Byggahus.se
L
Liljeros: [citat] Vi har en bil och den står hemma många dagar, förmånsvärdet är dryga 5.000kr, i princip alla kör el eller hybrid som tjänstebil. Skulle dock säga att dom flesta nog jobbar inom 1-1,5mil så cyklande mellanchefer är kraftigt överrepresenterade på mornarna in mot stan. Tror många väljer att lägga lite mer på boende istället för att tex bo i tex Tyresö, Värmdö eller
301 svar · 63,4k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
A
AndersS: Den heter roddare/roddarpinne om du behöver leta efter en ny.
7 svar · 124 läst · Fönster & Dörrar
S
SvanteC: Skruva en brädbit eller två på utsidan där fläktutblåset ska sitta, som du sen borrar igenom... Så får du ihop de?
2 svar · 105 läst · Ventilation
ÅkeSun
ÅkeSun: Efter några veckors inläggning på centrallasarettet för en helrenovering har jag bara positivt att säga om sjukvården.Att överhuvudtaget vara vänlig och intresserad av "kunden" är imponerande, med tanke på förutsättningarna. Men för att återgå till den ursprungliga frågan, visst finns det alltför många hantverkare som är olämpliga som företagare. Sen ska vi väl inte sticka
78 svar · 6,0k läst · Hantverkare
S
saiter: Okej så du har ett kopparrör. Då är det en #8 men med utvändig gänga som passar i #9 Även en #6 stödhylsa behöver du. //AA
3 svar · 107 läst · Vatten & Avlopp
Boränteroboten
Boränteroboten: "1,00%, Nordea, 500 000, 5 år ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/
14,4k svar · 562,3k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
C
Comfort Thomas: Reagerade också att den bara skulle kunna styras från en app för att displayer inte höll över tid om jag tolkade det rätt. Ser betydligt fler inlägg som har problem med sin app än med att displayen inte fungerar. Själv vill jag även ha en bra tydlig lättförståelig display .
482 svar · 111,2k läst · Värmepumpar
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Jag tänker att de inte är så väsensskilda. Men det är klart, visst är det häftigt om de nyss har fallit.
103 svar · 8,4k läst · Artikelkommentarer
JanneJanne123
JanneJanne123: [citat] Tror det har något med långburk att göra.
33,7k svar · 6657,9k läst · Övrigt Off Topic
13th Marine
13th Marine: WAAAAAAAAGH... Hur är man funtad om man "lövblåser" bort barr och kottar från sina tallar rakt ut på cykelbanan bredvid?!
7,2k svar · 700,5k läst · Övrigt Off Topic
Oldboy
Oldboy: Mig veterligt är epoxi en plast, och som sådan fukttät. Att man lägger in epoxi på många golv betyder inte att det är bra. Bara att det går snabbt och är billigt. Som med alla moderna material & metoder så kräver de att förutsättningarna är exakt enl kravlistan, annars är sannolikheten att det skiter sig på ena eller andra sättet med tiden stor. Så, om det hälso- och
3 svar · 326 läst · Byggmaterial & Byggteknik
Stefan N
Stefan N: Bamse fick med sig en liten säng när han hämtades, den börjar han växa ur nu. [bild]
11,6k svar · 930,4k läst · Övrigt Off Topic
H
HenrikHuslöse: [citat] Detta är faktiskt rimligt. Solen är starkare i Spanien än i Sverige.
31 svar · 1,5k läst · El
E
Edda: Hej! Har följande växthus på min altan, nu står det i hörnet och får knappt nån sol alls pga grannen skitit i att sköta sin trädgård och träd, buskar och andra helveten växer skuggar denna delen. Min plan var nu att flytta växthuset så att det står framför altandörren istället. Problemet är att det finns ett stuprör precis bredvid dörren. Min fråga är om nån har nåt tips
0 svar · 0 läst · Växthus
E
Erik Svensson2108: Hallå! Min vattenledning frös i vinter och förhoppningsvis har jag luft i röret, vilket jag då löser genom att fylla på vatten i min pump, om jag har förstått saken rätt. Var på pumpen gör jag det och är det någon som vet vilken pump jag har? Den kom med stugan! Jag har en djupborrad brunn. Tacksam för hjälp! [bild]
0 svar · 0 läst · Vatten & Avlopp
13th Marine
13th Marine: Fast börjar vi ärligt talat inte närma oss att man likväl kan gå över till en elbil? 🤔
3,7k svar · 574,9k läst · Övrigt Off Topic
M
Mumricken: [citat] Hej, är dessa sprickor normala i en stenkåk alltså?
