Ämne
Svar
Läst
Senast
Forum
  1. mexitegel

Källarisoleringsångest

Det låter inte som du behöver isolera, inget av utrymmena är ju bostadsutrymme. Du kanske dock ska kosta på dig en platonmatta?
    mexitegel · 1m · 3 svar · 200 läst · Isolering
  2. H

Vindskydd på prickad mark

Hej! Jag har en hästgård och vill nu bygga ett 76kvm stort vindskydd till hästarna i hagen. Problemet är att detaljplanen säger att ”marken skall hållas öppen”, samt att den är prickad med texten ”får ej bebyggas”- (detta gäller alla beteshagar, bostadshuset och stallet står ej på prickat område). Att ändra detaljplanen kostar ju säkert 100.000 och det är ju mer än
    Henke_82 · 3m · 0 svar · 1 läst · Bygglov
    ·
  3. erik_dalstrom

Modulhus attefallshus

Hur har det gått, fick ni ritningarna? Jag och min fru har varit i kontakt med några olika leverantörer av nyckelfärdiga hus (även modulhus) men sen sprang vi på Gimme shelter https://gimme-shelter.se det har funkat jättebra, vi har dock fått lite påbackning från Norrtälje Kommun på avloppsfrågan men vi håller tummarna på att vi får starta nu i vår.
    erik_dalstrom · 3m · 1 svar · 567 läst · Hustillverkare
  4. H

Är detta korrekt?

punkten 2. "annonsen"? Hur fick du tag i den här firman?
    hempularen · 7m · 43 svar · 2,6k läst · El
    ·
  5. J

Bygga så billigt hus som möjligt, stå ensam på lån

Om inte maken har anmärkningar eller skyhöga blancolån är det ingen nackdel att han står med som medlåntagare.
    Jonatan79 · 9m · 9 svar · 229 läst · Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  6. H

Gammalt IFÖ Concert vattenlås(?) börjat krånglat, hjälp!

[citat] Byt skiten till ett ifö contura pro Mvh
    Henrik Nordlander · 14m · 13 svar · 231 läst · Vatten & avlopp
    ·
  7. Johan Gunverth

Epoq-luckor på IKEA-stommar

Kanske blandar ihop det med något annat fyrstävigt fabrikat...:thinking:
    Johan Gunverth · 16m · 15 svar · 6,8k läst · Kök
  8. V

Fick inte loss mutter med mutterdragare?!

[citat] Man kan ju tända gassvetsen med både tändstickor och tändare.
    vedklyv · 20m · 24 svar · 901 läst · Verktyg, maskiner & fordon
    ·
  9. A

Shuntautomatik - uppsala

2st Shuntautomatik säljes Automix20 [bild] Reglerar framledningen med hjälp av rumsgivaren. * shuntmotor * rumsgivare * framledningsgivare * nätadaptrar fungerar felfritt LK 110 smart komfort [bild] Reglerar framledningen efter inställd kurva med hjälp av utgivare. * shuntmotor * utegivare * framledningsgivare * ac adapter fullt fungerande 450kr/st + ev frakt
    Andreas La Motte · 25m · 0 svar · 6 läst · Säljes, uthyres & skänkes
    ·
  10. W

Synpunkter planlösning

Det var snyggt! Hur brett är det i den utstickande vardagsrumsdelen? Ser den delen ev för smal ut utifrån? (Har du några renderingar av fasader?) Och hur är det med väderstreck?
    windestal · 33m · 96 svar · 2,7k läst · Planlösningar
    ·
  11. AndersMalmgren

Lämpligaste systemet för automation i dag

[citat] Var det svar till mig? Script kräver att man går över controllern.. För basic grejer vill man inte göra det. tex om du säljer bostaden är det ju rätt nice basfunktionerna fungerar. Sedan kan det även innebära lite delay att gå över controllern
    AndersMalmgren · 34m · 153 svar · 12,6k läst · Villalarm & hemautomation
    ·
  12. S

Bila avlopp i badrum

Jag har kommit ner i ett problematisk situation i min bilning... Jag trodde i min dumhet att det gamla avloppet gick rakt ner och inte i en krök vilket leder till att min plan att bila ner till rätta avståndet och sätta ihop med en muff grusats som ni ser av bilden har jag 4 cm innan kröken så om jag gjuter typ 2dm så funkar ju den planen - vilket inte känns särskilt realistiskt, så
    Stefan 78 · 35m · 0 svar · 21 läst · Badrum
    ·
  13. major_tom

Bygga bastu i källare med betongvägg

borde inte vara någon problem att sätta i nya glas i fönstren. annars behåll fönstren och sätt igen gluggen med glasblock? så får du insynsskydd också. dvs utifrån sett: fönster, luft, glasblock.
    major_tom · 39m · 3 svar · 243 läst · Bastu
    ·
  14. E

Gitarrbyggarseminarium i Lund 31/3 - välkomna!

