Senaste inläggen
CCbygger: Hej, Tagit bort en radiator och vill plugga rören under golvnivå. Bilat ner och trodde att det skulle finnas en t-koppling som vi bara kunde gänga på. Men husets ritningar verkar inte riktigt stämma. Rören skulle fortsatt vidare till nästa radiator men det här verkar vara slutet på slingan. Hur gör jag bäst för att plugga? Kapa och använda stålrörskoppling? Tar hjälp av svärfar
RHdstrm: [citat] Du behöver inte men jag skulle göra det för att få en så konsekvent jordprofil och såbädd som möjligt. Det är optimeringar vi pratar om nu när det gäller gräsfröblandning. Ibland går det hitta gräsmatta på rulle med annat än ängsgröe och rödsvingel. De båda behöver egentligen så mycket sol som möjligt. Om det är mycket skugga på din tomt så kanske det kan vara
bygges: Att skicka in till ARN är enkelt och kostar dig inget annat än någon liten avgift de ska ha infört. Jag har gått "vinnande" flertal gånger och har fått tillbaka uppåt 50.000 kr på det. Det är dock en rekommendation de kommer med och det är en fördel om du har att göra med ett större företag som bryr sig om sitt varumärke och inte en enskild snickare som kanske ändå planerat att
Anders_Nilsson: [citat] Det är lika illa i Göteborg. Större delen av Angered var helt beboelig på 80-talet och vissa delar var riktigt bra. Bodde där själv. Idag talas inte svenska inne på Lidl och hela butiken är ett stort kaos. Numera bor jag i Kungsbacka, skillnad som natt och dag och priserna är inte högre. 4 miljoner köper en ok kåk, 5 miljoner en riktigt bra. Pendling in till Göteborg tar
Hans Nielsen: Ok den har fungerat kapad sedan vi köpte huset för fem år sedan, men funktionen blir densamma om jag byter till en längre pinne? Eller det kanske är lika bra att sätta dit ett helt nytt handtag om pinnen inte går bort. Finns det förslag på handtag så tar jag gärna det
13th Marine: Spännande, detta utökade skydd såg jag ingen föreslå när jag kikade på försäkring till id4an 🤔
cardazio: [citat] Min reolink 820a hade väldigt bra mikrofon, men prestandan i mörker var tyvärr inte bra. Fick fram mer av att lyssna på klippen än att titta på dem. Dock bra bilder i dagsljus, så med extern ljuskälla är de en bra och billig lösning.
maria01: [citat] svårt när många av läkarna inte ens klarar av svenskan har väldigt svårt att förstå dom eller när dom skriver ut alvedon till folk med cancer
ÅkeSun: Om jag är ute och går i skogen och blir träffad av en nedfallande meteorit, är det markägarens fel?
electroluxaren: [citat] Tänk! om inte TS har lyckats med detta på 5-år?
Marlen Eskilsson: Jag har också undrat över det här med fetthalt i olika såpor och hade tänkt ta med uppgifter om det, men det verkar vara höljt i dunkel. Tror inte tillverkarna själva vet hur mycket fett den innehåller. Mailade t ex till Västerbottensåpa som säger att deras såpa är överfettad: "Byggahus.se håller på att testa olika typer av såpa för trallrengöring. Jag ska skriva om er
Argastesnickaren: [citat] Jag sköter om lite fastigheter och kan bara prata för mig själv. Om jag får bestämma aldrig mer epoxi. I alla fastigheter vi lagt (mot min vilja) så har vi fått problem inom ett par år. Det har släppt eller missfärgats på alla våra kök där detta ligger inlagt. I fortsättningen blir det någon form av matta istället. En liten parantes när problemen börja komma så sa en
Demmpa: Du vrider ner termostaten till lägsta värdet, du stänger returventilen. [bild] När du lossar skyddslocket så kan det komma lite (svart) vatten, det kan det också göra när du skruvar på ventilspindeln. Lätta därefter på muttern mellan returventilen och radiatorn å töm ut vattnet, kan även behöva lossa lite på andra muttern (vid termostaten). När du sedan tagit bort radiatorn så
TriNitro: Satt upp ungarnas studsmatta. Lilla dragaren användes ytterst lite men lyckades tappa ena sidan av knappen för att ändra rotationsriktning. Garanti kvar så blir väl att skicka in, även om det ser ut som något man kan fixa själv med lite lim egentligen :)
Ruscher: Hej. Jag och min fru ska få en elbil (Mecedes eSprinter 113 kWh) + en laddhybrid (Volkswagen Passat eHybrid 19,7 kWh). Därmed behöver installera en dubbel alternativt två separata laddboxar. Där laddboxarna skall sitta krävs det att jag drar fram kabel i marken via ett kabelsskyddsrör. Laddboxarna skal i sin tur sitta på ett staket, det har kanske inte någon större betydelse i sig. Mitt
Dan_Johansson: För er som gillar påsken lite extra; [MEDIA=spotify]album:64Lf29fDn1i7TVnKdmE5xy[/MEDIA]
SvanteC: Skruva en brädbit eller två på utsidan där fläktutblåset ska sitta, som du sen borrar igenom... Så får du ihop de?
saiter: Okej så du har ett kopparrör. Då är det en #8 men med utvändig gänga som passar i #9 Även en #6 stödhylsa behöver du. //AA
Boränteroboten: "1,00%, Nordea, 500 000, 5 år ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/
Comfort Thomas: Reagerade också att den bara skulle kunna styras från en app för att displayer inte höll över tid om jag tolkade det rätt. Ser betydligt fler inlägg som har problem med sin app än med att displayen inte fungerar. Själv vill jag även ha en bra tydlig lättförståelig display .
13th Marine: WAAAAAAAAGH... Hur är man funtad om man "lövblåser" bort barr och kottar från sina tallar rakt ut på cykelbanan bredvid?!
Stefan N: Bamse fick med sig en liten säng när han hämtades, den börjar han växa ur nu. [bild]
HenrikHuslöse: [citat] Detta är faktiskt rimligt. Solen är starkare i Spanien än i Sverige.
Edda: Hej! Har följande växthus på min altan, nu står det i hörnet och får knappt nån sol alls pga grannen skitit i att sköta sin trädgård och träd, buskar och andra helveten växer skuggar denna delen. Min plan var nu att flytta växthuset så att det står framför altandörren istället. Problemet är att det finns ett stuprör precis bredvid dörren. Min fråga är om nån har nåt tips
Erik Svensson2108: Hallå! Min vattenledning frös i vinter och förhoppningsvis har jag luft i röret, vilket jag då löser genom att fylla på vatten i min pump, om jag har förstått saken rätt. Var på pumpen gör jag det och är det någon som vet vilken pump jag har? Den kom med stugan! Jag har en djupborrad brunn. Tacksam för hjälp! [bild] [bild]
13th Marine: Fast börjar vi ärligt talat inte närma oss att man likväl kan gå över till en elbil? 🤔