14 svar · 3,6k läst · Försäkringar
Sommartorparn
Sommartorparn: [citat] [/QUOTE] Jag kan inte säga att jag hänger med i detaljerna, men det jag undrar över är om det finns fog för att säga att en viss såpa är fetare än en annan? Finns det fog för att anta att en fet såpa kan fungera som träskyddsmedel jämförbart med olja? Att ett högre ph-värde ger starkare rengöringseffekt och att såpor kan skilja sig åt på den punkten, det är jag med
41 svar · 4,9k läst · Artikelkommentarer
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Jag skulle inte blir förvånad men visst har du rätt i att TS kan ha missförstått vad som menas med villkor i ett lov. Kunskapsluckorna och gissande på landet bygglovsenheter verkar vara utbrett. Och när det kommer till strandskyddet så tar nog en och annan handläggare gärna en aktivistisk attityd, att de ska skydda allmänhetens intresse mot den enskildes tilltag. Det ligger
9 svar · 322 läst · Juridik
Banditen
Banditen: Hei, ja de e de vi kommit fram till oxå :)
2 svar · 153 läst · Byggmaterial & Byggteknik
boschkenta
boschkenta: Fyllt på lite under amazons vårrea.. särskilt sågbladen var ett kap 😎 [bild]
15,8k svar · 3086,8k läst · Verktyg, Maskiner & Fordon
Appendix
Appendix: "trots ett initialt godkännande" " Men muren uppges ha hamnat en meter fel." Men då är det ju inget godkännande. man har byggt fel och fått rätta? :)
1 svar · 139 läst · Artikelkommentarer
V
växelventil: [citat] Oj verka räkna om i grader?Jag hade licens på sketchup men gillade det inte utan använder ett ryskt cad program som heter kompas 18.Titta på lite youtube filmer så snabbar du upp mycket om sketchup.
3 svar · 71 läst · Arkitekter, Arkitektritat & Extern design
Appendix
Appendix: [citat] "det krävs att man är speciellt känslig och tror på det hela för att det ska fungera" Brukar väl försvaret vara från de förvirrade när det inte kan återskapas. Man måste vara speciell, känslig och tro på att jag är Jesus. För att tro att jag är Jesus. Som tur är så är inte det så många som tror på det. Kanske systerdottern som är tre :D Hon kan som tur är inte
165 svar · 24,7k läst · Artikelkommentarer
FredrikR
FredrikR: [citat] [bild]
6,7k svar · 238,5k läst · Övrigt Off Topic
N
nombz: Jag kör unifi. Funkar alltid bra, stabilt och pålitligt. Enkelt att bygga ut. Men visst, kostade lite från början men det är för mig flera år sedan.
34 svar · 1,2k läst · Villalarm & Hemautomation
Niclas.A
Niclas.A: Hej jag hyr ett hus som har en liten elpanna som är kopplad till ett öppet värmesystem. Radiatorerna är från diverse årtionden då huset är från 30talet. Så några enstaka radiatorer har ventil för returen. Och andra inte. Vilket gör att det blir en mardröm att balansera. I princip all värme vill gå till övervåningen. Där blir det tokhett om man skulle vilja. Radiatorn närmast
0 svar · 15 läst · Värme allmänt
F
fusion: [citat] Gjorde chokladbollar med havregryn som passerat b.f. med råge, fick slängas , så det blir nog en bismak med tiden. Råggröt är dock min favvo. Grymt bra början på dagen och man känner sig mätt flera timmar.
11,5k svar · 805,1k läst · Övrigt Off Topic
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.