på produktlistan. To
cpalm: [citat] Fast det är ju inte så enkelt som att du kan ställa amorteringen i sig mot en alternativ investering, eftersom det är en tvingande amortering och ett villkor för finansieringen. Dvs. utan amortering blir det ingen 9 Mkrs-investering. Du måste se till helheten.
lala_Se: Har ett litet förråd, 2,4 m ggr 0,9 m ovanför toa dusch. 0,5 meter högt Har haft skiva som myror trivdes i, nu tagit bort skiva . Vad ska jag lägga in istället, plastlister? Lackade trälister? Metall? Nog bra om området luftas.
Elroboten: "5 000 kWh, villa i Stockholm, 135 m², 64% mindre än genomsnittet ..." En medlem har uppdaterat sin elförbrukning. Jämför din elförbrukning
gaia: [citat] Oljor är ju fettsyror och dom förbrukas i förtvålningsprocessen. Förtvålning är ju en reaktion mellan 2 ingredienser: kaliumlut och fettsyror. Resultat blir fettsyrekaliumsalt som vi kallar såpa + glycerol.
Clarken37: [citat] Problemet är att du då subventionerar arbetsbefriande av ingenjörer, lärare, läkare, sjuksyrror etc. Samhällsfunktioner där vi behöver många FLER arbetstimmar snarare än färre. Använd rot-pengarna till att slakta den statliga skatten istället så kan folk få rimliga skatter och ha råd att betala de hantverkare som faktiskt är bra
Niq: [citat] För att sågen blir väldigt varm när den går länge med tung belastning så ställer man förgasaren så att sågen får lite mera bensin. Bensinen hjälper att kyla sågen. Har man en såg som egentligen är för liten så behöver den all hjälp den kan få. Men det rekommenderas till alla sågar som inte justerar själva.
Jonas Persson: Första dagen med sol och utslagna krokusar. Gissa vilka som är hungriga. [bild]
PappasHammare: Litet lyft.. Hur gick det? Köpte du/@fixarpelle några rör? Eller någon annan som vet var man som privatperson kan köpa dessa rör?
Zodde: [citat] 3 dagar med 500% Det är ditt påstående att flera blev drabbade av 500% som är fel. Hade du skrivit att flera blev drabbade av räntehöjningarna hösten 1992 som skedde pga försvar av kronkursen hade ingen ifrågasatt… Du skrev ”Det blev ju runt 1994 som man kunde börja låna pengar till bostäder” ”Det var ju ganska lång tid innan vanligt folk fick börja låna pengar till
blade122222: Ni i tråden som har något större tomt och har en Luba...hade ni hellre haft en åkgräsklippare eller är Luban bättre? Står och väljer mellan en Luba och en åkgräsklippare. Är inte så mycket arbetet jag vill slippa utan mest problemen som följer med ytterligare ett fordon hemma. Vill ha år av problemfri gräsklippning.
Henric79: Instämmer med Johannes Carlsson. Vi har kört på direktverkande el med elementen inställda på 17 grader, plus vedeldning för att få upp tempen i många år - det var mycket jobb och vi frös som hundar. Satte in en LLVP. Nu har vi haft 22 grader inomhus i många år men elförbrukningen har trots det inte ökat eftersom elementen aldrig slår på numera. Jag tycker det låter som att du har
nino: Det är på en annan plats ja, en stor buske mellan två hus. Snöröjaren började knorra, grenar repar hytten på traktorn så får kapa och beskära lite så han blir nöjd Så här års är det fortfarande tjäle och 3dm snö :) så än får det vänta, men brukar gå fort efter påsk Brukar ha den ungefär 2,5m hög Brukar putsas till i mitten av sommaren tyvärr så sällan vi får se den i
Kane: Senaste uppdatering. [bild]
PG87: Jag har ju kollat någorlunda (med vattenpass och tumstock så eventuella nivåskillnader som är kvar är enstaka mm. Det visar sig, jag gör en ny kontroll mellan parkett/foam som finns i den vänstra delen av rummet och den högra som är flytspacklad (där vägg fanns förr) och linolium. Och eventuell papp direkt mot det flytspacklade/linolium-underlaget som finns till höger om ovan ritat
Johnny Boy: [citat] Den torkar även mopparna 👍😮 Supersmidigt ju! Det jobbigaste med vår traditionella dammsugare är att den väger bly, är högljudd så man får ont i öronen (och det väcker ungarna) och helt enkelt att den inte har en sugförmåga som egentligen gör någon skillnad. man kan dammsuga och dammsuga men skräpet är kvar. Blir galen. Med barn och hundar behövs en pålitlig och
Bananskalare: [citat] Jag har sagt tidigt att det var bra att du hade avtalet. Om du vill ha avtal med mig eller inte är upp till dig. Men din läsförståelse är inte alltid den bästa så frågan om jag vill ha ett avtal med dig. Men du verkar bara läsa en del av det jag skriver. Har man ett avtal sla man följa det. bryter man avtalet så ska det kosta naturligtvis. Men du gillar inte mitt svar. Om du nu
useless: Ja den startar men det är inte nyttigt i längden.
paralun: [citat] Inget jag själv har provat men kollade en Electroluxmodell hos Elgiganten som förefaller ha nöjda kunder. https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/ugn-spis/spishall/electrolux-hall-med-flakt-hhob865s/607407 Sen som en recension skriver så är installationen klart mer komplicerad där det då även finns ett installationskit.
Redaktionen: Äntligen är det dags för favorithelgen - påsk! Du kan läsa blogginlägget här: Önskar alla en glad påsk!
olofh: Finlir tar tid så får lite långsammare nu Vad tror ni om luckan här på framsidan. Den är 800x500. Räcker ett 400 gångjärn? Ska jag sätta det nu eller utanpå fasadbrädorna? [bild] [bild]
zarkov: [citat] Den var trög redan när jag satte dit den men den klickade ändå på plats till slut och visade grönt på vredet. Efter att jag börjat vrida och dra så visar den rött så det är väl lite osäkert hur bra den faktiskt sitter. [citat] Möjligt att det är så här med, jag upplevde dock vredet ganska trögt vid monteringen så jag tror problemet är invändigt. Jag får försöka
gogul: Hej, vi ska skaffa växthus och med tanke på utrymmet där det kan stå måste det vara rätt litet och smalt. Jag vill ändå ha full ståhöjd. Har sett t.ex. Piccolo 4 som Wexthuset och Växthusbolaget säljer, men undrar om det finns några med runda tak i den storleksordningen. Det ska vara mindre än 2 m brett och runt 3-3,5 m långt. Tacksam om någon har förslag på tillverkare med bra
Anna_H: Fundera på att sätta dörren till sovrummet längst åt andra hållet istället, så blir det ett väldigt bra hörn utan fönster att möblera vardagsrumsdelen i. Passage till sovrummet framme vid fönstren alltså.
thunderboy: Hej alla! Jag är i projekt att renovera och ska sätta garderober längs en vägg i sovrummet. Problemet är att väggen delas med bastun och tilluftsventilen sitter där. Bastun ser ut enligt följande med tilluft från sovrum och in i bastun under aggregatet, och en frånluftsventil diagonalt på andra väggen ut mot badrummet. [bild] Här ses tilluftsventilen [bild] I bastun [bild]
Norrlandsbonde: Så hör ser infästning ut i väggen, på sidan där den bara ligger på väggen är det omöjligt o säga om den är fastspikad då dit ligger en planka ovanför den som har en annan viktigt funktion