Skrev på Facebook att jag gärna kommer. Säkrar upp det genom att även skriva här! Så finns det platser kvar är jag intresserad
    Ezcobar · 41m · 6 svar · 458 läst · Möbelsnickeri
  15. harry73

Är klimathotet något att bry sig om?

[citat] Att jorden inte var universums mitt är väl ett av de mest kända exempel av detta, men iprincip varje större upptäckt börjar med att väldig många forskare har fel. Även Romklubben mötte mycket motstånd på 70 talet. Nu är det såklart inte så att man har rätt, för att man har många motståndare. Det är snarare så att man kan övertala många motståndare när man har
    harry73 · 43m · 680 svar · 27,7k läst · Miljö & hälsa
    ·
  16. J

Dimensionera HEA

Med samma data som du har använt får jag nedböjningen till 3 mm. Takbjälkarna är ju bara 1,8 meter långa så den utbredda lasten blir inte särskilt hög.
    justusandersson · 43m · 1 svar · 76 läst · Byggmaterial & byggteknik
  17. ricebridge

Underlag/foam till Berry Alloc Pure Click 55?

Äh, det går väl med vanlig underlagsfoam.
    ricebridge · 51m · 1 svar · 30 läst · Golv
  18. T

Infällda spotlights under köksskåp hjälp

Jag va på ikea häromdan så jag va bara tvungen att kolla ;) De kör vaxmyra demoexemplaren med Trådfri-drivern och steglös dimring :D [bild]
    Thullen · 52m · 11 svar · 1,3k läst · Belysning
    ·
  19. Staffan2000

Köpt Hus från 1937, dolda fel, väcka tvist mot dödsbo eller ej?

Hur gick det med juristen?
    Staffan2000 · 56m · 77 svar · 18,5k läst · Köpa & sälja hus
    ·
  20. Mikaelw86

Lägga igen fläkt utblås?

Inte byggskum? :)
    Mikaelw86 · 1h · 2 svar · 114 läst · Byggmaterial & byggteknik
    ·
  21. T

Mäklare kräver att se lånelöfte

Lös det genom att maskera själva beloppet på lånelöftet innan det mailas.
    Toogoodtobetrue · 1h · 102 svar · 15,9k läst · Köpa & sälja hus
  22. C

Byta blandare 2890:-

Var dom på plats 1timme känns väl 2timmar rimligt inkl någon form av resväg.... Däremot tycker jag inte det är befogat att skicka två man för att byta en blandare!
    crazytok · 1h · 2 svar · 146 läst · Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
    ·
  23. V

Hur ska man få reda på vart man ska börja renovera

Börja med taket så att du vet att det är tätt.
    volvo51 · 1h · 1 svar · 61 läst · Fritidshus
  24. S

Bauhause, lagerhylla Scholz Megobully?!

Är det nån som har erfarenhet av lagerhyllan ”Scholz Megobully” från Bauhause? Hittar verkligen INGET när jag googlar på den? Söker vettig hylla 60 djup för förråd. Plana lastplan önskas. Gärna över 2 m hög!
    Skorpan · 1h · 0 svar · 25 läst · Småhus, garage, friggebod, m m.
  25. J

The Swedish Herring House i Husdrömmar

Jag tycker ni ska ha en eloge! Snyggt bygge med otrolig känsla för detaljer och inredning... som inredningsälskare (vilket inte kan ses i mitt egna hem :crysmile:) så tyckte jag er känsla för färgval, möbler osv var klokren! Sen är ju inte tomten att skratta bort heller och den ger ju såklart ett ännu kraftfullare intryck! Lycka till med den lilla och här har ni iaf +1 på instagram
    Jarlsgård · 1h · 41 svar · 4,6k läst · Artikelkommentarer
  26. M

Hur hade ni fogat runt dessa?

Okej...nej tanken är inte det. Har sett bilder från leverantören och där är inte bara runt om. Tyvärr så svarar dom inte på mitt mail (Italien).
    MarcusSE1987 · 1h · 8 svar · 306 läst · Kök
    ·
  27. dd88

Erfarenhet av Clear Pool (ovan mark)

[citat] Tack för svar! Hur stabila är sidorna? Rädd att någon unge ska böja ner den om dom klättrar. Tror du att man kan måla utsidan i en färg som inte sticker ut så mycket?
    dd88 · 1h · 2 svar · 404 läst · Pool
    ·
  28. B

Oskälig timpenning/påslag?

[citat] då får jag grattulera dig jag skulle inte sänkt priset om jag varit företaget. bortsett från det uppenbara med milen även om jag förstår din åsikt kring tiden för körningen som handlar om ca 20 minuter vilket är svårt att bevisa.
    b50gud · 2h · 355 svar · 35,3k läst · Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
    ·
  29. T

Vad har ni för bilar?

Kan lasta hur mycket som helst i min bil! [bild]
    Thomas' · 2h · 634 svar · 106,3k läst · Övrigt husrelaterat
    ·
  30. T

Flytta bolån

Dessa har stabila räntor, från 4,3 % :cool: [bild]
    Thomas' · 2h · 11 svar · 154 läst · Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
    ·
Laddar...