Byggahus.se
N
Niq: Tror jag aldrig blivit besviken på en Tjekisk öl. Dom och Esterna vet hur man gör öl🙃
5,8k svar · 293,7k läst · Övrigt Off Topic
Tokslut
Tokslut: En kompis 1.2 Kadett (1978-79) skar vid uppstart en morgon medans startmotorn snuttade : O Den åkte till skroten utan att vi tog reda på vad felet va, men motorn snurrade inte runt.
9,9k svar · 951,8k läst · Övrigt Off Topic
mexitegel
mexitegel: Hur långt är det mellan centrum på rören som kommer ut genom vägg? Regelverket sa redan 2021 att det ska vara minst c-c 60 mm. Är det mindre är det ett varningstecken.
3 svar · 0 läst · Badrum
pantheon
pantheon: [citat] Jag ska testa detta! Är inte helt orimligt att det är så då kronan inte kontrollerades innan montering. Vad menar du med "scotten"? 😇
2 svar · 0 läst · Värme allmänt
P
paulo_de: Hej! Ska montera en ny köksblandare men är osäker på var jag ska koppla loss de gamla, är det 1,2 eller 3 jag ska koppla loss och sedan koppla på? Vänligen Paulo
0 svar · 0 läst · Vatten & Avlopp
J
johan ivarsson: Ser ut som taket är för platt för denna här typen av takfönster, om jag nu ser rätt så är det därför dom läcker och kommer inte bli bra oavsett åtgärd i såna fal.
1 svar · 100 läst · Tak & Vind
D
Danne824: [citat] Haha vilken loser du är, ingen som helst koll på verkligheten. Du har noll koll på allt och inget! Som vanligt på alla dina inlägg 😅
8,8k svar · 378,3k läst · Övrigt Off Topic
J
JLeo: [citat] Tack för svar. Bifogar värden från justeringen. Kollar jag på riktlinjer så är det ju lite högre än rekommenderat i flera rum. Kan man ju fråga sig varför han ställt in dem värdena, speciellt när det är brist på tilluft. [bild]
2 svar · 70 läst · Ventilation
I
Isabellfen: Proppen har gått flera ggr i badrummet och det är vatten på insidan av fläkten. Men inga spår efter vatten eller kondens i ventilationsröret eller i innertaket i övrigt. Men som sagt fläkten har vatten i sig, se bild. Vad kan kan ha hänt här? Ps, detta är vårt fritidshus så vi är inte här så ofta. Har någon en idé?
0 svar · 0 läst · Ventilation
O
Ossian K Olsson: [citat] Ska du måla med äkta guld?
11 svar · 295 läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
electroluxaren
electroluxaren: Aha du har en cylinda Montera den nya på ballofixen som du ringat in Eller på skarven på bild 1 Du fick ju med en adapter den beiga
3 svar · 143 läst · Vitvaror
R
Rkarlsson: [citat] Tomma sprayflaskor skall inte slängas i metall :P Vi har insamling för sprayburkar för sig. I relativt nya finns ju skit kvar i de.
741 svar · 41,2k läst · Övrigt husrelaterat
Krilleman
Krilleman: All plast låter när man spolar hur man än vänder och vrider på det. Oavsett tillverkare. Det blir aldrig ljudlöst med plast. Vill man gå upp en klass så kör man gjutjärn. Men det är en helt annan process för installationen. Men det ska tilläggas att det inte heller är helt ljudlöst vid spolning "ovanifrån".
4 svar · 1,9k läst · Vatten & Avlopp
mexitegel
mexitegel: Det är bara att slipa på. Är ingen expert men brukar sluta på 240-papper. Använder excenterslip för att inte få slipmärken. Vi har mahogny-skivor som jag behandlar med Naturhaus Hartöl Spezial och Naturhaus Hartwachs. Dessa borde fungera bra till körsbär också.
1 svar · 0 läst · Kök
P
PHPersson: [citat] Man kan nog konstatera att din ”fråga” är befogad och att ha en villa som investering är rätt så dålig generellt om man inte ser andra mervärden, som att få bo i den :). Men det har å andra sidan över tid varit en trygg investering, vilket jag tror det kommer vara även i framtiden om man har marginaler att betala en hög ränta utan att tvingas sälja vid fel tillfälle.
88 svar · 4,3k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
Clarken37
Clarken37: [citat] Det här med bil är ju en springande punkt. Bor du i Enskede med 5 min till t-banan går det utmärkt att bo i hus med en bil. Bor du däremot i Tyresö eller Värmdö är det tortyr. Bor du i innerstan är det som sagt onödigt att ens ha en bil. Du kan lägga 2-3 msek mer på en lägenhet i innerstan än i förorten om du skippar bilen i innerstan tex
252 svar · 61,0k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
Ulltand
Ulltand: [citat] Det beror på typen av fastighet, lägre etc. Ett kontorshus i bästa läge mitt i stan är det avsevärt. En bilverkstad i Alingsås inget alls. Söker man internationella köpare är det av större betydelse än annars osv. Men ett A är alltid bättre än ett B och vissa köpare avstår allt under ett C. Den inofficiella klassningen är brun eller grön.
20 svar · 3,1k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
H
Henrik 75: Lycka till. Vilket skitjobb det är att få ur gammal betong och sedan gräva. Jag hade mellan 15-27cm betonggolv i tvättstugan så varje "block" vägde närmre 100kg. Men ser man det positiva så behövde jag inte gräva så djup 😁
16 svar · 322 läst · Grund & Markarbeten
G
Gillar att bygga: Veckans humorskylt från USA [bild]
33,7k svar · 6655,7k läst · Övrigt Off Topic
D
daggfot: Tänker låta dela av vardagsrummet för att ordna ett sovrum till. Rummet blir 2,25x3,15 så alltså inte så stort. Vill få in litet skrivbord, garderob/förvaring och 90-säng. Hur/var placerar jag dörren bäst? Öppnas inåt eller utåt? Har en soffa framför stora fönstret samt TV på väggen mot trappan. I övrigt inget annat möblemang i resterande delen av vardagsrummet. [bild]
0 svar · 2 läst · Planlösningar
D
Danne824: [citat] Du jag har inget hopp för dig!
138 svar · 32,8k läst · El
Nissens
Nissens: [citat] Hur stor ekonomisk skada rör det sig om? Knappt mätbar om du frågar mig…
20 svar · 1,7k läst · Häckar, Buskar & Träd
J
jonaserik: Hade lika på min Vivaro, 75 mil och pang, tvårnit motorn stannade. Svenska bil hade bytt kamremmen. Tog den på ett lastflak till verkstaden och sa att det var tvärnit. Dom felsökte och sa att motorn vad helt körd. Remmen hade splittrat/separerat sig, så allt i den var krokigt. Svarade med att, inte mina problem, bara fixa till motorn. Det gick 2 veckor och ett besök, inget gjort med
111 svar · 12,7k läst · Övrigt husrelaterat
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Nu driver jag inte byggfirma.
65 svar · 4,5k läst · Hantverkare
namnbyte
namnbyte: Fan vad skönt att det hittills gått bra, och tack igen för att du är så öppen och berättar om resan. Detta är något många av oss (av männen här inne) fasar för, och en hel del av oss dessvärre kommer att drabbas utav i någon utsträckning. Någon gång. Då är det visst betryggande att redan ha hört från någon annan som redan har gått igenom något liknande.
107 svar · 15,6k läst · Övrigt Off Topic
K
Kristoffer Rosenberg: Det tänkte jag inte på att det kan ha gjort. Tusen tack.
3 svar · 85 läst · Golv
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.